multiplex Easystar deel 2.

Ja hoor! eindelijk mijn Spektrum Dx6i staat in bestelling en komt samen met mijn nieuwe lipo lader op dinsdag 26 mei binnen! ga dus meteen vanuit het werk het spul ophalen om mijn lipo meteen op te kunnen laden zodat ik EINDELIJK mijn allereerste vlucht kan gaan maken met mijn easystar haha :D

het vliegen met de wild hawk gaat mij nu echt goed af :)
de neus is alleen wel kapot gegaan, maar dat is door de accu gekomen. deze schoot zelfs bij een zachte landing naar voren. voor de vakantie maar een nieuw rompje bestellen.

net een vlucht gedaan, was echt mooi met op de achtergrond luchtballonnen en parasailers. op de grond was geen wind te bekennen, maar vanaf 5m kon ik vaak al blijven zweven :)

Ik wil graag mijn easy* naar BL.
De meeste vliegen op 3 cell lipo's maar ik heb van mijn auto's al 4000mah 2s lipo's.

Kan ik dan gewoon ipv. een 2000kv motor een 3000kv nemen om de zelfde rpm te krijgen als met 3s?

weet iemand eigenlijk waar je de losse rompen van een wild hawk kunt vinden? behalve dan bij conrad, alleen daar zijn ze pas in juli leverbaar...

Even iets anders... Een idee/vraag waar ik al een tijdje mee rondloop..

Als je een EasyStar zou nabouwen met balsa en oracover vb, maar dan 3 keer zo groot, zou hij dan ook zo makkelijk vliegen???

Nou... je zou tegen wat beperkingen aanlopen.
Die opgebogen vleugeltippen bijvoorbeeld, die erg goed werken voor een toestel zonder ailerons, zijn lastig te maken met een houtbouw vleugel.
Rompje zou misschien kunnen, maar wordt óf doosvormig, óf heel complex om te bouwen.

Lijkt mij geen probleem. De EZ is niet zo heel kritisch vwb het gewicht. Dus de gewichtige accu kan makkelijk mee naar boven.

@Rallyking

lukt makkelijk, ik heb zelf een EZ* met 3900Kv motor en 3S 1800mah, heb er zelf nog niet mee gevlogen maar die man waar ik hem van over heb gekocht heeft er altijd goed mee gevlogen dus gaat goed haha, alleen wel een bijpassende regelaar erbij kopen.

Regelaar

Beste,

Ik heb problemen met de regelaar van de easy star.
Spontaan valt soms de motor uit en hebben de servo's ook rare manieren in.
Er komt veel gekraak uit de regelaar als de batterij is aangesloten.
Is de multicont x16 regelaar dat ik heb met de 400 motor.
Ik ben teneinde raad.
De ontvanger van groupner de R16scan werkt prima.
Zou dit kunnen komen omdat de regelaar en ontvanger te dicht bij elkaar zitten?
Nu veel plaats in de easy star is er niet om dit te voorkomen.
Ik heb al eens een batterij uitgetest om te zien hoelang de vliegduur zou zijn, en dan met constant gas erop.
Dan viel de motor niet uit,maar wel ook dat gekraak in de regelaar.
Hoe kan ik dit oplossen?
Want het is knap vervelend.
Dat gekraak is er altijd,thuis,op het veld.
Als ik de servo's uit de ontvanger haal en alleen de motor laat zitten dan is het gekraak weg.
En draai de motor goed.
Dus dat gekraak in de regelaar zou kunnen voortkomen van de servo's?

Laatst bewerkt:
Beste,

Ik heb problemen met de regelaar van de easy star.
Spontaan valt soms de motor uit en hebben de servo's ook rare manieren in.
Er komt veel gekraak uit de regelaar als de batterij is aangesloten.
Is de multicont x16 regelaar dat ik heb met de 400 motor.
Ik ben teneinde raad.
De ontvanger van groupner de R16scan werkt prima.
Zou dit kunnen komen omdat de regelaar en ontvanger te dicht bij elkaar zitten?
Nu veel plaats in de easy star is er niet om dit te voorkomen.
Ik heb al eens een batterij uitgetest om te zien hoelang de vliegduur zou zijn, en dan met constand gas erop.
Dan viel de motor niet uit,maar wel ook dat gekraak in de regelaar.
Hoe kan ik dit oplossen?
Want het is knap vervelend.
Dat gekraak is er altijd,thuis,op het veld.
Dat kraken komt zeker niet uit de regelaar. :? Dat zullen eerder je servo's zijn die moeite hebben het nulpunt te vinden. Haal de servo's er maar eens af en probeer het dan nog eens. ;) Mocht de regaalr wel geluid produceren dan is deze zeker defect als gevolg van vochtophoping/corrosie of loszittende componenten. :(

Het kan zijn dat je ontvanger te dicht bij de regelaar zit. Als jet mogelijk is dan kun je proberen je ontvanger een halve of kwart slag te draaien ten opzichte van je huidige positie. Controleer ook of er geen metalen delen langs elkaar schuren. op korte afstand is er dan geen probleem maar eenmaal wat verder kan dat aardige storingen veroorzaken. Doe daarom eens een reikwijdte test met een ander. De een neemt het vliegtuig mee naar een paar honderd meter verder en jij bedient de zender. Door te zwaaien of andere gebaren kun je dan aangeven of alles goed werkt.

Mogelijk dat de BEC-voorziening van de regelaar niet voldoende stroom kan leveren voor het aansturen van de servo's. Dit kan komen doordat servostangen aanlopen waardoor je servo's veel meer stroom gaan gebruiken. Als de stroom te hoog wordt, zal de regelaar in beveiliging springen en alles uitschakelen. 8O

Dat kraken komt zeker niet uit de regelaar. :? Dat zullen eerder je servo's zijn die moeite hebben het nulpunt te vinden. Haal de servo's er maar eens af en probeer het dan nog eens. ;) Mocht de regaalr wel geluid produceren dan is deze zeker defect als gevolg van vochtophoping/corrosie of loszittende componenten. :(

Het kan zijn dat je ontvanger te dicht bij de regelaar zit. Als jet mogelijk is dan kun je proberen je ontvanger een halve of kwart slag te draaien ten opzichte van je huidige positie. Controleer ook of er geen metalen delen langs elkaar schuren. op korte afstand is er dan geen probleem maar eenmaal wat verder kan dat aardige storingen veroorzaken. Doe daarom eens een reikwijdte test met een ander. De een neemt het vliegtuig mee naar een paar honderd meter verder en jij bedient de zender. Door te zwaaien of andere gebaren kun je dan aangeven of alles goed werkt.

Mogelijk dat de BEC-voorziening van de regelaar niet voldoende stroom kan leveren voor het aansturen van de servo's. Dit kan komen doordat servostangen aanlopen waardoor je servo's veel meer stroom gaan gebruiken. Als de stroom te hoog wordt, zal de regelaar in beveiliging springen en alles uitschakelen. 8O

Het gekraak komt 100% zeker uit de regelaar.
Als ik de servo's eruit haal uit de ontvanger en alleen de motor laat draaien is het gekraak weg.
Alles is nog maar een week oud.

Laatst bewerkt:
Back