multiplex Easystar deel 2.

Jep, maakt niet uit van welk merk. El cheapo troep van de WIBRA (5 tubetjes voor 55 cent!) werkt prima. Zoek even op "elapor soep" hoe je de deuken weer netjes krijgt :)

-edit geen idee over lijmpistolen dus maar vergeet niet dat dat flink gewicht toevoegt en best lelijke naden geeft omdat het erg dik en stroperig is...

Het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan... heb een setje eenvoudige retracts op de kop getikt en ben momenteel m'n EZ* aan het versnijden. Beetje passen en meten maar het lijkt te gaan lukken; twee pootjes achter en één voor.

Had je beter andersom kunnen doen :) is een heel stuk stabieler. In mijn ogen overigens totaal overbodige ballast tenzij je alleen een asfaltweg ofzo tot je beschikking hebt om op te landen..

Het vorige landingsgestel beviel ook goed op deze wijze, daarnaast is het leuk als de neus ook wegklapt. En jep, het is absoluut totaal nutteloos, maar het kàn en ingeklapt past m'n EZ weer in de oorspronkelijke doos, en da's wel nuttig bij het vervoer. Ben het overigens ook nog niet eerder tegengekomen dat iemand het heeft gedaan...

Zojuist geld terug geeist van de Bixler die ik in MAART bij hobbyking besteld heb.. Nog niet eens bekend wanneer de fabriek gaat uitleveren (yeah right, meer dan een half jaar en nog niks bekend? Lekker betrouwbaar) laat staan wanneer HK ze ontvangt voor verkoop.

Ik ben wel een beetje klaar met die chinezen, ja ze zijn goedkoop maar tenzij alles wat je nodig hebt op voorraad is kun je soms eindeloos lang wachten. Ik haal wel een MPX Easystar, die kan ik hier gewoon uit de winkel halen. Dan maar een tientje duurder uit en zelf de ailerons snijden...

Zojuist geld terug geeist van de Bixler die ik in MAART bij hobbyking besteld heb.. Nog niet eens bekend wanneer de fabriek gaat uitleveren (yeah right, meer dan een half jaar en nog niks bekend? Lekker betrouwbaar) laat staan wanneer HK ze ontvangt voor verkoop.

Ik ben wel een beetje klaar met die chinezen, ja ze zijn goedkoop maar tenzij alles wat je nodig hebt op voorraad is kun je soms eindeloos lang wachten. Ik haal wel een MPX Easystar, die kan ik hier gewoon uit de winkel halen. Dan maar een tientje duurder uit en zelf de ailerons snijden...

dan hier even wat feitjes, zodat je het wat beter begrijpt (ik baal er ook van, ik zit er ook op te wachten...)

- het gerucht gaat rond dat MPX moeilijk doet over dit model (en over nog een paar o.a. funjet) Dit is ook al met de 1:16 brushless bug geweest met graupner....
- het DE warehouse wordt straks vervangen door UK warehouse (dus daarom dat in DE niet alles meer restocked wordt) Dit ivm invoerrechten, en copyright dinges
- alle andere warenhuizen hebben de bixler al meerdere keren restocked gekregen, dus ze produceren en leveren wel, alleen niet aan DE warehouse.

in HK bestellen is net zo duur / duurder als een echte ez* kopen van mpx, dus dat is ook niet nuttig.

Er zijn VEEEEEEEl mensen die hier over klagen!!!!!

Helaas... landingsgestel is gemonteerd (zal nog plaatjes maken) maar geweldig werkt het niet. Goedkoop is niet altijd de beste optie: het neuswiel wordt enkel door de servo op z'n plek gehouden, die is niet sterk genoeg om een dikke kilo easystar tegen te houden dus taxiën is onmogelijk met dit onderstel.

Maar: het past en vliegt wel, dus terug naar de tekentafel.

Er is een nieuwe Easystar geïntroduceerd; de, jawel, Easystar 2: Home
Nu met brushless motor, vouwprop, voorbereid op ailerons en wat ik zelf het meest interessant vind, een afneembare staartvleugel.
Ben benieuwd wat de prijs gaat worden.

