Multiplex Cockpit houd binding niet vast.

Discussie in 'Model elektronica' gestart door WillydeWoofer, 28 dec 2018.

  1. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Geld een garantie niet vanaf de locatie waar je iets gekocht hebt?

    Stel je koopt een akkulader in NL. Je gaat ermee op vakantie naar Australie. De leverancier in NL is dan toch niet verantwoordelijk voor het feit dat jij de wereld overgevlogen bent?

    Als ik me niet vergis is de zender in de winkel van W&W gekocht. Dus zou hij ook daarheen getourneerd moeten worden.
    Of je dat per post doet (verzendkosten zullen ook ~18.-- euri zijn), of dat je ernaar toe rijdt om de zender af te leveren (200km, minimaal evenveel brandstofkosten), maakt dan niet uit.
    De kosten om de zender naar MPX te sturen zijn gelijk, en door direct de zender naar MPX te sturen, heeft W&W het garantieproces versneld. Immers spaart het 1 stap in de verzending door direct naar MPX te sturen, bij gelijkblijvende kosten.

    Dat blijkt ook wel als je naar de datums kijkt. . Verzending van international pakketjes duurt vaak 3-5 dagen. Heen en terug dus 10 dagen.
    Zender verzonden op 3 Jan, terug ontvangen op 15 Jan. Dat betekent dat Multiplex de zender ~2-4 dagen binnen gehad heeft. Lijkt me erg snel en uitstekende service, ik heb bij andere merken veel slechter meegemaakt.
    Had je de zender naar W&W gestuurd, en W&W hem naar Multiplex, Multiplex naar W&W en W&W weer naar Wil, had hij minstens 1-2weken langer onderweg geweest.

    Door je de zender direct naar Multiplex te laten sturen heeft W&W je eigenlijk een dienst bewezen. En als je bij een volgende aankoop in de winkel laat merken dat die 18.-- Euri je dwars zitten, hadden ze dat vast netjes met je geregeld.
     
  2. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Inderdaad Gerben, het scheelt tijd en geld.
    Ik ben niet duurder uit. W&W is wel goedkoper uit. Hebben zij even mazzel!
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Garantie is wereldwijd.
    Stel je emigreert naar een ander land, dan moet je met je TV terugvliegen naar het land van herkomst?
    De fabrikant vergoed de garantie aan de verkoper.
    Het maakt dus helemaal niks uit waar je iets koopt.
    Anders was het vroeger met grijze import van Robbe/Futaba, die garantie werd niet gedekt door Robbe maar dat moest via het kanaal waar de winkel de grijze import gekocht had.
    Naar W&W verzenden had 10 euro gekost en het had sneller gekund.
    Even daar testen en erachter komen dat het geen gebruikersfout was, dan meteen omruilen en terugsturen.
    Ik denk dat dat veel meer goodwill opgeleverd had en er dan ook niet over wie de verzendkosten betaald gesproken was.

    GJ
     
  4. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.303
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ja dat klopt en je hebt blind vertrouwd op de kennis van je maatje, bij de aankoop van je zender.
    Je hebt gefaald.

    Hoe kun je nu, met als achtergrond ex rayonleider Bart Smit/Intertoys en oprichter van Muco Alkmaar.
    Samen met je maatje zonder deugdelijke factuur naar buiten lopen?

    Het argument dat de factuur niet uit de printer kwam en nagestuurd zou worden is flauwekul.
    Als daadwerkelijk gevraagd was naar een goede factuur, dan had je een handgeschreven en afgestempeld exemplaar gekregen. Waar geen printer bij aan te pas komt.

    Het zou sieren, als je naast de doos tissues voor Jan.

    Zelf een pot typex (blunderpap) ter hand zou nemen en je onwaarheden in deze discussie weg zou kalken.

    De manier waarop je nu je straatje aan het schoonvegen bent, heeft verdacht veel trekjes van een winkelbespreking.
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Sorry maar gaan we nu ineens persoonlijk worden?

