multiplex Easystar deel 2.

nou ik ben gister met me overpower EZ over het randje gegaan. met me brushles buitenloper die beschreven staat in een paar bladen terug. heb ik gister in een looping me vleugel af gebroken :(. heb de vleugel zelfs met carbon staafje verstevigt. en ook die brak helemaal af. de Ez kwam van ongeveer 25mtr naar beneden vallen. kreeg hem ook bijna voor me kop :mrgreen:
gelukkig boorde hij zich in het losse zand wat toch eenig sins ze val heeft gebroken. heb alles thuis weer kunnen lijmen met hete lijm . en alles afgespoelt met demi water en een nacht laten drogen op de kachel. denk dat ik vandaag weer kan vliegen. verbaast me dat de ez zulke klappen kan hebben.
denk dat ik de vleugels nog verder moet verstevigen met glas tape ofzo.
me EZ vliegt met deze brushless buiten loper als een straaljager. en is echt lagge vliegen voor iemand die hem echt snel wil hebben :mrgreen: zal er binnenkort eens een gps in doen om te kijken welke snelheden er gehaald worden. vlieg 3s 2200mah. en met 4s 2200mah is het echt niet normaal zo snel als hij is. denk dat hij dan over de 100km gaat. wel een beetje snel voor een beginner zoals ik.

Ga je je EZ op 4S vliegen haal dan de omhoog staande tips van de vleugels, dan levert dat geen problemen meer op. Oh, en een beetje ABN zou ook prettig zijn. Woorden als "lagge" en "me" verwacht ik hooguit van dertienjarigen op facebook ;)

moet er nu over een woord zout gestrooid worden :confused:
13 jarige lezen deze topic ook ;)
al heb ik soms zo me bedenkingen over het lezen wat ze ( niet ) doen :rolleyes:

Weet niemand een klein outrunnertje voor me met een passend regelaartje dat ik kan gaan bestellen zodat ik m de lucht in kan gooien? Dan beloof ik jullie een fijn filmpje :)
Jakko

kan iemand me even de afmetingen geven van het cockpit kapje.
ben hem verloren en wil een nieuwe maken alleen heb ik mijn vliegtuig nu niet bij de hand.
dus gewoon lengte breedte hoogte

dankje!
ik maak alleen even een invaller omdat ik dat andere kapje nog moet zoeke.
maar zal toch niet zon probleem zijn met het vliegen ofwel.?

Met of zonder kapje maakt niet uit.
Ze zetten er ook camera's op dus vliegen zal die.
Maar je spullen er in zijn met kapje beter beschermd en kunnen er niet uit vallen.
Ik heb er een dikke postelastiek over de romp want de standaard sluiting vertrouw ik niet.
Succes.
Ton

Hoi,

mijn oog is gevallen op de Multiplex Easystar om het electrovliegen onder de knie te krijgen.

Nu heb ik een vraagje ivm het aanschaffen van deze vlieger.

Koop ik het beste de RTF kit ? Of kan ik ook een kit samenstellen met o.a. een 2.4Ghz zender zodat ik deze zender later nog kan gebruiken.

Ik zit aan deze te denken: "Hobby King 2.4Ghz 6Ch Tx & Rx (Mode 2)"

mijn doel is om 6mm depron vliegtuigjes te bouwen en daar heb je denk ik een andere zender voor nodig dan degene die in de RTF kit zit.

En nog een vraagje, WAAR kan ik deze het beste kopen? Ik woon zelf in België en weet niet onmiddellijk een RC winkel in mijn buurt. Internet is misschien ook goedkoper?

Alvast bedankt voor de hulp
Dirk

hey,
ik heb hier een 4200kv Brushless Outrunner liggen uit een edf.
kan deze op mijn easystar.?

Hoi Kaaskop,

Nee, dat zou ik niet doen (tenzij gemonteerd IN een EDF bovenop de easystar bijvoorbeeld), dit soort motor heeft een veel te hoog toerental om een normale prop te kunnen draaien - meestal in ieder geval.

Hier de pagina van de leverancier/fabrikant.
Skyartec rc helicopter

Mooi weer in een EDF stoppen, daar is 'ie heel geschikt voor. 330W is een beetje aan de forse kant voor een easystar, als je 180-220W volgas hebt is meer dan voldoende (volgens mij komt de standaard speed400 niet verder dan een 75W ofzo)

bij united hobbies heb je voor een paar tientjes incl. verzenden al een direct passende vervanger voor de standaard motor die 200+ watt levert :)

dat motortje is geschikt voor in de easystar, als je even wat verder terug had gelezen was je daar zelf ook al achter gekomen.

ja dat wist ik al alleen er word nergens echt beschreven hoe krachtig dat motrtje is.

Back