Kijk, dat begint erop te lijken :) tegen begin december zal net het geld van de Bixler retour zijn, dan kan ik er mooi de nieuwe EZ voor halen. Overigens wordt de ''oude'' EZ* leuk afgeprijst op de site, 44 euro.. Voor dat geld wil ik er wel een paar op voorraad :D

Wat gebeurt er als ik een veel grotere ESC op mijn motor van mijn easystar zet? Denk aan een 40amp ESC op een turnigy 380 2200kv motor. ?

Ik word namelijk helemaal gek van die stekker madness.
Ik heb inmiddels al: Tamiya, Deans, JST en straks misschien dus een aantal lipo's met een EC3 stekker. Dan moet ik overal een Deans op gaan solderen.
Om wat werk te bespraken vroeg ik mij dus af of ik een 40amp esc kon gebruiken zonder problemen aangezien die al een EC3 aansluiting heeft.

battery-connector.jpg
Hier wordt je toch niet goed van. Elk jaar een nieuwe connector op de markt brengen om consumenten maar weer nieuw spul aan te laten schaffen?

Laatst bewerkt:
Ja. Je kunt (zolang je een brushed regelaar (twee draden) aan een brushed motor en een brushless regelaar (drie draden) aan een brushless motor soldeert de duurste, zwaarste regelaar gebruiken die er bestaat. Het zegt namelijk alleen iets over MAX vermogen, niet over minimum (hoewel ik weet dat er 300A regelaars bestaan die niet werken bij een belasting onder de 40A ofzo)

Wil dus prima. En direct een goede raad erbij: Koop een voorraad stekkers van het type dat je bevalt en soldeer die overal aan. Nooit problemen.

Zelf gebruik ik sindskort

< 50A belasting AC3
>50A, <100A belasting AC5
>100A belasting 5mm goudcontacten

en voor alle kleine aansluitingen (zoals in mijn DLG's die amper vermogen eisen) normale servo stekkers.

Overigens wordt Tamiya voornamelijk gebruikt door mensen met RC auto´s, de B5 t/m B8 van je plaatje voornamelijk als balanceerkabel bij lipo's en B13 en B14 zie je veel in pc's (aansluiten ventilatoren met toeren- of temperatuurregeling).
JST heb ik ook een poosje gebruikt maar omdat de stekkers nogal lang en stug zijn ben ik al snel overgestapt op servostekkers. Ongeveer gelijk belastbaar (5A ofzo)

Laatst bewerkt:
Hallo,

Is dit een goede setup voor genoeg power?

- Roxxy BL Außenläufer 2827/26
- Roxxy Bl Control 720
Technische Daten:
Zellenzahl: 4 - 10 NC/NiMH, 2 - 3 LiPo.
BEC: 5V max. 2A
Laststrom: 20 A
Kurzzeitstrom: 25 A
Schutzfunktionen: POR, PCO, TP
Taktfrequenz: 10 kHz

grz

Hallo,

Vanavond het gewicht gemeten van mijn easystar met pocket hd camera.
Ik kom uit op 0.9 kilo.

Is de easystar dan nog goed te vliegen?

Alvast bedankt voor de reactie!

Probleemloos. Hoe lichter hoe beter als je wil thermieken of met windstil weer maar als er een beetje wind staat is wat gewicht geen probleem. Ik heb mijn (eerste model) EZ gevlogen met mijn normale camera erop (350 gram) dus ruim 1300 gram totaal incl. lipo's. Vloog zonder problemen, alleen grondstarts werden wat lastig (wel brushless overigens)

Gister nog even gevlogen met mijn easystar. Het verbaast me hoe gevoelig hij is voor wind. Nou was het zeker niet windstil maar het is af en toe echt net een veertje in de lucht.

Erg vervelend als je wil leren vliegen. Ben gelukkig maar 2x gecrashed. 1x NATUUUUURLIJK net weer in een plas water. NERGENS op het stuk grond water te vinden behalve waar ik mijn vliegtuig de grond in boor. (geen schade)
En de 2e keer per ongeluk bijna volgas de grond in geboord :D Morgen maar weer even langs de Action voor wat superlijm er zijn al weer 2 tubes door heengegaan

Back