multiplex Easystar deel 2.

Inderdaad, in een boom klimmen doet geen pijn (zolang het niet zo'n raar cactus geval is in ieder geval ;) ), maar ik weet uit ervaring dat uit een boom vallen (kleine 8 meter toen bij mij) knap veel pijn doet, zelfs als je in het water valt..

is er niet een klein ligt buurjongetje. anders met een trekzaag aan een steel de tak er uit zagen. tis snoei tijd ;)

mijn easy hangt al vanaf zondag middag in de boom +- 10 meter hoog:(
domme actie weer!
hoelang houd een lipo het vol als de ontvanger aan blijft?net een nieuwe voor de eerste keer er in!
denk trouwens dat de ontvanger al kadoek is,cocpit kapje vond ik op de grond.
ook voor de regelaar zie ik het somber in,die zit op het dak.

iemand ervaring met vliegtuigen in bomen?alle tips zijn welkom(klimmen is geen optie)

Hey,

waarom is klimmen géén optie? Iedere boom kan je in klimmen ;) .

Greetz, Aldert

Tuuurlijk iedereen kan in de boom klimmen dat is wel leuk... Maar van 10 meter naar beneden vallen is niet zo leuk volgens mij.

elke boom is beklimbaar,aleen de eerste paar meter zitten geen takken.
en met dit sneeuw weer durf ik het niet aan om er in te klimmen.zagen is ook geen optie,de boom staat op een openbare plek en mag beslist niet beschadigd worden...de boswachter kent mij jammer genoeg anders lag hij al om;)
zaterdag komt er iemand met een pijl en boog,nylon draad er aan en door de vleugel schieten ofzoiets,moet wat proberen he!
zal even proberen er een fototje op te krijgen..

groeten

Hoi Bart,

Een lipo van mij 3s 4000mAh weegt ruim 220 gram, ik heb geen idee wat jouw nimh wegen maar dan heb je een indicatie.

bedankt , mijn 7 nimh cellen wegen 430 gram ze passen er net in ik ben wel verplicht van nog eens 53 gram gewicht in de staart te steken .
(ik vlieg enkel met deze setup als er veel wind is)
grts Bart

mijn easy hangt al vanaf zondag middag in de boom +- 10 meter hoog:(
domme actie weer!
hoelang houd een lipo het vol als de ontvanger aan blijft?net een nieuwe voor de eerste keer er in!
denk trouwens dat de ontvanger al kadoek is,cocpit kapje vond ik op de grond.
ook voor de regelaar zie ik het somber in,die zit op het dak.

iemand ervaring met vliegtuigen in bomen?alle tips zijn welkom(klimmen is geen optie)

hallo, ik gebruik hiervoor mijn roofvis hengel :)
met een spinnertje aan , en als ik je een beetje hoop mag geven mijn easystar heeft 1 uur in het midden van het kanaal gelegen (op zen kop) .
regelaar helemaal onder water alsook de motor, lipo hing net nog met de stekker aan de regelaar .
alles netjes laten opdrogen en s'avonds deed alles het terug!
motor: permax 400 standaard, regelaar kontronic sun 4002 ,onvanger spectrum ar 6100e,lipo:2s flightpower 2200
(reden van de crash :defecte servo hoogteroer)
hopelijk werkt alles ook nog bij jou ;)
succes
m.v.g Bart

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
En??????
Wat is het verhaal achter deze foto serie.
Laat me raden .... ook een boom?
Ach overkomt meerdere inclusief mijzelf.
Met lijm en tape kom je heel ver.
Ton

Laatst bewerkt:
Die vieze vlekken heb je er met een doek met wat heet water en allesreiniger zo af, en de breuk is netjes recht. De scheuren en deuken heb je er in een emmer kokend water ook snel weer uit (pas op je vingers, het schuim blijft even heet als je het uit het water haalt!) Zo weer gerepareerd en klaar voor haar volgende vlucht dus :)

Laatst bewerkt:
En??????
Wat is het verhaal achter deze foto serie.
Laat me raden .... ook een boom?
Ach overkomt meerdere inclusief mijzelf.
Ton

nope...

ik vloog redelijk laag en ik wou draaien en toen ging de easystar in eens wel erg scheef door de wind en ging hij recht naar beneden.
ik vloog dus te laag om dat nog te kunnen corrigeren.

welke lijm raden jullie aan, ik heb hier nog UHU-POR en ZAP GOO pt-12 liggen.

