Nachtje buiten
Gisteren besloot ik dat ik nu in staat moest zijn om mijn EZ* te vliegen op een iets kleiner veld met bomen aan drie kanten. Ik kan mijn auto naast parkeren en uit de achterbak vliegen lekker makelijk. Ik kan nu landen binnen een straal van 5m zolang er niet teveel wind staat dus moet het kunnen. En inderdaad eerste vlucht en landing gingen perfect, aan mijn voeten. 2e vlucht ging ook goed, approach ging perfect 2/3m boven de bomen en je raad het geplukt uit de ruimte door die *** boom. EZ* zit nu boven in 10m van de grond. Boom is te dik om te schuuden en ik kan er niet inklimmen. Het was nu donker aan het worden. Moest mijn EZ* in de boom laten hangen.
Volgende dag plastic buis en verbinding stukken gehaald bij de Gamma en uit de boon gepeuterd, om eerlijk te zijn heeft mijn vrouw het gedaan maar het was wel mijn idee.
Eenmaal thuis mijn mooie lipo aan de lader gehangen. Veel gepiep en er werd niet geladen. Gekijk naar de spanningen gekijken, niet goed 1V,0V,1V. Ik geef niet gauw op dus met lipozak en lader naar buiten. Lader op 1S gezet en laden. Binnen 10 seconden was het laden klaar. Nu was er ongeveer 1.3 volt in elke cell. Lader op 2s gezet. Weer binnen 10 sec klaar en nu was er bijna 3V in elke cell. Lader op 3S en het normal laad cyclus begint. Naar de spanningen gekijken en perfect in balans. Een uur later was het pak helemaal geladen. Ik het hem net leeg gevlogen (op mijn grote veld zonder bomen) en het ging perfect! Ik geloof dat ik geluk heb gehad.