Multiplex Cockpit houd binding niet vast.

WillydeWoofer

Forum veteraan
Zodra de lipo los is geweest, moet je weer helemaal opnieuw binden.
De handleidingen zijn door meerdere clubleden en in verschillende talen gelezen. Alles zonder resultaat.
De winkelier en Multiplex Duitsland zijn niet bereikbaar (feestdagen).

Ik heb gisteren de "oude" Graupner zender+ontvanger weer aangesloten. Dan kan ik tenminste weer vliegen.
Maar deze Graupner kan ik nu verkopen,
Weet iemand wat wij over het hoofd zien? De Multiplex is zo eenvoudig qua bediening en iets simpels als binden lukt niet!
 
Zeer vreemd, eenmaal gebonden blijft gebonden.

Via het menu naar druk op zender, dan m-link instellingen, dan start binding en de knop op de betreffende ontvanger indrukken. het lampje op de ontvanger gaat dan snel knipperen. als het langzaam knippert is de ontvanger gebonden aan dat modelgeheugen. Eigenlijk kan dat niet misgaan zo.
 
Zeer vreemd, eenmaal gebonden blijft gebonden.

Via het menu naar druk op zender, dan m-link instellingen, dan start binding en de knop op de betreffende ontvanger indrukken. het lampje op de ontvanger gaat dan snel knipperen. als het langzaam knippert is de ontvanger gebonden aan dat modelgeheugen. Eigenlijk kan dat niet misgaan zo.

Dank je. Ik geef je tip door aan degene bij wie de zender nu thuis is. Misschien doen we de volgorde verkeerd. Te weinig via de zender?
 
dan start binding en de knop op de betreffende ontvanger indrukken. het lampje op de ontvanger gaat dan snel knipperen.
Je moet wel éérst het knopje indrukken en daarna pas de voeding aansluiten.
 
Je kunt je probleem op het Multiplex Techniek forum zetten, maar ik ben bang dat je als antwoord zal krijgen dat er iets met je ontvanger mis is en dat je die bij de verkoper moet ruilen. Ik heb al even gezocht naar vergelijkbare problemen, maar niets bruikbaars gevonden. Ik zag je ook al op RC-Network..
 
Dank je Max,

De winkelier gaat contact opnemen met de fabrikant.
Ik vrees dat ik met de zenderspullen terug moet naar Duitsland. Pech!
 
Heeft het wel goed gewerkt, of is het vanaf begin niet goed geweest?

Ik heb de zender+ontvangers pas een aantal weken. De eerste week heeft iemand beide ontvangers gebonden.
Nu ik de spullen in gebruik wil nemen, blijkt dat het binden niet behouden blijft. Dat geldt voor beide ontvangers. Daaruit zou je logischer wijze af kunnen leiden, dat het niet aan de ontvangers ligt, maar aan de zender!?
Bij de vliegclub hebben er al een paar ervaren vliegers naar gekeken.
 
Ik vrees dat ik met de zenderspullen terug moet naar Duitsland. Pech!
Nee dat hoeft niet, bij Multiplex hoef je niet terug naar het land van aankoop voor de service, dat kan gewoon in het land waar je nu zit of bent.

Als je de spulletjes naar de Nederlandse service stuurt, de beste man is nog een weekje of zo met vakantie.
Dan weet ik wel haast heel zeker dat het pakketje doorgestuurd wordt naar de fabrikant.

Je kunt je vraag ook hier stellen.
https://www.multiplex-rc.de/service/produktsupport-faq/faq-login.html
Als je het niet op het forum kunt vinden.

Domme vragen bestaan niet.
 
Nee dat hoeft niet, bij Multiplex hoef je niet terug naar het land van aankoop voor de service, dat kan gewoon in het land waar je nu zit of bent.
Maar het gaat hier om nieuwe spullen die niet naar behoren werken, dan moet je winkelier er voor zorgen dat er goed werkende vervanging komt. Daar heeft de service weinig mee te maken, hoogstens kan de winkelier daar contact mee opnemen om te zien of het om een eenvoudige handeling gaat, zoals bijvoorbeeld een firmware update (wat je ook zelf zou kunnen proberen als je daar de spullen en de software voor hebt (Multiplex Launcher)).
 
