multiplex Easystar deel 2.

Kaaskop, sorry dat ik het moet zeggen maar je klinkt me een beetje in de oren als een dertienjarige; je wil van alles maar hebt geen zin (of niet het benul) om er zelf naar te zoeken en als mensen je dan van dienst willen zijn gedraag je je nogal bijdehand.

Je zult merken dat heel veel mensen hier je met plezier willen helpen maar dan verwacht men wel een andere houding van je ;)

okee maar in ieder geval bedankt voor de info.ik heb nu dat motortje bestelt.heb meteen een 2200mah lipo meebestelt.

Hallo,
Vandaag gevlogen met de EZ alleen kwam hij door turbulente lucht vlak voor de landing iets hard neer. Hierdoor is mijn hoogteroer gescheurd langs het scharnier.
Hoe kan ik dit het beste repareren?

mvg Rick

Hallo,
Vandaag gevlogen met de EZ alleen kwam hij door turbulente lucht vlak voor de landing iets hard neer. Hierdoor is mijn hoogteroer gescheurd langs het scharnier.
Hoe kan ik dit het beste repareren?

mvg Rick
Hoi Rick,

Turbulente wind, wat meer snelheid houden, dan blijf je controle houden.
Hoogteroer gewoon met tape repareren, simpele tape is voldoende, ik heb zelf lang met ducktape gevlogen toen ie door ouderdom langzaam begon te scheuren. Wel helemaal onder in de groef drukken, roer moet soepel kunnen bewegen.

Hier een plaatje (de bovenste)
2008_0803_223122AA.jpg

Ik ga de easystar kopen van 59 euro,

maar wil hem eigenlijk ook brushless hebben,
En denk aan deze onderdelen te kopen.
HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner

Motor Size: 2835 (380S)
Speed: 2200kv
ESC Required: 25A
Voltage Range: 6~12v
No Load Curr: .4A
Max Load: 32A

Diameter: 28.2mm
Length: 37mm
Front Mounting Hole Distance: 19mm
Front Mount Thread Size: M3
Shaft Diameter: 3.2mm
Shaft Length: 12mm
Weight: 102grams

ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C
Spec.
Capacity: 2200mAh
Voltage: 3S1P / 3 Cell / 11.1v
Discharge: 20C Constant / 25-30C Burst
Weight: 170g (including wire, plug & shrink wrap)
Dimensions: 103x37x23mm
Balance Plug: JST-XH
Discharge wire: 8cm high strand count soft silicon wire. 12AWG
Discharge plug: XT60

TURNIGY Plush 25amp Speed Controller
Cont Current: 25A
Burst Current: 35A
BEC Mode: Linear
BEC : 5v / 2A
Lipo Cells: 2-4
NiMH : 5-12
Weight: 22g
Size: 24x45x11mm
Supported motor speed for all TURNIGY ESCs is;
(Maximum): 210000 RPM (2 poles), 70000 RPM (6 poles), 35000 RPM (12 poles).

Turnigy 420 Balancer/Charger 2S~4S

Spec.
Operating voltage range: 11.0~18.0Volt
Charge current range: 0.5A~2.0A
Lithium bettery cell count: 2 to 4S
Weight: 356g

TGS Sport 6x4E Precision propeller
JM 6x4 /152.5x102mm propeller 6x4= 18.9a and 217w
ore 6x5.5 6x5.5= 23.5a and 270w teveel lijkt me en moet ik waarschijnlijk de vleugels versterken?

tot nu toe een goede set-up?
nu nog de servos?
enige hulp is welkom:-)

Laatst bewerkt:
Ik zou maar geen 6x* prop monteren ;) of je moet een stukje schuim wegsnijden; anders beschadig je gelijk je EZ.. Zelf gebruik ik dezelfde motor met een graupner camprop 5,5x5,5. Stijghoek ongeveer 60 graden met wat wind (en 45 graden zonder) en trekt rond de 22A dus blijft je motor lekker koel. Die 2200 lipo levert je dan met wat thermiek vliegtijden van 2+ uur op :)

dus dit is een goede set-up voor mijn easystar?
alleen moet ik de prop veranderen naar 5,5x5.5,

En dan moet ik verder nog 9 grams servos hebben/correct?
En welke servos kun je me aanbevelen op deze set-up.

Mvg Tom

Als je alles bij HobbyCity wil bestellen kun je het beste de hxt900 servo's bestellen. prima dingen en kosten maar 3.50 dollar. eventueel direct 4 en kun je direct ombouwen naar rolroeren.

met de speed 400 kon ik wel een 6 inch propje draaien zonder te snijden. kan dus wel.

