Multicopter Café

ach het is maar f330 van hobbyking frame kost iets van ehh 8 euro en heb je 4 armen dus heb er 2 besteld dus dus heb ik straks 7 armen op reserve :D dus dan nog 2 frames en zit ik al op 15 :D:P ach leer het wel.. en martkjuhh vind het juist heerlijk dat hij gelijk de hoek om schiet als je dat doet:D dus laat hem lekker nog op 80 staan:D heb de roll en de pitch op 80 gezet en de yaw op 60 :D en wat een gang :D

Het gaat hem niet om het geld, maar om de tijd die ervoor nodig is om weer te vliegen :D. Ik ben voorstander van propjes verwisselen en weer doorgaan :D.

wu3o.jpg
hmmm daar is ie niet voor bedoeld!

Klein vraagje, wat me zeker 24 uur wachten scheelt als het kan.. :)

Kan ik de ESC throttle range kalibreren met een ontvanger, en dan vervolgens met een andere ontvanger gaan vliegen. Ik blijf dus wel de zelfde zender gebruiken, maar ik wil enkel even de Throttle range kalibreren met een andere ontvanger.

Of gaat dat niet... moet je perse de ontvanger gebruiken waar je ook mee gaat vliegen.

De 2 ontvangers zijn ook nog eens van verschillende merken.

Thanks!

Wat is je vraag eigenlijk? Je tx en vervolgens je fc is het degene wat throttle range naar de regelaars uitspuugd. Het hangt niet zo zeer af van je ontvanger. Sterker nog je input vanuit de tx kan andere output vanuit de fc hebben richting de regelaar.

Wat ik altijd doe:
Eerst eindpunten goed zetten via GUI, dan ESC throttle range calibreren.
Met andere ontvanger eerst ff checken of je eindpunten nog kloppen,
klopt dat dan hoef je je escs niet nog een keer te calibreren.
(maar zelf doe ik dat wel, gewoon om er zeker van te zijn)

Nou, compleet uitgelegd :)

Ik heb een FC waar een DSM2 ontvanger op zit gebouwd. Ik kan echter geen ESC's kalibreren via de opgebouwde ontvanger, want je hebt geen kanalen waar je dus je ESC's op aan kan sluiten zoals je bij een normale ontvanger hebt.

Normaal sluit ik dus een ESC aan op het Throttle kanaal van de ontvanger, en kalibreer dan de ESC... Maar dit gaat dus niet bij mijn opgebouwde ontvanger. Je moet dit via een Firmware regel code doen. En ik krijg hopelijk morgen pas mijn kabel binnen om de FC aan te sluiten op Arduino.

Nu dacht ik dus de ESC's throttle range te kalibreren via een losse ontvanger... Maar dan ga ik vervolgens dus wel vliegen met de ontvanger die op de FC zit gebouwd....

Zover ik weet heeft de throttle range van je ESC niets te maken met je FC btw...

In dat geval word het wat lastiger idd.
Valt er niet iets te lenen bij een van de andere tilburgse piloten?

Maar als je nog niet op je FC kan komen, hoe weet je dan dat ie al afgesteld is op je frame?

In dat geval word het wat lastiger idd.
Valt er niet iets te lenen bij een van de andere tilburgse piloten?

Maar als je nog niet op je FC kan komen, hoe weet je dan dat ie al afgesteld is op je frame?

Ik was op zoek naar hardware voor jouw frame, en toen vond ik een 2e handsje van een complete mini... Dus die heb ik maar genomen. Dan verhuis ik uiteindelijk die hardware naar jouw frame.

Lenen is op zich geen probleem, maar om nou iets te gaan lenen omdat ik geen 24 uur kan wachten... ;) want morgen ligt de kabel als het goed is in de bus. Maar ik wil NU vliegen NU NU NU!!!!!!!!

Je throttle komt vanuit de fc naar de regelaar en niet uit je ontvanger. mincommand, maxthrottle

Dan snap ik niet zo goed dat je een ESC throttle range kalibreert zonder dat je FC daartussen zit... Immers sluit je dan enkel de motor aan op de ESC, en je ESC vervolgens op het Throttle kanaal van je ontvanger. Heel de FC is dan niet aangesloten.

Deze kalibratie zet dan toch iets in je ESC, en niet in je FC...? Of mis ik iets...

Je ontvanger heeft een min signaal van +-1000ms en een max signaal van +-2000ms, dat is wat je ESC opslaat tijdens het calibreren.
De FC moet vervolgens zo ingesteld worden dat ie in diezelfde range werkt (min en maxthrottle enzo), maar aangezien dit bij bijna alle RC systemen hetzelfde is hoef je meestal alleen je ESC te calibreren.
Zorg wel dat je eerst je eindpunten goed zet in je zender, anders kan je nog net buiten je gecalibreerde range vallen.

Je ontvanger heeft een min signaal van +-1000ms en een max signaal van +-2000ms, dat is wat je ESC opslaat tijdens het calibreren.
De FC moet vervolgens zo ingesteld worden dat ie in diezelfde range werkt (min en maxthrottle enzo), maar aangezien dit bij bijna alle RC systemen hetzelfde is hoef je meestal alleen je ESC te calibreren.
Zorg wel dat je eerst je eindpunten goed zet in je zender, anders kan je nog net buiten je gecalibreerde range vallen.

Ja dat dacht ik ook.. Dus Esc Throttle kalibratie staat in de eerste instantie helemaal los van je FC... vervolgens sync je die 2 als dat nodig blijkt te zijn.

Nu maar naar bed dan ? Is het sneller morgen :)

Whahaha schitterende comment in dit filmpje over de phantoms :)

Phantoms are toys, yes they are toys dont argue with me

Zo groot gelijk heeft die weeral.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back