Multicopter Café

Whahaha schitterende comment in dit filmpje over de phantoms :)

Phantoms are toys, yes they are toys dont argue with me

Zo groot gelijk heeft die weeral.

speelgoed. En dan krijg ik dit als ik op het filmpje druk haha LOL ;)

e4y4edav.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha al gezien:-) wel lockty gebruikt? Ziet er idd wel strak uit geen wobble of iets dergelijks:thumbsup: heb vanmiddag mijne al helemaal in prak gevlogen maar dinsdag komen er nieuwe frames:-) armen verwisselen inplaats van props:P nog niet 1stuk:cool:

Maandag gaat die mee na me werk , daar is de locktite;) ik heb nog 1 frame op voorraad voor het geval dat er ietz gebeurd:D

Vraagje.... voor de electronica kenners.

Ik heb een motor(1) die heet loopt op 2 verschillende ESC's. Als ik een andere motor(2) op die ESC's aansluit dan word die motor niet warm.

Hieruit concludeer ik dat er iets in de motor(1) defect is.

Nu wilde ik dit nameten dmv een Ohm meting, maar ik weet niet zo goed waar ik mee bezig ben :)

Als ik nu mijn multimeter pak en op Ohm 200 zet en alle kabels test. Dan geeft hij soms 01.1 en soms 00.9 op verschillende fases van de motor. Ofwel, ik doe in totaal 6 metingen en ik krijg soms 01.1 en soms 00.9

Is deze afwijking genoeg om te concluderen dat de motor stuk is of mag je dit soort kleine afwijkingen hebben?

Zijn er andere methodes om dit te testen?

welke rate en hoeveel expo heb je daar?

heb even voor je gekeken:-)

in de pidtuning heb ik de roll&pitch rate op 0.80 yaw rate op 0.60
en dan in menu bij receiver heb ik de rc rate op 0.90 en de rc expo op 1.0 maar die moet ik iets lager zetten nu is hij wel heel ruim op de sticks denk dat 0.80 beter is of nog iets lager..

oke, heb net m'n RC rate op 0.7 staan, met 0.1 rc expo. Yaw staat nu op standaard (geen idee wat dat is) maar die mag wel 2x zo hoog

-edit: Ik zit er trouwens ook aan te denken om een zo efficient mogelijke budget multicopter te ontwikkelen 450 size denk ik. Als ik genoeg geld bij elkaar heb ga ik denk ik een draadje openen om samen met de community na te denken-

ja ik vond de standaard yaw ook veel te traag nu is het al iets beter maar misschien zet ik hem nog wel een stuk omhoog. jij maakt dus niet gebruik van de expO? weet niet hoe goed je kan vliegen maar is misschien wel makkelijk voor als je in manual vliegt, want ik vond hem dan nogal snel over de kop gaan :D

Vraagje.... voor de electronica kenners.

Ik heb een motor(1) die heet loopt op 2 verschillende ESC's. Als ik een andere motor(2) op die ESC's aansluit dan word die motor niet warm.

Hieruit concludeer ik dat er iets in de motor(1) defect is.

Nu wilde ik dit nameten dmv een Ohm meting, maar ik weet niet zo goed waar ik mee bezig ben :)

Als ik nu mijn multimeter pak en op Ohm 200 zet en alle kabels test. Dan geeft hij soms 01.1 en soms 00.9 op verschillende fases van de motor. Ofwel, ik doe in totaal 6 metingen en ik krijg soms 01.1 en soms 00.9

Is deze afwijking genoeg om te concluderen dat de motor stuk is of mag je dit soort kleine afwijkingen hebben?

Zijn er andere methodes om dit te testen?

Wat meet je als je motor 2 meet en vergelijkt?

Zulke lage weerstandswaardes kun je eigenlijk niet meten met een normale multimeter. Daarvoor gebruikt je de 4punts methode.

(stroom door de weerstand laten lopen en dan spanning meten)
Weerstand meten :: Elektronica Meettechniek

ja ik vond de standaard yaw ook veel te traag nu is het al iets beter maar misschien zet ik hem nog wel een stuk omhoog. jij maakt dus niet gebruik van de expO? weet niet hoe goed je kan vliegen maar is misschien wel makkelijk voor als je in manual vliegt, want ik vond hem dan nogal snel over de kop gaan :D

jij vliegt beter dan dat ik doe, ik gebruik de expo wel, maar bijna niet. Manual vliegen probeer ik mezelf aan te leren. Ik vlieg het liefst manual als het helemaal windstil is dan gaat het het best

Back