multiplex Easystar deel 2.

Zoals verder hierboven al gemeld, de standaard buis is meer dan sterk genoeg, ook met je brushless setup. Geen tape nodig dus, geen andere buis. Gewoon uit de doos in elkaar zetten en vliegen, werkt perfect :)

Uiteraard kan standaard ook ze zijn niet gek bij Multiplex.
Ik ben toch gegaan voor de langere buis.
Mooie strakke vlakke vleugel weinig doorbuigen als je scherpe bochten maakt ook bij een looping.
Ailerons blijven dan ook mooi vlak scharnieren!
Vleugelhelften worden ook beter bij elkaar gehouden ook na langere tijd.
Ieder zijn mening natuurlijk.
Succes
Ton

ik wil eigenlijk een appart setje vleugels met ailerons en een setje zonder.Die met ailerons zou ik dan kunnen verstevigen.Die vleugels moeten los te bestellen zijn volgens mij.

HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner

Dit is mijn motortje. Welk adapterje moet ik dan hebben en kan ik die ook in nederland halen, anders moet ik weer 2 weken wachten bij hobbyking

Tuurlijk kun je die in NL krijgen! Moet wel even weten wat asdiameter is, 3.2mm meen ik me te herinneren (heb ook zo'n motor in gebruik).

Als je je profiel invult, kunnen we zien waar je vandaan komt en kan er vast iemand vertellen waar er een zaak bij je in de buurt zit. Online is er ook in NL vanalles te bestellen. Let op, sommige zaken tellen standaard kosten voor een pakket, terwijl dit ook prima in envelopje past, andere zaken rekenen ook alleen het envelopje + postzegel.

Ik heb er wel eentje voor je over. Als je even via PM contact opneemt stuur ik 'm voor je op. Kost geloof ik iets van 2 dollar dus zeg maar 2 euro inclusief verzenden :)

PM terug, zorg er wel even voor dat de prop goed gebalanceerd wordt! Als je op 3S gaat vliegen zul je ruim 16.000 toeren (belast) hebben, de minste onbalans en door de trillingen sloop je je motor of toestel. Even op de prop balancer en stukjes plakband op de lichte kant tot ze in evenwicht zijn.

Ben al een m copter mislopen, dus zal ik mij weer richten op een easy syar.
Ik keek natuurlijk al rond, maar wil het toch liever in de benelux of duitsland kopen
Dan heb je Natterer of Conrad, maar met al die verschillende uitvoeringen , of ook nog klonen weet ik het niet meer.
Hoop dat het eindelijk eens lukt om met een klein foto toestel enkele foto's te maken van ons dorp.
wil iemand even volgen als ik weer geen aap schiet ;-)
: Natterer Easy Star Brushless Combo Set Turning -ELAPOR.Art.Nr.: 153543 -100€
of , EasyStar RR (ready for radio) RR EasyStar mit X-16 Regler 99 €
Is dit dan niet duur, daar zit er nog geen lader, ontvanger of zender bij denk ik.
En bij deze die minder kost zit alles inbegrepen, of zie ik het verkeerd: Nine Eagles Sky Runner RTF Euro Ausführung: RTF (Ready to Fly) 75€

Ben al een m copter mislopen, dus zal ik mij weer richten op een easy syar.
Ik keek natuurlijk al rond, maar wil het toch liever in de benelux of duitsland kopen
Dan heb je Natterer of Conrad, maar met al die verschillende uitvoeringen , of ook nog klonen weet ik het niet meer.
Hoop dat het eindelijk eens lukt om met een klein foto toestel enkele foto's te maken van ons dorp.
wil iemand even volgen als ik weer geen aap schiet ;-)
: Natterer Easy Star Brushless Combo Set Turning -ELAPOR.Art.Nr.: 153543 -100€
of , EasyStar RR (ready for radio) RR EasyStar mit X-16 Regler 99 €
Is dit dan niet duur, daar zit er nog geen lader, ontvanger of zender bij denk ik.
En bij deze die minder kost zit alles inbegrepen, of zie ik het verkeerd: Nine Eagles Sky Runner RTF Euro Ausführung: RTF (Ready to Fly) 75€

Gewoon de echte easystar kopen bij Conrad ( geen verzendkosten ) en een brushless setup zoals hierboven beschreven bij hobbyking en gaan met die banaan, koop touwens een goede zender ( Futaba / Spectrum /of zo ) dan ben je in één keer goed bezig

De easystar koop je het best bij natterer: scheelt zelfs incl. verzendkosten nog teveel bij de LHS vergeleken

http://www.natterer-modellbau.de/product_info.php/info/p531_BK-EasyStar.html

Dan de brushless setup die hier iedere twee pagina's voorbij komt (380s http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5203&cda=3141, 25/30A regelaar http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2163, 3S2200 lipo's http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7636, HTX900 servo's http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=662 en bestel dan gelijk even een ladertje van 22 dollar http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7028 (en een laadsnoer! ) mee en eventueel een zender/ontvanger combo. Voor 59 dollar heb je al een redelijke computerzender bij united hobbies waar je vijf modellen in kwijt kunt (of voor 22 dollar een die geen geheugen heeft voor als je toch een serieuze zender wil kopen hierna of kijk gelijk naar bijvoorbeeld een JR MX12 of een MX16s, daar kun je jaren mee toe - wel wat prijziger natuurlijk, bel Albatros modelbouw even voor een offerte van alleen de zender)

HobbyKing Online R/C Hobby Store : HK-7X 2.4Ghz 7ch w/ 5 Model Memory TX & RX V2 (Mode 1)

Al met al is de eerste aanschaf wel even schrikken (reken toch op 200-250 euro) maar dan hoef je het merendeel van de materialen geen tweede keer te kopen. Een zender, lader, lipo's zijn het duurst en gebruik je ook voor andere modellen. De easystar is redelijk geschikt voor AP zolang je geen te zwaar toestel meeneemt, 100 gram is makkelijk mogelijk (200 gram ook nog wel maar zweeft niet echt meer)

Laatst bewerkt:
Dat ligt eraan wat hij zelf wil en of hij eventueel lid van een club wil worden of soms met anderen vliegt (en wat voor mode die dan vliegen dus). Zelf ben ik begonnen op mode 1 (gas en richting rechts, hoogte links) maar omdat ik ook wilde heli vliegen heb ik daarna een mode 2 zender gekocht. Ook met fixed wing toestellen is dat in mijn ogen practisch omdat je ze met één knuppel kunt besturen (hoogte en ailerons op rechts) zolang je op een vaste snelheid wil vliegen. Richtingroer gebruik ik niet zoveel (mijn nieuwste DLG en de hercules hebben deze zelfs helemaal niet - rudderless - dus dat geeft een hand vrij om af en toe een slok drinken te nemen of je telefoon op te pakken (niet aan te raden, eerst landen!)

Bij heli vliegen is mode2 het eenvoudigst, cyclic op rechts en tail en collective op links (feitelijk zoals je met fixed wing vliegt op deze mode dus)

Back