Multiknikspant coastertje

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door k-k, 1 jun 2015.

  1. Polite

    Polite

    Lid geworden:
    2 mei 2010
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Zuidhorn.
    Klaas,

    Prachtig eindresultaat!! Veel vaarplezier, maar ook op de kast is het zeker een juweeltje!! :thumbsup:

    Groet,

    Polite
     
  2. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Het is een mooi schip geworden Klaas.
    Ook leuke details wat het kijken naar het schip leuk maakt.
    Veel vaarplezier gewenst.


    Groeten Roelof
     
  3. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    Turnhout belgie
    prachtig eindresultaat en dan ook nog in low budget met veel recuperatie materiaal.
    Veel plezier er mee aan de waterkant.
    vgr Marc
     
  4. Dennist

    Dennist verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 sep 2012
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Eindhoven
    Net als wat de anderen al aangeven, het is een mooi schip geworden. En inderdaad knap dat je dat voor zo'n klein budget hebt kunnen maken. Je kunt met recht trots zijn op dit unieke schip.
     
  5. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Mooi schip geworden, voor een zeer nette prijs!
    Ik hoop u nog wel te blijven zien hier!
     
  6. Kees de Mol

    Kees de Mol

    Lid geworden:
    20 aug 2007
    Berichten:
    748
    Locatie:
    Rijnsburg (ZH)
    Dat is een heel mooi bedrag voor een mooi model. Mijn model is nog niet eens af en ik ben al zeker het dubbele kwijt:hammer:
     
  7. Tazz 19

    Tazz 19

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    915
    Locatie:
    Gorredijk
    Klaas,
    Ook ik heb met veel plezier naar je verslag gekeken en gezien hoe het vorderde van bouwplank naar je eindresultaat. Kwa kosten ben je denk ik een van de weinige die met zo'n budget zoiets heeft gemaakt. Ik denk dat ik ruim 2,5x zoveel heb uitgegeven aan mijn schip die nog lang niet klaar is. Maar dat mag de pret niet drukken.
    Verder wens ik je veel vaarplezier en hoop dat je nog altijd actief zal zijn in het forum.
     
  8. beagle

    beagle

    Lid geworden:
    8 okt 2014
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Antwerpen- Belgie
    Met veel plezier heb ik je verslag gelezen en vooral bewonder ik de wijze waarop je met recup materiaal toch mooie zaken maakt.
    Nog veel vaarplezier..


    PS ik geloof niet dat de modelbouw microbe vroeg of laat niet gaat terugslaan en je toch nog terug een modelletje uit je mouw schud.:koud:
     
  9. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.121
    Locatie:
    Oostvoorne
    Zou bijna verlegen worden van al die lovende woorden. De opzet van mijn verslag was om te laten zien dat je met relatief eenvoudige middelen toch een acceptabel model kunt maken. Gelukkig heb ik een nautische achtergrond en houd van klein knutselwerk. Het lijkt min of meer vanzelf te gaan, maar dat is natuurlijk niet zo. Er zit best wel wat denkwerk in en er mislukt ook wel eens iets. Daar leer je dan van. En ook op het Forum kun je een hoop opsteken. Zonder die info had ik dit niet kunnen doen. Sterker nog, al die positieve reacties hebben ervoor gezorgd dat de lat hoger werd gelegd en wat extra's werd toegevoegd. Meer kan ik er niet over schrijven. Gr. Klaas.
     
    MicropropSport, MikeMohawk, Dennist en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.977
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat zijn toch getallen waar een mens héél blij van kan worden.... Bootje bouwen en plezier hebben voor gemiddeld nét een tientje in de maand.... Gááf!
     