Laatst bewerkt:
nope...

ik vloog redelijk laag en ik wou draaien en toen ging de easystar in eens wel erg scheef door de wind en ging hij recht naar beneden.
ik vloog dus te laag om dat nog te kunnen corrigeren.

Omdat hij bij het draaien en lage snelheid redelijk schuin gaat pakt de wind die grote vleugelvlakken en smijt hij hem gewoon om.
Met opgooien kun je daar ook last van hebben.
Ik heb ervaring, ook met plakken en tapen haha.

UHU Por, evt. een carboonstaafje of sate prikker in de zijkanten steken.

Ton

Laatst bewerkt:
Ik lees (leer) veel op het forum over deze super simpele instapvlieger/ geavanceerde FPV camera plan :D
Een paar dagen geleden heb ik er ook maar een gehaald voor erbij. Ik ga er mijn FPV setje eindelijk maar eens inbouwen. Ook heb ik de 4 andere camera's klaar en werkend die erbij erop komen. Maar nu vraag ik me opeens af: ik lees dat heel veel mensen met lipo en brushless vliegen. Lipo's heb ik er al bij van 1500 tot 4000MAh. Op mijn heli's na (ja ik weet het: dom) vliegt/ vaart en rijd alles al op brushless! Nu hoef ik geen stuntvliegtuig want die heb ik al drie. Ik wil íetsje meer power, maar vooral lange vliegtijden. Op het forum lees ik veel over POWER POWER POWER, maar wie kan me helpen zoeken naar een mooi zuinig hobbycity.com motertje dat íetsje meer power geeft dan de standaard 400 serie die erbij zit.
Ik zoek nog tips voor:
- BL motertje
- dikte bedrading
- (Ik heb nu standaard servo's in de Easystar gezet..ik heb een berg verschillende servo's in huis...is het nuttig om die te upgraden?)
- simpel regelaartje dat ongeveer 1/4 overpowered is (hangt natuurlijk van het motertje af, maar omdat de rest met power star's vliegt...)

Alvast bedankt als iemand kan helpen met een van de vragen..
Jakko

OK, dát is een snel antwoord op een vraag!
Die 2200Kv kwam ik meer tegen inderdaad, Het lijkt me heftig met 32A (11.3x32A=ruim 360W max voor een schuimpje)
Ik las in de revieuws dat hij met een 3s vertikaal gaat...en blijft gáán. En met een 2100mAh 20min omhoog blijft bij normaal vliegen. (geen zweefvluchten)
Uit de moters kom ik niet uit met uitzoeken, ik zoek toch een iets gemoedelijker motertje en langere vluchttijden. Ik hoef maar íetsje meer vermogen zodat ik eigenlijk mét camera en electronica en dikkere accu gewoon rustig kan klimmen, en als ik hem leeg haal, rustig een stukje kan vliegen en zweven met een klein accu'tje. Ik zei al dat het waarschijnlijk een vreemde vraag was in deze tijd van overpower ;)
Jakko

Heb de EZ weer trug,whaahoee!!
gister middag met pijl en boog aan de gang geweest,tot grote verbazing werkte dit zeer goed;)
we hebben gewoon een nylon touw aan de pijl gebonden en over de tak waar het vliegtuig in hing geschoten,dan schud je hem er zo uit!!
jammer dat ik niet eerder de beschikking had over een boog,had ik me lipo mee kunnen redden.
heb gelezen dat je lipos kunt proberen weer op te starten?,maar dit lijkt mij erg gevaarlijk en begin er maar niet aan!

bij thuis komst direct de lipo getest,die is overleden.
de regelaar en ontvanger losgehaald en bekeken.het rare is dat ik geen enkel spoor kan vinden van vocht/corrosie op de printjes.alles aangesloten en het werkt gewoon,ook motortje en servo's werken na behoren;)
heb veel geluk gehad als je na gaat dat alles open en bloot een week in de sneeuw/regen gelegen heeft

vliegtuig zelf is overleden,de romp is op meerdere plekken gescheurt en ga hem niet meer opknappen.zit te denken aan een twinstar voor in de toekomst;)

mijn maat wil altijd alles filmen er een filmpje van maken..haha!
bij deze:

aFkmJX7gqbw[/media] - vliegtuig noordwolde

Laatst bewerkt door een moderator:
Back