    Naar buiten lopen zonder deugdelijke factuur?
    De winkel was al gesloten toen we af gingen rekenen en ik ben al zo vaak daar geweest dat ik er niet eens op gelet heb dat Wil geen bon kreeg.
    Pas later hoorde ik dat er geen bon was en ik vertrouwde de winkeleigenaar dus dat zou wel goed komen.
    Sowiezo zou Multiplex aan het serienummer kunnen zien wanneer het ding gefabriceerd is, dus ook zonder aankoopbon zou er garantie zijn.

    En waar staan onwaarheden?
    Ik zie ze niet.

    En een winkelbespreking?
    Nee hoor, W&W is nog steeds een winkel waar ik zelf zou kopen, ze hebben een assortiment dat je in geen enkele winkel in Nederland vind.
    Ik vind het alleen niet netjes wat er gebeurd is en ik hoop dan ook dat het een uitzondering was.

    Als ik er weer een keer kom zal ik het er ook wel met hem over hebben.

    GJ
     
  6. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    En zo is het gekomen;
    De winkelier zei, dat hij geen rekening meer kon geven, omdat anders de boekhouding niet meer zou kloppen.
    Het zou voor mij genoeg zijn, als ik zelf de aankoopdatum ergens zou noteren.
    De man zou de rekening wel een keer aan een andere Nederlander meegeven.
    Al vond ik het niet echt prettig, het vertrouwen had ik wel, want wij zijn daar die dag prima behandeld.

    Persoonlijk zal ik niet snel nog eens naar deze winkel gaan, vanwege de zeer matige after-sales.
    Ik kan mijn geld n.l. overal kwijt.
    Klantvriendelijkheid is voor mij een belangrijk item en dat heb ik hier gemist, toen de zender niet goed bleek te functioneren.
    De klant hoeft geen koning te zijn, maar een winkelier moet wel beter zijn best doen dan dit.

    Maar kennelijk zijn er hier lezers die het niet erg vinden, om met een defecte zender en zonder rekening thuis te komen,
    vervolgens om een rekening te moeten zeuren en een matige service/garantie te krijgen.
    Voor sprookjes ga ik altijd naar de Efteling.
     
  7. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    In de handleiding van de zender staan de service diensten, daar zal ook het adres in Maasland staan met tel. nummer.
    Een zender koop ik gewoon dichtbij, net als mijn dure drone laatst. Het is dan handig als je er iets mee hebt.
    Dat hij dan een paar euro meer kost boeit mij niet.
     
  8. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    zo, en nu de andere kant van het verhaal.

    Je hebt een offerte gevraagd voor een cockpit SX9 met 2 ontvangers als clubzender...…………... Daarvoor hebben ze bij MPX onderhandeld voor je en zelf ook nog iets gedaan aan de prijs waardoor hun onder de inkoop prijs een set konden leveren zonder zelf er iets aan te verdienen.
    In de winkel gaf je aan dat je toch liever een 7 kanaals had met andere ontvangers. Dit heb je idd allemaal gekocht.
    Toen je merkte dat er iets niet klopte heb je gemaild en gevraagd naar een rekening. Daar geven ze toe dat ze een foutje gemaakt hebben. Ze hadden inderdaad toen problemen en nu nog met de scanner. Ze doen dat nu van thuis uit en sturen dat dan eerst weer naar de zaak om het dan naar jou te sturen. Als het goed is heb je dus toch een rekening gekregen.
    De rekeningen van hun zijn voorgedrukte formulieren welke dan handmatig met pen worden ingevuld. Alleen als je erom vraagt worden die meegegeven.
    In die mail staat ook dat je de zender effe kon terugbrengen en dat hun dan alles zouden nakijken voor je en eventueel zouden insturen naar MPX. Hun wisten niet waar je woonde en dat je er 200 kilometer voor moest rijden. Je had hem ook naar hun kunnen sturen en dat had je ook die 18 euro gekost, hoe Gert-Jan aan die 10 euro komt vraag ik mij af, Duitsland is Duitsland, dat W&W nog geen 2 kilometer van de grens met Nederland is betekend niet dat de porto naar daar goedkoper is dan naar MPX in Zuid-Duitsland. Die porto of je reiskosten ben je dus altijd kwijt.

