Nog beter is 3cell lipo 2200 mah ,die heb gelijk het juiste gewicht voor perfecte zwaartepunt [tussen 170 en 180 gr,]
Ga hem dit komende weekend halen

Hoe kan ik controleren waar er gewicht bij moet of niet? Hoe vind je het perfecte zwaartepunt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nog beter is 3cell lipo 2200 mah ,die heb gelijk het juiste gewicht voor perfecte zwaartepunt [tussen 170 en 180 gr,]
Het ding hoort gewoon goed te vliegen met de standaardmotor, als hij niet eens van de grond komt is er iets behoorlijk mis. Moeilijk in de lucht te houden zou al helemaal niet mogen, 't is nota bene een zwever.
Wat nog wel eens wil gebeuren is dat de prop adapter slipt op de motoras.
Heb in mijn easy star rolroeren gezet ,bij rctechnics.nl hebben ze servo,s [goedkoop] met 50 c,m snoer.Ziezo, na lang wikken en wegen, toch maar besloten nog eens een easystar te maken. De oude is redelijk versleten (nog lang niet op, want dat gaat een easystar zowat niet).
De nieuwe wordt uitgerust met een 2700kv inrunner en een 40amp turnigy regelaar.
Bedoeling is om hem ook op 4S te laten lopen, maar in eerste instantie netjes op 3S.
Rolroeren mod ga ik toepassen, ben nu alleen nog even aan het dubben hoe ik de snoeren ga laten lopen. Ik zie in sommige bouwdraadjes dat mensen de snoeren door de romp heen voeren, terwijl anderen net onder de vleugel in de romp de stekkerverbinding verlijmd. Ik vind dat laatste eigenlijk geen gezicht.
Ook ga ik het richtingsroer mod toepassen. Bij mijn vorige EZ* heb ik dat ook gedaan en ondanks het feit dat ik vlieg met rolroeren, is het wel lekker om bij een snaprol, je rudder te gebruiken.
Of ik ook een hoogteroer mod toepas, weet ik nog niet. Het is niet perse de bedoeling absurd te vliegen met deze nieuwe EZ*. Ik wil hem eigenlijk gaan inzetten om straks mee te gaan FPV vliegen. Of op zijn minst filmpjes en foto's mee te maken.
Qua kleurstelling wordt het een ordinaire EZ*, zoals hij op de doos afgebeeld staat. Vind dat altijd wel wat hebben eigenlijk.
Heb in mijn easy star rolroeren gezet ,bij rctechnics.nl hebben ze servo,s [goedkoop] met 50 c,m snoer.
smalle gleuf in de onderkant snijden waar precies je snoer in past en af plakken met doorzichtig of gekleurd tape ,
. vogelman.
Heb ook mijn goedkope servo voor het rolroer niet in de vleugel vastgeplakt.Dank je wel voor de tip vogelman.
Op mijn oude ez* heb ik reeds rolroeren zitten (ik meen gemonteerd met hxt500 servo's). Echter nooit de moeite genomen om ze in de vleugel te snijden, dus er gewoon maar op geplakt. Zal eens kijken of ik daar een foto van heb.
edit: Hier de foto:
![]()
Ga hem dit komende weekend halen
Hoe kan ik controleren waar er gewicht bij moet of niet? Hoe vind je het perfecte zwaartepunt?