Nou heren we gaan maar weer even met de tunnel verder.
Nadat we de hak geheel klaar in model hadden, hebben we deze eerst aan de tunnel geplakt met Epoxy en 2 x M3 rvs.

Uploaded with ImageShack.us
Ondertusen ook verder gegaan met het uitlijnen van de tunnel. Aan de bovenkant komt deze vast met 4 x M4 rvs. De ruimte er tussen wordt later gevuld met Epoxy plamuur.

Uploaded with ImageShack.us
Eenmaal geheel uitgelijnd hebben we de tunnel aangegoten.
Onder de hak hebben we de boel dicht geplakt om te voorkomen dat de epoxy er uit loopt.

Uploaded with ImageShack.us
Na 2 dagen te zijn uitgehard hebben we de boel maar weer eens goed bekeken.

Uploaded with ImageShack.us
Maar wat zien we tot onze verbazing!! Staat de tunnel echt scheef?
Jawel heren, een blunder van ongekende orde.
Na goed door meten bleken er inderdaad verschillen te zijn.
Wel ruim 2 mm, 2,08 mm om precies te zijn dus aan elke kant ruim 1 mm.

Uploaded with ImageShack.us
Na enkele dagen van deze schrik te zijn bekomen zijn we toch maar gaan slopen. Stel je voor dat een ander dit zou ontdekken, zou echt een schande zijn.
Dus na 2 uur frasen, vloeken , beitelen, zagen meer woorden hadden we de hele hak weer los.
Ook de constructie tussen de romp en de tunnel hebben we weer helemaal open gefreesd. De 2 voorste m4 hebben we geheel door geslepen en de achterste 2 gedeeltelijk.

Uploaded with ImageShack.us
Op deze manier konden we weer richten.
Eenmaal recht hebben we de hak weer aangegoten.
Na een dagje uitharden de romp op de neus gezet en het gedeelte tussen de romp en de tunnel aangegoten.
Aangieten was de beste oplossing om zo het verslies van 2 x M4 op te vangen. Het achterste gedeelte waar straks ook de roerkoning doorheen komt te lopen wordt later met epoxy plamuur aan gewerkt.

Uploaded with ImageShack.us
Voor alle zekerheid hebben we direct 2 rvs stangen meegegoten voor extra stevigheid bij het af plamuren.
En wat denken de heren wat nu de oorzaak was van dit drama???
Jawel, ik heb na het aangieten van de hak, de 4 M4 bouten nog even lekker aangetrokken met alle gevolgen van dien.
Tot zover maar weer.
Volgende keer de strippen en de kimkielen.
Paul UK-104.
Nadat we de hak geheel klaar in model hadden, hebben we deze eerst aan de tunnel geplakt met Epoxy en 2 x M3 rvs.

Uploaded with ImageShack.us
Ondertusen ook verder gegaan met het uitlijnen van de tunnel. Aan de bovenkant komt deze vast met 4 x M4 rvs. De ruimte er tussen wordt later gevuld met Epoxy plamuur.

Uploaded with ImageShack.us
Eenmaal geheel uitgelijnd hebben we de tunnel aangegoten.
Onder de hak hebben we de boel dicht geplakt om te voorkomen dat de epoxy er uit loopt.

Uploaded with ImageShack.us
Na 2 dagen te zijn uitgehard hebben we de boel maar weer eens goed bekeken.

Uploaded with ImageShack.us
Maar wat zien we tot onze verbazing!! Staat de tunnel echt scheef?
Jawel heren, een blunder van ongekende orde.
Na goed door meten bleken er inderdaad verschillen te zijn.
Wel ruim 2 mm, 2,08 mm om precies te zijn dus aan elke kant ruim 1 mm.

Uploaded with ImageShack.us
Na enkele dagen van deze schrik te zijn bekomen zijn we toch maar gaan slopen. Stel je voor dat een ander dit zou ontdekken, zou echt een schande zijn.
Dus na 2 uur frasen, vloeken , beitelen, zagen meer woorden hadden we de hele hak weer los.
Ook de constructie tussen de romp en de tunnel hebben we weer helemaal open gefreesd. De 2 voorste m4 hebben we geheel door geslepen en de achterste 2 gedeeltelijk.

Uploaded with ImageShack.us
Op deze manier konden we weer richten.
Eenmaal recht hebben we de hak weer aangegoten.
Na een dagje uitharden de romp op de neus gezet en het gedeelte tussen de romp en de tunnel aangegoten.
Aangieten was de beste oplossing om zo het verslies van 2 x M4 op te vangen. Het achterste gedeelte waar straks ook de roerkoning doorheen komt te lopen wordt later met epoxy plamuur aan gewerkt.

Uploaded with ImageShack.us
Voor alle zekerheid hebben we direct 2 rvs stangen meegegoten voor extra stevigheid bij het af plamuren.
En wat denken de heren wat nu de oorzaak was van dit drama???
Jawel, ik heb na het aangieten van de hak, de 4 M4 bouten nog even lekker aangetrokken met alle gevolgen van dien.
Tot zover maar weer.
Volgende keer de strippen en de kimkielen.
Paul UK-104.