multiplex Easystar deel 2.

Discussie in 'Beginners' gestart door wiebe, 17 apr 2009.

  1. M@arten

    M@arten

    Lid geworden:
    24 mei 2009
    Berichten:
    493
    Locatie:
    De Meern, MVC Midden Nederland
    dat is mij ook opgevallen, alleen denk ik dat de bobbeltjes juist gunstiger zijn voor de earodynamica. Volgens mij is het hetzelfde as bij golfballen, die zitten vol putjes omdat ze dan beter vliegen. Dit komt omdat er door de putjes een laagje lucht wordt vastgehouden, waar de andere lucht omheen vliegt. Daardoor vliegt een golfbal rechter en sneller. De bobeltjes op het schuim houden ook lucht vast denk ik.
    Feit is in elk geval dat de EZ zo uit de doos perfecht vliegt. Ik heb wel eens met Wuppies op mij vleugels gevlogen, en dat merkte ik zelfs amper. Niks om je druk over te maken dus.

    Maarten
     
  2. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Gewoon bouwen en vliegen!
     
  3. mr. mark

    mr. mark

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    448
    Locatie:
    Nijmegen
    ik ga waarschijnlijk binnenkort ailerons in de vleugels zettenm, maar ik lees her en der dat iedereen die dit doet, een brushless setup heeft.
    kan het ook gewoon met de standaard setup of loop(vlieg) je dan tegen problemen aan?
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2010
  4. Crielair

    Crielair

    Lid geworden:
    28 jun 2010
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Emmeloord
    Bedankt voor de reacties allemaal over de bobbeltjes en ronde uitsparingen op de vleugels en rompdelen. Ik laat het eerst maar zo, toch denk ik dat ik de uitsparingen later dicht maak.

    Andere vraag: Hoe kun je dit materiaal een kleurtje geven? Bestaat er verf voor? Of kun je alleen folie er op plakken? Ik vind de standaard bestickering die er bij zit maar zozo...
     
  5. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Gewoon spuitbaar met foamsafe spuitverf, verkrijgbaar bij iedere modelbouwzaak. Airbrushen met acrylverf is ook geen probleem. Wil je die gaten perse dicht hebben plak er dan een stukje verpakkingstape (die doorzichtige voor dozen) overheen, verder geen drukte om maken. Als je toestel drie meter hoog is zie je er niks meer van ;)

    Qua kleur is een paar strepen geel/oranje op de onderkant van de vleugel(s) wel een idee, verbeterd de zichtbaarheid flink. Gewoon in elkaar lijmen en vliegen, geen probleem. Ook de standaard setup werkt prima met ailerons maar verwacht geen schokkende verbetering in het vlieggedrag :D
     
  6. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    Gewoon er niks opplakken ,als je een keer schade hebt dan verdoezelen met de stikkers

    Groeten Wiebe,
     
  7. firefly

    firefly

    Lid geworden:
    7 jul 2010
    Berichten:
    79
    Ik heb mijn kapje gespoten met een spuitbus acrylverf (Dupli-color Platinum). Goed ontvetten en niet te dichtbij spuiten. Heb het kapje een paar keer erop en eraf gehaald en de verf zit er nog op, zal dus wel goed zijn.
    Met een stift werkt 't trouwens totaal niet, zelfs een permanent marker veeg je er zo vanaf.
     
  8. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Gewone acryl-hobbyverf van de modelbouwzaak of dames-hobby-fröbelwinkel werkt ook perfect. Ik schilder er al jaren al mijn kapjes van MPX toestellen mee en dat werkt perfect. Alleen geen plakbandjes erover want daarmee trek je de verf er weer af.
     
  9. M@arten

    M@arten

    Lid geworden:
    24 mei 2009
    Berichten:
    493
    Locatie:
    De Meern, MVC Midden Nederland
    wat gek, daar heb ik totaal geen last van. Bij mij zit de stift er na ruim een jaar nogsteeds gewoon op.
     
  10. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Ik heb edding 3000 marker, en dat blijft idd goed zitten.
     
  11. firefly

    firefly

    Lid geworden:
    7 jul 2010
    Berichten:
    79
    Ik heb een Edding 500, een Sharpie, Corporate Express en een merkloos ding geprobeerd, allemaal geven ze in meer of mindere mate af. Met vochtige handen is 't helemaal erg. 't zou aan de ontvetter kunnen liggen, maar ik betwijfel het.
     
  12. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Ontvetter ????
    Wha ding net nieuw uit de doos en edding 3000 erover!

    En bij de ezstar, had ik het eerst met revel verf gedaan, en na 2 maand met de edding erover, niets ontvet, gewoon hatsikidee rukzichtloos eroveheen, en staat prima, en geeft niet af....
     
  13. firefly

    firefly

    Lid geworden:
    7 jul 2010
    Berichten:
    79
    Ik heb 'm pas een kleurtje gegeven na bijna een jaar :p, er zaten dus al de nodige grasvlekken op. Daaroverheen kleuren schiet natuurlijk niet op zonder het eerst schoon te maken.
     
  14. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Nee dat schiet dan niet op nee...
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2010
  15. R2D2

    R2D2

    Lid geworden:
    18 jun 2003
    Berichten:
    845
    Locatie:
    Veendam
  16. dutchguy2

    dutchguy2

    Lid geworden:
    7 aug 2009
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Garderen, tussen Apeldoorn en Amersfoort
    Heb hem weer in elkaar kunnen zetten. Meteen met nieuwe servo. Ik heb nog een fout kunnen ontdekken, linkage naar het roer zat in het laatste gaatje. Hierdoor had ik veel te weinig uitslag en liet zich de Easystar niet genoeg corrigeren.

    Nu vliegt hij zoals het hoort.:cool:
     
  17. dutchxxl

    dutchxxl

    Lid geworden:
    18 aug 2008
    Berichten:
    37
    crp
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2010
  18. Crielair

    Crielair

    Lid geworden:
    28 jun 2010
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Emmeloord
    Ok verven wordt het dus. Iemand nog tips voor een goede kleur/vorm layout om de zichtbaarheid zo hoog mogelijk te krijgen?
    Tijdens het in elkaar zetten zijn hier en daar een paar kleine deukjes ontstaan, nu heb ik ergens gelezen dat je dit weer kan uitdeuken door dit in heet water te houden? Klopt dat?
     
  19. M@arten

    M@arten

    Lid geworden:
    24 mei 2009
    Berichten:
    493
    Locatie:
    De Meern, MVC Midden Nederland
    even het beschadigde deel in heet water of boven de waterkoker houden, en dan met een lepel de bobbels weer gladstrijken
     
  20. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Felgroen, geel en oranje zijn kleuren die erg goed zichtbaar zijn van grote afstand, vooral in combinatie met een zwarte streep. Gewoon bij de Action potten acrylverf kopen voor een paar euro per stuk :)
     

Deel Deze Pagina