multiplex Easystar deel 2.

Het ding hoort gewoon goed te vliegen met de standaardmotor, als hij niet eens van de grond komt is er iets behoorlijk mis. Moeilijk in de lucht te houden zou al helemaal niet mogen, 't is nota bene een zwever.

Wat nog wel eens wil gebeuren is dat de prop adapter slipt op de motoras.

Bij mij zit er geen speling op de prop/motoras. Bij windstil (max windkracht 2 tot 3) is er wel een beetje mee te vliegen maar bij meer wind absoluut niet. Je komt met geen mogelijkheid tegen de wind in met mijn originele Easystar.

Heb op mijn andere Easystar een brushless gezet en dan gaat er toch een wereld voor je open. Vliegt veel makkelijker. Daarnaast vindt ik dat beetje extra power wat je hiermee hebt, wel erg handig. Ben nog aan het leren vliegen, dus maak ik een fout, dan even gas erop en voor je tot 2 kunt tellen zit je weer op hoogte ;-)

Overigens heb ik ook het richtings roer vervangen door een wat groter exemplaar. Heb ook een extra setje vleugels met rolroeren, maar daar heb ik nog niet mee gevlogen.

Maar denk dat het voor iedereen anders zal zijn wat je voorkeur heeft..

Groet,
Theo

Ziezo, na lang wikken en wegen, toch maar besloten nog eens een easystar te maken. De oude is redelijk versleten (nog lang niet op, want dat gaat een easystar zowat niet).

De nieuwe wordt uitgerust met een 2700kv inrunner en een 40amp turnigy regelaar.
Bedoeling is om hem ook op 4S te laten lopen, maar in eerste instantie netjes op 3S.

Rolroeren mod ga ik toepassen, ben nu alleen nog even aan het dubben hoe ik de snoeren ga laten lopen. Ik zie in sommige bouwdraadjes dat mensen de snoeren door de romp heen voeren, terwijl anderen net onder de vleugel in de romp de stekkerverbinding verlijmd. Ik vind dat laatste eigenlijk geen gezicht.

Ook ga ik het richtingsroer mod toepassen. Bij mijn vorige EZ* heb ik dat ook gedaan en ondanks het feit dat ik vlieg met rolroeren, is het wel lekker om bij een snaprol, je rudder te gebruiken.

Of ik ook een hoogteroer mod toepas, weet ik nog niet. Het is niet perse de bedoeling absurd te vliegen met deze nieuwe EZ*. Ik wil hem eigenlijk gaan inzetten om straks mee te gaan FPV vliegen. Of op zijn minst filmpjes en foto's mee te maken.

Qua kleurstelling wordt het een ordinaire EZ*, zoals hij op de doos afgebeeld staat. Vind dat altijd wel wat hebben eigenlijk.

easy star

Ziezo, na lang wikken en wegen, toch maar besloten nog eens een easystar te maken. De oude is redelijk versleten (nog lang niet op, want dat gaat een easystar zowat niet).

De nieuwe wordt uitgerust met een 2700kv inrunner en een 40amp turnigy regelaar.
Bedoeling is om hem ook op 4S te laten lopen, maar in eerste instantie netjes op 3S.

Rolroeren mod ga ik toepassen, ben nu alleen nog even aan het dubben hoe ik de snoeren ga laten lopen. Ik zie in sommige bouwdraadjes dat mensen de snoeren door de romp heen voeren, terwijl anderen net onder de vleugel in de romp de stekkerverbinding verlijmd. Ik vind dat laatste eigenlijk geen gezicht.

Ook ga ik het richtingsroer mod toepassen. Bij mijn vorige EZ* heb ik dat ook gedaan en ondanks het feit dat ik vlieg met rolroeren, is het wel lekker om bij een snaprol, je rudder te gebruiken.

Of ik ook een hoogteroer mod toepas, weet ik nog niet. Het is niet perse de bedoeling absurd te vliegen met deze nieuwe EZ*. Ik wil hem eigenlijk gaan inzetten om straks mee te gaan FPV vliegen. Of op zijn minst filmpjes en foto's mee te maken.

Qua kleurstelling wordt het een ordinaire EZ*, zoals hij op de doos afgebeeld staat. Vind dat altijd wel wat hebben eigenlijk.
Heb in mijn easy star rolroeren gezet ,bij rctechnics.nl hebben ze servo,s [goedkoop] met 50 c,m snoer.
smalle gleuf in de onderkant snijden waar precies je snoer in past en af plakken met doorzichtig of gekleurd tape ,
. vogelman.

Heb in mijn easy star rolroeren gezet ,bij rctechnics.nl hebben ze servo,s [goedkoop] met 50 c,m snoer.
smalle gleuf in de onderkant snijden waar precies je snoer in past en af plakken met doorzichtig of gekleurd tape ,
. vogelman.

Dank je wel voor de tip vogelman.

Op mijn oude ez* heb ik reeds rolroeren zitten (ik meen gemonteerd met hxt500 servo's). Echter nooit de moeite genomen om ze in de vleugel te snijden, dus er gewoon maar op geplakt. Zal eens kijken of ik daar een foto van heb. :)

edit: Hier de foto:
SDC11392.JPG

Laatst bewerkt:
Rolroer easy-star

Dank je wel voor de tip vogelman.

Op mijn oude ez* heb ik reeds rolroeren zitten (ik meen gemonteerd met hxt500 servo's). Echter nooit de moeite genomen om ze in de vleugel te snijden, dus er gewoon maar op geplakt. Zal eens kijken of ik daar een foto van heb. :)

edit: Hier de foto:
SDC11392.JPG
Heb ook mijn goedkope servo voor het rolroer niet in de vleugel vastgeplakt.
Een schuifje gemaakt van 0,8 m,m vliegtuigtriplex die de servo op zijn plaats houd ,servo vervangen is zo beter zonder te hoeven snijden in de vleugel.