    Ohja, nu hoeven andere clubs niet meer te gaan vragen voor een leuke prijs voor een clubzender...……...daar werken ze niet meer aan mee..

    Jammer dat dit allemaal zo moet. communiceer in het vervolg beter met je leverancier en in plaats van mailen bel ze, dat maakt vaak veel dingen beter begrijpbaar.
     
  9. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik wilde wel eens in een dergelijke prachtige winkel gaan kijken.
    Het prijsverschil was heel wat meer dan een paar euro.
    G.J. en ik hadden een leuke dag (kort na zijn levertransplantatie), dat is ook wat waard en ik was in totaal niet duurder uit.
    Wat wil eens mens nog meer?
    O ja en de tank goedkoop volgegooid.
     
  10. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Er is hier niemand, die heeft beweerd zoiets niet vervelend te vinden. Uiteraard is het dat wel degelijk en niemand beweert anders. Het gaat 'm om de reacties, die werden gegeven nadat de garantie was afgewikkeld. Wat mij daarbij het meeste stoort is, dat er wordt geadviseerd de portokosten terug te eisen en de publiciteit te zoeken als dat niet gebeurt. Tegenwoordig is zoiets blijkbaar normaal, maar dat maakt het zakendoen er voor de winkeliers bepaald niet prettiger op. Gewoon vragen kan echter nog steeds en dat levert als regel de beste resultaten. Vroeger voerde een importeur de slogan "Modellbauer sind nette Leute", waarbij diegenen, die geen Duits beheersen moeten weten, dat "nette Leute" betekent: aardige mensen. Datzelfde geldt nog steeds voor de meesten onder ons en dat geldt ook voor de meeste winkeliers. Gewoon communiceren levert nog steeds de beste resultaten.
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Je praat en oordeelt alsof je er bij bent geweest!?
    Waarschijnlijk weet je niet, dat een vriend, namens mij heeft gebeld naar die winkel.
    Zijn ze trouwens blij dat mijn zender gerepareerd is? Ik heb er n.l. helemaal niets meer van gehoord.
     
  12. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik ga de verzendkosten niet terug vragen, omdat ik graag de eer aan mijzelf houd.
     
  13. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dat ben ik met je eens. Had de winkelier dat maar gedaan.
     
  14. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dit topic mag op slot van mij.
     
  15. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Van dat "clubzender" verhaal wist ik niet en het is ook niet erg slim om dat te doen en dan de zender zelf te gaan gebruiken.
    Ik weet niet wiens idee dat was maar het modelbouwwereldje is erg klein en dat soort dingen komt altijd uit.
    Gewoon korting vragen is handiger en eerlijker.
    En de prijs was niet dusdanig laag dat hij onder hun inkoopprijs zat, dus dat klopt niet.
    Maar dan nog, er zou service gegeven moeten worden.
    De mailwisseling tussen W&W en Wil heb ik niet gezien maar ik ga uit van wat mij verteld word.

    Verzendkosten met DHL zijn 10 Euro, heb ik net nog gecontroleerd.

    Als ik daar weer in de winkel ben zal ik het nog even met Willy bespreken.

    GJ
     
  16. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Heb ik vanmiddag al besproken met hun.
     
  17. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Was er niet zo'n gezegde over een valse toon die slechte muziek maakt?
    Ik heb ook wel eens gehoord dat je minder vliegen kunt vangen met azijn dan met stroop.

    Gewoon de volgende keer even een vriendelijk mailtje, bellen of langsgaan.
    In de hoogste boom klimmen kan altijd nog, als je weet dat je gelijk hebt.
    Ik ga er maar even vanuit dat het begrip "clubzender" een taal misverstand is geweest, want anders zou dat een domme egoïstische actie zijn geweest.
     
    Cnn en Arnold 85 vinden dit leuk.
  18. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    De zender werkt inmiddels prima!
     
  19. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Nou de piloot nog !
    :beer:
     
  20. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.836
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ja, ja, ik weet het. Je mag mij een keer wat leren.
     

Deel Deze Pagina