5x4 is de standaard maat
gewoon bij je LHS naar een EZ* propje vragen..

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Helemaal mee eens, maar de vraag komt al snel of achterlijk snelle brushless motoren te gebruiken zijn. Ervaren vliegers wijzen dan op de gevolgen (en raden het ook af). :teacher:
Zoals inderdaad gezegd, is een LiPo met een beetje gewicht aan te raden. Ik heb vanaf de eerste dag gevlogen met een Graupner 2S 3200mAh LiPo, die weegt 186 gram en lag ongeveer 4cm vanaf de voorkant van de neus. Samen met een gewone Permax 400, een 30A regelaar met LiPo saver voor 2S (€18,50), een propelloradapter voor een 2,3mm as (€3,25) en een APC-E 6x4" propellor (€3,15) heb je een perfecte setup waarmee je zelfs met gemak nog 120 gram extra aan fototoestel mee kunt nemen.De propellor vliegt zoveel beter dan de standaard zwarte propellor, echt een aanrader. Gewoon een uur vliegen zonder accu te wisselen (bij veel zweven de hele middag).
Nee, de + en - zijn allemaal met elkaar doorverbonden. De BATT is alleen als je bijvoorbeeld brandstof vliegt en een aparte accu voor de ontvanger gebruikt.Direct maar even geprobeerd en yes, met even schuren past de connector wel!
Nog even een vraagje to be sure: Op de ontvanger (Graupner R16Scan) staat bij kanaal8 "Batt./8". Hier zou de voedingsspanning op aangesloten moeten worden, maar dat kan vanaf de ESC/BEC neem ik aan ook op andere kanalen? Anders zou ik de throttle in mijn zender op kanaal 8 moeten zetten.
Hehe proficiat met de aanschaf. Je gaat er veel plezier aan beleven!
Ik ga binnenkort ook een camera plaatsen, maar zo'n heel kleintje.. Gewoon voor de fun. Ipv een servootje om op het knopje van de camera te "duwen" ga ik zo'n schakelbordje gebruiken. Zoiets vb:
![]()
Welkom in de wereld van het vliegen. Je ziet het verkeerd. Als er wind staat, verplaatst de hele lucht zich in de windrichting. Jouw vliegtuig drijft niet af, er is een zekere verplaatsing van alle lucht ten opzicht van jouw grondpositie.Viel me wel op dat hij wel snel afdrift met een beetje wind,als je zeg maar schuin op de wind vliegt, is dat ook gewoon normaal?,(vast wel)..