Inderdaad, de HTX900's zijn meer dan afdoende om de EZ te besturen. En als je toch nog moet bouwen, maak inderdaad gelijk de ailerons erin (hoef je in de eerste instantie niet eens te gebruiken, plak je ze vast met een plakbandje en laat je de servostekkers uit de ontvanger als het moet), als je er dan aan toe bent hoef je ze alleen maar aan te sluiten :)

thnx for the help mensen:-)
ga binnenkort alles bestellen en ook meteen 4 servos.

als ik alles in 1 x bestel,hoe kan ik dat het beste doen,
heb van de vliegclub gehoord eff mailtje sturen (of ze er iets anders op zetten(weet niet meer precies wat hij zei. en als het goed was kon je zelf ook het gewicht ergens aanpassen bij hc>?

Ga trouwens zaterdag bij de vliegclub met een easystar proberen mocht ik wel mee spelen zeiden ze met hulp ofcourse:P

Ik ga dus eerst het vliegtuig en onderdelen bestellen,
De zender koop ik volgende maand spectrum dx6.
Denk in de tussentijd,dat ik wel met 1 van hun zenders kan vliegen.

Mijn plan is als volgt eerst alles goed kunnen besturen met de easystar.
Dus zal de rolroeren mischien later aanpassen of meteen,maar dan wat jij zegt de kabeltjes losmaken van de rolroeren(maar we zien wel)
Mocht ik binnen een jaartje het goed onder de knie hebben,
dan wordt deze gebruikt door mijn 2 kids,en ga ik waarschijnlijk de mentor kopen.
Maar dat is allemaal pas voor later maar zoiets heb ik in gedachten.
en natuurlijk ook mijn easystar geruiken om parachutjes te droppen voor mijn kids en fotos/video maken.

Laatst bewerkt:
bij hc is de prijs voor de servos hxt 900 3,15$ en 4.99$
Dus geen 3,50 maar dat boeit niet.

Nu we het toch over dat prijsverschil hebben,ik zie wel meerdere dingen die ik wil bestellen,dat er verschillende prijzen staan dus nu komt de vraag,wat in vredesnaam is de betekenis van warehouse (die zijn duurder)
Nu weet ik wel wat warehouse betekent,maar lijkt me niet dat in dit geval dat opgaat?
Kan iemand mij hier wel vertellen why deze duurder zijn,en kan ik beter die bestellen,anders koop ik de andere versies zonder de naam (warehouse)

Laatst bewerkt:
Zelf gebruik ik dezelfde motor met een graupner camprop 5,5x5,5. Stijghoek ongeveer 60 graden met wat wind (en 45 graden zonder) en trekt rond de 22A dus blijft je motor lekker koel. Die 2200 lipo levert je dan met wat thermiek vliegtijden van 2+ uur op :)

Bedankt voor het helpen maar ik zie geen graupner bij hc.
En kan ook geen prop vinden van 5.5x5.5
zie er wel 1tje staan dat is deze TGS Sport 5x5E Precision propeller

die komt het dichtste bij zie nog wel een 6x3 of 5x4.5 ect,ect
maar die 5x5e lijkt me ook wel wat zal die andere die jij bedoelt wel ergens anders moeten bestellen.
Maar zal toch wel meerdere uit willen testen als ik naar de prijzen kijk:P

Laatst bewerkt:
De graupner speedprop moet je gewoon in Nederland bij een LHS halen, die heeft UH inderdaad niet. Een 6" prop snijdt in je easystar, een 5" moet je al een flinke spoed nemen wil dat enigzins vermogen leveren. Die TGS zal ook prima werken (al heb ik er geen ervaring mee) maar hou er rekening mee dat je motor zijn vermogen wel kwijt moet kunnen in een prop. En dan is 5,5x5,5 de ideale maat :)

Weet je waar de maten van props voor staan (bijvoorbeeld in 5x4?)

Laatst bewerkt:
Het eerste getal voor de grote in inch (2,54cm) en het 2e geatal voor de spoed. Grotere spoed is meer luchtverplaatsing, maar zwaarder draaien.

Bestel de prop er gewoon bij,en dan zien we wel.
zou iemand mijn vorige 2 vragen nog kunnen beantwoorden bvd.
Hoe zit het met de kosten van het transport(bij HC)>als ik alles in 1 x bestel(zie vorige tekst van mij)

En de andere was de onderdelen die ik koop zijn 2 dezelfde van en prijsverschillend nog.
Dat vanwege warehouse?(ik zie nu ook dat het usa is)dus de rest is same product???

Last but not least......

Ik ga de easystar hier kopen in nederland,althans dat was mijn plan.

Zie in eindhoven 65 euro maar dat gaat me zeker 5/10 euro kosten and benzine:P

En verder zie ik er niet eentje in de buurt van omg venray.

Dit is de goedkoopste die ik hier in nederland zie(iemand anders betere prijs?)
Dus ga hem hoe het er nu uit ziet in belgie bestellen
albatros in mechelen.
Kost ie 60 euro +13 euro transport.

Als iemand een goedkopere prijs weet tell me.
Ga over 1/2 dagen bestellen.
Mechelen

Laatst bewerkt:
Back