De zender is al ge-updated. De ontvangers niet. Daarvoor zou een speciale kabel van € 30,00 nodig zijn. M.i. zou dat allemaal niet nodig moeten zijn.
 
Ik wacht even de reactie van de winkelier af, die de fabrikant gaat bellen.
Maar in Duitsland schijnt er veel gesloten te zijn in deze periode.
 
Maar het gaat hier om nieuwe spullen die niet naar behoren werken, dan moet je winkelier er voor zorgen dat er goed werkende vervanging komt. Daar heeft de service weinig mee te maken, hoogstens kan de winkelier daar contact mee opnemen om te zien of het om een eenvoudige handeling gaat, zoals bijvoorbeeld een firmware update (wat je ook zelf zou kunnen proberen als je daar de spullen en de software voor hebt (Multiplex Launcher)).

Voor zover ik weet, hoeft in Nederland een winkelier een product niet om te ruilen, maar gaat het meteen om garantie. De consument moet de winkelier in gelegenheid stellen, om het product te herstellen. Je hebt als consument hierdoor geen recht op "een nieuwe".
Hoe e.e.a. in Duitsland geregeld is weet ik niet.

Bij een dergelijk goed merk als Multiplex maak ik mij geen zorgen. Het is alleen vervelend, dat er iets mee is. Maar ja, dat kun je ook met een nieuwe auto treffen.
 
Heb is ooit een nieuwe spektrum zender gehad met ook een cruciaal probleem.

Zegt de winkel waar ik hem gekocht had: stuurt u hem maar op want wij gaan net 2 weken op vakantie..

Mijn antwoord : stuurt U hem maar op,ik heb tijd.

Om een lang verhaal kort te maken..
Na vele maanden (u leest het goed..) is er door mij en de winkel tot het besef gekomen dat deze zender nooit meer naar België zou wederkeren.

Gelukkig heb ik van de winkel een nieuwe gekregen, je kan zelf wel raden wat er had gebeurt als ik hem zelf had verzonden..

Mijn advies dus, nooit iets zelf opsturen wat je bij een winkel gekocht hebt.
 
Heb is ooit een nieuwe spektrum zender gehad met ook een cruciaal probleem.

Zegt de winkel waar ik hem gekocht had: stuurt u hem maar op want wij gaan net 2 weken op vakantie..

Mijn antwoord : stuurt U hem maar op,ik heb tijd.

Om een lang verhaal kort te maken..
Na vele maanden (u leest het goed..) is er door mij en de winkel tot het besef gekomen dat deze zender nooit meer naar België zou wederkeren.

Gelukkig heb ik van de winkel een nieuwe gekregen, je kan zelf wel raden wat er had gebeurt als ik hem zelf had verzonden..

Mijn advies dus, nooit iets zelf opsturen wat je bij een winkel gekocht hebt.

Voor zover ik weet moet je als consument terug gaan, naar het adres waar je het product gekocht hebt. In dit geval is dat bij W&W Modellbau.
Misschien zal blijken, dat ik de spullen naar hen terug moet sturen. Dat is goedkoper dan brengen.
 
Ik reageerde ook op wat Leon/Hobbyist zei, hij suggereerde zoals ik het las dat JIJ die spullen naar de service zou moeten sturen, maar dat moet juist de leverancier verzorgen. Dat neemt niet weg dat je uit praktische overwegingen niet uiteindelijk zelf naar Jan van Mouwerik/@Corrien zou kunnen gaan, maar zoals je zelf zei eerst nadat de leverancier dat contact gelegd heeft.
 
Ik reageerde ook op wat Leon/Hobbyist zei, hij suggereerde zoals ik het las dat JIJ die spullen naar de service zou moeten sturen, maar dat moet juist de leverancier verzorgen. Dat neemt niet weg dat je uit praktische overwegingen niet uiteindelijk zelf naar Jan van Mouwerik/@Corrien zou kunnen gaan, maar zoals je zelf zei eerst nadat de leverancier dat contact gelegd heeft.

We komen er wel uit! Daar maak ik mij totaal geen zorgen om.
 
Back
Top