Heb besloten het zo te doen..

Snoer van de rolroerservo gaat door de vleugel heen tot het eind. Van daaruit gaat het snoer de romp in.

Inmiddels heb ik beide delen klaar om tegen elkaar aan te plakken. Echter wil ik, voordat ik dat doe, ook eerst de beide vleugels voorzien hebben van een servo, zodat ik kan uitzoeken of alles naar wens functioneert.

Hieronder een plaatje ter ilustratie:

EZ_Aileron.JPG

Zou de easy star nu toch iets aan belangstelling verloren hebben, volgend de posts.
Overal hoor je erg goede verhalen over dit vliegtuigje, alhoewel ik de mijne jaren geleden, bij de eerste vlucht al kwijt was.(lag niet aan de EZ maar aan mij)
Nu op zoek naar een WII copter, maar blijf toch met een nieuwe EZ in het het hoofd rondspoken ;-)

Ik denk dat de EZ* niet aan belangstelling verloren heeft, maar het is er nu niet bepaald het seizoen voor. Met -6 graden ga je niet in de wei staan...

Willem

De easystar is nog net zo interessant als eerder maar inderdaad zoals Willem zegt (en dat geldt niet alleen voor de EZ hoor, mijn DLG's en mustang liggen ook heerlijk op zolder ;)) en zelfs al was het lekker weer, 70 uur per week werken is op dit moment alles waar ik energie voor heb.. Volgend jaar hopelijk weer meer tijd om te vliegen (moet wel even een nieuwe bestellen, heb mijne nieuw in doos verkocht)

Ga hem dit komende weekend halen:D

Hoe kan ik controleren waar er gewicht bij moet of niet? Hoe vind je het perfecte zwaartepunt?

Zwaartepunt staat vermeld in de handleiding. Als het niet klopt kan je misschien schuiven met de accu, anders wat lood toevoegen.

Mvg Pascal.

Het CoG dat in de handleiding staat klopt perfect, mocht je een onervaren piloot zijn kun je beter geen risico nemen en heel iets gewicht in de neus doen (of de accu verder naar voren leggen). Hierdoor vliegt het toestel wel iets sneller maar ook een stuk stabieler (en naarmate je beter gaat vliegen leg je het verder naar achteren waardoor je langzamer gaat vliegen, gevoeliger kunt sturen maar ook sneller stalls krijgt. Ik heb met mijn oude EZ zelfs vluchten van anderhalf uur gemaakt door op de motor tot een meter of dertig te klimmen, daar thermiek te pakken en deze vast te houden tot ik niet meer durfde (1400mah NiMh toen nog)

Aan de andere kant, crashen zul je vast wel eens maar maak je daar geen zorgen om. Koop bij de Wibra wat kaartjes secondenlijm (vijf stuks voor 55 cent ofzo) en zorg dat je er altijd een paar bij je hebt. Ga je dan hard tegen de grond, weer rechttrekken, secondenlijm ertussen en weer vliegen!

En verknal je het echt en liggen overal stukjes, zorg dat je er niets van kwijtraakt, gooi alles in heet water (kokend), tien minuten wachten en weer in elkaar lijmen. Even met een koude natte lepel erover om de bultjes weg te krijgen en vliegen maar weer...

Ik vloog op het laatst met een toestel dat meer Frankenstar dan Easystar was - zoveel barsten, breuken en scheuren zaten erin. Ziet er niet uit maar op vijf meter hoogte zie je er niets meer van en vliegt ze net zo mooi als een nieuw exemplaar :D

Hallo allemaal ;)

Ik heb een EZ* besteld en die zou volgende week binnenkomen. Ik heb mijn parkfun fusion de grond ingeboord. Dus als die EZ* binnen komt heb ik 4 servo's en die tuning set.

Ik heb nog nooit met een EZ* gevlogen. DUs moet ik er rolroeren inmaken ? andere zeggen dat er geen verschil is en dan de andere zeggen dat het een wereld van verschil is ...

Mvg,

Lindert

Ailerons maken altijd een wereld van verschil, al was het maar in reactiesnelheid :)
De EZ vliegt supermakkelijk zolang je precies doet wat er op de beschrijving staat. CoG gewoon zoals het hoort en bij de maiden niet schuin omhoog opgooien maar gewoon recht voor je uit (of liever nog, laten gooien, zodat jij de vingers aan de knuppels kunt houden)

Heel veel plezier ermee in ieder geval. Als je nog lijm nodig hebt, de HEMA verkoopt een lijmsoort die sprekend op UHU POR lijkt maar meer dan de helft goedkoper is (niet de bruislijm nemen!)

Haha ik ga deze toch toepassen=

1293481394.jpg

Kan ik op het gele plekje mijn servohevel plaatsen ? ik ben namenlijk geen verlengsnoeren meer .... Of zou het roer dan teveel buigen ?

Gewoon op het rolroer aan de kant waar je gesneden hebt een carbon latje van 1mm dik en zo breed als de snede lost dit probleem definitief op. Vergeet niet dat er heel iets ronding in de vleugels zit waardoor een aileron met alleen tape bevestigd niet echt een goed idee is.

Er zit toch alleen een ronding in de vleugel op de tippen ?
Het was idd de bedoeling om het met tape tedoen...

Ik heb we een frees zou het lukken een een diepte te frezen een zo een scharnier van schuim te maken ?

Of zou het een mogenlijkheid zijn om de rolroeren duschter bij de romp te plaatsen. dan zit mijn servo hevel wel in het midden ongeveer =

2.jpg

Maar wel met de vorige afmetingen. die zien me er te klein uit

Back