Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Kun je de zender niet gewoon ruilen voor een Futaba? Ben je van het hele gezeur af![]()
![]()
![]()
De fabrikant van Multiplex vermoedt dat het aan de zender ligt.
Rekening naar W&W sturen, ze zijn verplicht de kosten op zich te nemen.
Dat kan je ook teruglezen in de vraag die ik op RCnetwork gesteld heb onder "Rechtsfragen".
Je had hem helemaal niet zelf retour hoeven te sturen, de verkopende partij moet zorgen voor garantie.
GJ
Onder de grote riolen zijn de mensen wat gemoedelijker.Gewoon proberen en dreigen met het forum, daar zijn ze nogal gevoelig voor
Vragen zonder te dreigen kan altijd.Ik kan het proberen, maar ik betwijfel of ze mij die terug gaan betalen. Normaliter had ik de zender naar W&W moeten sturen. Dan had ik ook verzendkosten moeten betalen. Of ik had naar hen toe moeten rijden. Ik denk er nog even over na.
Nou, ik ken wel wat mensen onder de rivieren die veel minder gemoedelijker zijn dan waar ik mee omga.Onder de grote riolen zijn de mensen wat gemoedelijker.
Voor 18 euri?duitsers zelf halen er meteen een Rechtsanwalt bij.
No cure, No pay.
Niks moet, ik pak bij voorkeur de gemakkelijkste en snelste weg in het land waar ik op dat moment ben met het elektronisch speelgoed.En bij een nieuw produkt moet het via de winkel en niet via de nederlandse service dienst want die is er niet eens.
Hoe kom je bij de flauwekul, als Jan het niet kan repareren valt het niet onder de garantie?Jan kon dit waarschijnlijk ook niet repareren zonder het moederbord te repareren en via Jan had je in dit geval ook geen aanspraak op garantie kunnen maken.
GertJan, ik word een beetje verdrietig van jouw reacties in dit draadje.
Allereerst: in plaats van portokosten terugeisen kun je dat beter eerst gewoon vragen. Je hebt dan tien keer zo veel kans, dat er een positieve reactie komt. Een winkelier het mes op de strot zetten is niet alleen onsympathiek, maar ook ontactisch. Overigens staat in de garantievoorwaarden van Multiplex en ook van de overige fabrikanten, waarvoor ik de servicedienst ben, dat portokosten om apparatuur naar de servicedienst te sturen voor rekening van de klant zijn. Het betreft hier de fabrieksgarantie, dus niet de garantie, die de winkelier moet leveren.
Helaas las ik dit draadje pas toen er al in Duitsland vragen werden gesteld, dus dan hou ik me er buiten tot e.e.a. is afgewikkeld. De door mij geadviseerde manier om bij dergelijke perikelen te reageren is: overleg eerst met de winkelier of met mij hoe er gehandeld moet worden. De zender had in dit geval ook naar mij gestuurd kunnen worden, waarbij de portokosten voor een aangetekend pakket € 6,80 hadden bedragen.
V.w.b. de fabrieksgarantie:
- als het product bij aankomst meteen niet werkt is het inderdaad in principe aan de winkelier om een oplossing te bieden, waarbij nieuw verstrekken een mogelijkheid is. Dit doet de winkelier als regel in overleg met de fabrikant, eventueel via mij. Dit om risico's uit te sluiten. Niet alle eindgebruikers zijn namelijk even eerlijk als ze een fout hebben gemaakt, zoals het verwisselen van de accupolariteit, wat overigens de meest voorkomende gebruikersfout is.
- als het product heeft gewerkt, zoals in dit geval, moet het naar de servicedienst. De buitenlandse servicediensten hebben in deze evenveel beslissingsrechten als de servicedienst van de fabriek, dus kunnen dezelfde garantie verlenen. Een winkelier kan ook op eigen houtje garantie verlenen, maar als de klant iets aantoonbaar verkeerd heeft gedaan, draait-ie zelf voor de kosten op.
- in dit geval was er blijkbaar een defect aan het hoogfrequent deel van de zender ontstaan. Daarbij is het gebruikelijk, dan dan de gehele print wordt vervangen of dat de zender wordt omgeruild. Repareren op componenten niveau wordt nu eenmaal steeds minder gedaan.
Uw naam is in deze op geen enkele manier ter sprake gekomen. Noch door W&W, noch door Multiplex.de.
Wat U er ook van vinden moge, zowel Gert-Jan als ik komen op voor het recht van de consument.
Uw relaas over fabrieksgarantie en winkeliersgarantie is in deze niet relevant.
Dit gebeuren geeft een negatief beeld over het merk Multiplex. Uw plotselinge inmenging draagt m.i. niets positiefs bij.