multiplex Easystar deel 2.

Als hij gedeukt is dan kan je hem boven de waterkoker houden (stomen) het schuim komt dan vanzelf weer in zijn vorm. Daarna de ontstane bobbels glad strijken met een lepen oid.

Lijmen kan met CA (Superlijm) of met UHU Por. Eventueel na het lijmen de neus wat verstevigen met ducttape.

Yep, je motor 1,5° naar beneden laten wijzen voorkomt omhoog gaan bij hogere snelheden. Door de enorme hoeveelheid wind langs de neus wordt de onderkant omhoog gedrukt. ...

Hoe heb je jouw motor gemonteerd om dit zo specifiek te kunnen stellen?
En wat zou het gedrag zijn als je de motor parallel aan de lengte as zou stellen?
Mijn EZ stijgt nu ook te gauw bij vliegen met iets meer gas.

Overigens nog bedankt voor je vorige tip over het rechtbuigen van de achterromp. Mijn Easystar dompt en duikt niet meer bij een correcte afgesteld zwaartepunt. Blijft daardoor nog weer langer in de lucht tijdens het zweven. Super!

ik heb mijn easystar gemaakt en hij lijkt weer als nieuw dus bedankt voor jullie tips hoe je hem het beste kan repareren. ik had alleen andere lijm gebruikt die ook op het materiaal werkte (had gegoogld) de lijm was van de hema en een stuk goedkoper.

bedankt voor de reparatietips

ik heb mijn beschadige neus gelijmd en ingepakt met gewapende tape
Aan mijn zenderantenne heb ik ook een licht draadje zodat ik zie vanwaar de wind komt.

Ik had ook altijd een stukje wol aan de antenne als windvaan super handig. Helaas is de antenne van een 2,4ghz te kort daar voor :S

Tape is een goede optie zat bij mij eerst ook onder de romp zo dat hij niet zo smerig wordt met landen. Maar daar lig ik nu niet meer zo wakker van. Hij ziet er toch niet meer uit na een reparatie. En ik gebruik hem alleen nog thuis als ik even een paar min wil vliegen als ik tijd heb. En landen moet dan op een grindpad dus mooi blijven doet ie dan toch niet.

Lijmen doe ik met 5 min epoxi.

deuken of scheuren ku je helemaal mooi maken door er lichtgewicht vuller van albastine op te smeren.
dan zie je er bijna niks meer van terug.
is bijna wel in elke bouwmarkt te krijgen.

Jup, de filler. Is niet van alebastine maar werkt prima, is goed te schuren en re-de-lijk licht; je moet er wel rekening mee houden dat wanneer je plekken met filler vult en je weer op dezelfde plek crasht de schade vaak groter is dan de eerste keer.

Ik ben nieuw hier en heb jullie forum met aandacht zitten lezen samen met mijn zoon.
Na aanleiding van jullie schrijven op dit forum hebben we een Easystar zojuist opgehaald in zwolle.

En eigenlijk direct zitten we met een vraag.

We hebben een extra accu bij de Easystar gekocht en thuis uitgepakt blijkt dat een ander formaat dan wat er in de doos bij het vliegtuig zit.

Bij het vliegtuig zit een 6 cell (2x3) multiplex accu en de extra accu is een 7 cell (7 op een rij) accu.
Kunnen we deze accu gebruiken of moet ik terug naar de winkel?

Misschien kunnen jullie ons helpen met kort advies?

Hallo Danny,

Waar woon je? Helaas is Q in Zwolle niet de beste keus voor een beginner, hij wil nog wel eens verkopen "wat hem in de weg ligt" zeg maar. Kun je me een lijst geven van alles wat je daar gekocht hebt?

(vorige week had hij een kennis van me voor een paraglider met aandrijving een Speed280 verkocht met 4 cellen NiMh oplaadbaar...)

Tja zover ik het idee had, heeft hij ons prima geholpen.

We hebben daar de easystar kant en klaar gekocht. Het complete pakket zeg maar.
Een reservebatterij was de enige aanvulling. Het is wel een multiplex batterij, maar verschillend model.

Zover ik begrepen heb uit mijn technische verleden = elke cel meer, een hoger voltage.
Nu is het maar net de vraag of het vliegtuig deze spanning kan verdragen.

Wij wonen in noordwest friesland en in die omgeving heb ik niet veel anders kunnen vinden waar ze dergelijk model op voorraad hebben.
En dan koop ik nog altijd graag in de winkel met dit soort gelegenheden i.p.v. van achter de PC.

Laatst bewerkt:
de motor kan het aan en de regelaar weet ik niet precies ik weet niet tot hoeveel cellen deze aan kan.
staat het er niet op?

Hey Wilbert.

Na je post ben ik het nog maar eens na gaan kijken maar kon in de eerste instantie nergens iets van specs vinden van de regelaar.
Nu bij nader inzien zie ik op het aansluitschema van de servo's wel op afgebeelde batterij staan:7,2 tot 8,4 volt.

Dan mag ik er wel vanuit gaan dat het kan. 7 cells is 8,4.

Super jongens, bedankt voor de hulp.

We beginnen bij een goede vriend van ons in Zaandam.
Die vliegt regelmatig met bevriende liefhebbers van het zelfde model in het Jagersveld aldaar.
We hebben al eens geoefend en als we zo een tijdje doorgaan zal het wel goedkomen.
Clubverband staat nog niet in de planning omdat we simpelweg nog te weinig tijd ervoor hebben. Er zijn nog meer hobby's ;) en die vragen momenteel ook veel tijd.

Nachtje buiten

Gisteren besloot ik dat ik nu in staat moest zijn om mijn EZ* te vliegen op een iets kleiner veld met bomen aan drie kanten. Ik kan mijn auto naast parkeren en uit de achterbak vliegen lekker makelijk. Ik kan nu landen binnen een straal van 5m zolang er niet teveel wind staat dus moet het kunnen. En inderdaad eerste vlucht en landing gingen perfect, aan mijn voeten. 2e vlucht ging ook goed, approach ging perfect 2/3m boven de bomen en je raad het geplukt uit de ruimte door die *** boom. EZ* zit nu boven in 10m van de grond. Boom is te dik om te schuuden en ik kan er niet inklimmen. Het was nu donker aan het worden. Moest mijn EZ* in de boom laten hangen.
Volgende dag plastic buis en verbinding stukken gehaald bij de Gamma en uit de boon gepeuterd, om eerlijk te zijn heeft mijn vrouw het gedaan maar het was wel mijn idee.
Eenmaal thuis mijn mooie lipo aan de lader gehangen. Veel gepiep en er werd niet geladen. Gekijk naar de spanningen gekijken, niet goed 1V,0V,1V. Ik geef niet gauw op dus met lipozak en lader naar buiten. Lader op 1S gezet en laden. Binnen 10 seconden was het laden klaar. Nu was er ongeveer 1.3 volt in elke cell. Lader op 2s gezet. Weer binnen 10 sec klaar en nu was er bijna 3V in elke cell. Lader op 3S en het normal laad cyclus begint. Naar de spanningen gekijken en perfect in balans. Een uur later was het pak helemaal geladen. Ik het hem net leeg gevlogen (op mijn grote veld zonder bomen) en het ging perfect! Ik geloof dat ik geluk heb gehad.

Back