multiplex Easystar deel 2.

Inderdaad de maat en spoed, beide in inches.

Het is misschien geen spotgoedkope prop (hoewel ook niet schandalig duur, nog geen vier euro) maar wel een van de betere op de markt. Geloof me, de el cheapo props van UH wil je NIET op je EZ* hebben..

Bekijk het zo, door de rest bij UH te bestellen bespaar je zoveel geld dat die paar euro voor een propje ook geen probleem is - toch? ;)

Bekijk het zo, door de rest bij UH te bestellen bespaar je zoveel geld dat die paar euro voor een propje ook geen probleem is - toch? ;)
Haha, ja dat is natuurlijk wel weer waar!:p Maar weet je toevallig ook waar ik hem het goedkoop (en vooral betrouwbaar, ik wil niet afgezet worden op een of andere internetsite) kan bestellen? of zijn er nog andere mensen die er een willen doorverkopen o.i.d:rolleyes:

Gr. Maarten

Absoluut betrouwbaar: Hangar modelbouw in Kampen.
Heb je geen LHS waar je heen kunt fietsen?

Je kunt ook kijken naar een (stugge!) e-speedprop, ideale maat zou zijn 5,5x4,5. Trekt wel wat meer stroom dan maar zit waarschijnlijk dichter bij de beloofde 220W..

Ik ga wel een keer naar kampen om een 5.5X5.5 cam speed prop te halen of ik bestel er een daar, en een winkel in de buurt? zit er een in maarssen en een in utrecht, allebei net wat ver om te fietsen, en ik heb geen idee of ze daar de goede verkopen.. dus dan ga ik dat "risico" ook niet nemen. En eerst maar is alle spullen gaan bestellen die ik bij elkaar gezocht heb, maar nu met ik ook maar is aan me huiswerk gaan beginnen:p

Dan heb jij een andere EZ dan ik, bij mij gaat het precies ;)

Hangt een beetje af hoe je je motor plaatst, een klein beetje meer naar achteren en opeens heb je de ruimte wel. Kan wel met een flinke duik (als de staart een beetje doorbuigt) je staart raken maar werkt wel hoor.

Voor de zekerheid kan je ook gewoon een 5,5x4 of iets dergelijks nemen.

Een 6x4" prop past perfect (resteert nog ca. 2-2.5mm speling met de romp).
Desnoods een plaatje hout onder de prop om invreten van het piepschuim te beperken. ;) Maar een 6x4 past wel, inderdaad met een paar millimeter marge.

easy-prop_scratch_plate.jpg

Transmitter setup

Ik kom terug naar deze hobby na 20 jaar. Ik heb veel gelezen op al de forums en heb nu een stock Easystar, 1400mA NiMH en Dx6i. De transmitter heeft een Exponential functie. Maakt iemand hier gebruik van voor de roer? Vroeger maakte ik gebruik van linear servo's om van dit probleem af te komen.

Welkom terug :)

Ik denk niet dat iemand expo gebruikt voor een EZ*, de uitslagen zijn al niet overdreven groot..

Mocht je een extra stapje willen doen koop dan (2S1P) lipo accu's voor je easystar, vliegt een stuk lekkerder (houden veel beter vermogen vast dan nimh)

Bedankt. Ben de nieuwe digitale mogelijkheden aan het verkennen.

Zit ook aan lipo's te denken. Ik zou een 3000mA pack kunnen nemen aangezien dit net zovel zou wegen als mijn hudige pack. Is het mischien beter om een lichtere pack te nemen om het geheel lichter te maken?

Een EZ* heeft een accu van minimaal 175 tot 200 gram nodig om het zwaartepunt goed te krijgen.
Met 3000Mah zul je als beginner zeker 30 minuten met 1/2 gas kunnen vliegen (en langer als je ook af en toe zweeft of vliegt met 1/4 gas)
DAt is erg lang voor 1 vlucht!
Iets meer gewicht is geen probleem, je vliegsnelheid wordt dan wel hoger!
Ik zou zelf liever 2 accu's van 2000 Mah kopen, kun je doorvliegen terwijl de ander laad.
Let wel op met de regelaar!
Een standaard multiplex regelaar stopt de motor bij 4,5 volt en dan is je Lipo al gesloopt.
Je mag een Lipo nooit helemaal leeg vliegen, een regelaar voor een Lipo stopt meestal bij 6 volt accuspanning de motor!
(dus bij 6 volt stopt je motor maar de besturing blijft werken en kun je vliegen/landen als zwever, als je dan de motor direct uitzet kun je na 10 seconden zweven weer even gas geven)

Groeten Willem

Laatst bewerkt:
Ben net terug van een fantastische sessie. Na de regen was het wind stil en zonnig. Twee accu's (1400 ma NiMH) helemaal leeg gevlogen. Mijn easy heeft nog steeds de neiging om naar rechts te gaan maar met een beetje trim gaat ze mooi vooruit. Ik heb een hoop advies van dit forum opgevolgt. Ik ben op een plek blijven staan een de easy altijd voor me gehouden. Verder heb ik op een goede hoogte gevlogen een rustige circuits gevlogen. Cirkels en achten. Op dit hoogte kon ik oefenen met scherper draaien maken en te proberen alles erg smooth te doen. Ik heb wel nog problemen met de approach voor landing. De Easy glijd zo mooi in de stile lucht een als ik een draai voor me maakt een nog steeds 8/10 metre hoogte heb dan vliegt ze nog erg ver door. Gelukig heb ik een grote veld.

Jij zegt dat een standard multiplex regelar geen Lipo aan kan vanweg de cutoff voltage. Ik heb de RR (Radio Ready) versie en die komt met een X16 regular. Kan die wel Lipo's aan?

Groeten

Rishi

Laatst bewerkt:
Ja, aanvliegen op 10 meter hoogte is wel wat voor voor de EZ.. een meter of twee maximaal voor je approach en dan komt het wel goed (en zelfs dan kun je nog overschieten heb ik gemerkt!)

Weer een reden voor ailerons in de easystar, die kunnen ook mooi dienen als remkleppen bij het landen :D

Ik ben voorlopig OK met een lange wandeling op haar terug te halen. Ik ga nog veel meer op hoogte oefenen voordat ik probeer laag bij de grond draaien te maken.

Verstandig :)

Pas je wel op voor in de weg springende bomen? Die zijn dol op laagvliegende easystars ;)
sadkingbilly mompelt iets over kastanjebomen die daar écht niet stonden drie seconden eerder..

Weinig bomen gelukig. Moet wel opletten voor de verspringend slootjes, maar ja ik neem aan dat een Easy zal drijven.

Back