  11. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.121
    Locatie:
    Oostvoorne
    Aangezien ik geen plannen heb om meer schepen te bouwen resteert een met balsa beplankt triplex spantenframe. Het grootste deel van de bruine tape zit er nog op. Beetje tape (rol krijg je erbij) bijplakken en je maakt zo weer een mooie epoxy romp. Iemand belangstelling? Voor een kleine vergoeding doe ik de 2 tekeningen erbij. Laat per PB maar weten of er interesse is. Ga het ding niet opsturen. Met vr. gr. Klaas.
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2016
  12. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.121
    Locatie:
    Oostvoorne
    Het bouwverslag is afgesloten, maar een paar weken geleden had ik een ervaring, die ik jullie niet wil onthouden. Elk schip wordt bij de tewaterlating gedoopt en bij dit mooie scheepje had ik dat verzuimd. Twee weken geleden lekker gevaren en bij het aan land halen viel "Arnafjord" uit haar hijstuigje. Precies met een van de kimkielen op de rand van de steiger. Eer ik er erg in had lag ze ondersteboven in het water. Gelukkig kon ik haar aan de kimkielen uit het water tillen. Toen het ruim boven water kwam gleed het deksel eraf en daar ging de inhoud van het ruim. De kilo ballast was niet zo erg, maar ook de portable speaker met MP3 speler ging ten onder. Gelukkig weinig water in het schip, maar blij was ik niet. Thuis de boel uitgedroogd en de schade opgenomen. Stuk uit een kimkiel, ballast weg, geluidssetje weg, wat draden gebroken, stukje railing los, maar verder viel het gelukkig mee. Alle elektronica werkte nog. Nieuwe ballast in het ruim, kimkiel uitgestukt, bedrading en railing gerepareerd, hijstuig 5 cm ingekort en daar ging ze weer. Gisteren een nieuw luidsprekertje gevonden en nu is alles weer compleet inclusief Caterpillargeluid. Laten we het maar op een alternatieve doop houden en hopen dat haar verder een behouden vaart is gegund. Gr. Klaas.

     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2017
    Herby63, MikeMohawk en bram1324 vinden dit leuk.
  13. Martin Verhage

    Martin Verhage

    Lid geworden:
    28 jul 2006
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Terneuzen
    Hallo.

    Klaas Klaas Klaas altijd de luiken borgen had je moeten weten !!!.
    Gelukkig niet te veel schade.

    Groet Martin.
     
  14. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.121
    Locatie:
    Oostvoorne
    Je hebt helemaal gelijk Martin! De ballast zit nu onder een perspex plaat en het Caterpillargeluid zet ik met klittenband vast. Gelukkig had ik alle hout een paar keer in de parketlak gezet. Met 13 Euro is de schade te overzien. Gr. Klaas.
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2016
  15. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Erg jammer Klaas. Gelukkig is de repartiewerf nog open. En waarschijnlijk is daar nog wel een plaatsje over voor deze klus.
    Succes met de reparatie.


    Groeten Roelof
     
  16. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.121
    Locatie:
    Oostvoorne
    Zoals ik schreef is de klus alweer geklaard Roelof. Sinds gisteren alles weer compleet. Achteraf viel het erg mee. De schrik was het grootst. Gr. Klaas.
     
    Roelof_l vindt dit leuk.
  17. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.121
    Locatie:
    Oostvoorne
    Vandaag nog een beetje ballast achter uit het ruim gehaald. Kon de "Caterpillar" een beetje zakken en het geluid wat beter door het ruim echoën. Moet wel een beetje echt klinken natuurlijk! 't Kon minder! zouden ze in Groningen zeggen. Gr. Klaas.
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2016
  18. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.977
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Weet je.... eigenlijk vind ik het heel jammer dat dit je laatste scheepje was.....

    JUIST dit soort verslagen en de manier waarop jij bouwt, zijn heel leuk om te lezen en in te reageren.... Heel "interactief" zal ik maar zeggen...
     
    Bert V vindt dit leuk.
  19. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.121
    Locatie:
    Oostvoorne
    Bert, Ook ik vond de "afzwaaiers" wel leuk en heb op die manier andere Forumers wat beter leren kennen. Waarmee ik niets ten nadele van bouwers, die zich alleen maar bij het bouwverslag houden, wil schrijven. En vaak lokt de ene reactie de andere uit. Blijf verslagen wel volgen en plaats af en toe wel een reactie of "advies". Moet wel oppassen dat ik de verslagen niet teveel verstoor. Maar men mag het altijd verwijderen als het storend overkomt. Je bent weer aan de vaart begrijp ik. Gr. Klaas.
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2016
  20. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.977
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Yup.... zit alweer bijna 2,5 week aan boord. Nog één week en de term is alweer doormidden....
     

Deel Deze Pagina