Hey Peter, (message understood

) zeg voor die kraan en dat bewegen, kijk hoe los ik dat op, jij werkt bij mijn weten met een taranis, wel alle electro motoren die ik gebruik laat ik iets, maar dan echt een klein beetje, te snel lopen voor de toepassing.
Vaak is dit trial and error, ik heb mij gewoon wat motortjes gekocht per 200 rmp oplopend en kijk wat het beste past bij de toepassing. dan bestel ik de iets te snelle motoren en trim ze gewoon in de zender.
Bij mijn kraan staan bvb alle motoren van de kraan op hun eigen uitlag percentage bvb als je in de X9e zet 70% gaat die maar 70% van je ESC spanning geven, als je zet 30% maar 30. zo zet ik ook mijn 6v motoren op 3S maar limiteer ze naar 50% max... Dan pas ik dit aan naar zicht en gevoel.
Ook zet ik soms een variable in die uitslag bvb P1 en zet dan in het mix venster dat ik P1 kan regelen met een draai of schuif knop tussen bvb 30 en 60% zo kan de kraan toch snel bewegen als dat voor iets nodig is maar loopt ze voor de rest realistisch.
Dit impliceert natuurlijk dat je direct 4a 5 ESC's nodig hebt voor 1 kraan dus 4 a 5 kanalen maar ja dan heb je ook iets wat meesterlijk werkt... ik maak van die ESC "Power" blokjes waar S3 of 12V ingaat en dan de draadjes per motor er uit gaan al dan niet met pluggen.
IMG_4750 by
Jan Fabri, on Flickr
Ook voor de Palfinger zit er zo'n power blok in met 5 ESC's het is gewoon simpel plug and play...
Untitled by
Jan Fabri, on Flickr
Nu ze is natuurlijk heel wat kleiner dan die van jou maar het principe kan je gewoon gebruiken he
Hier zie je ze ook eens iets doen: