multiplex Easystar deel 2.

Ik ben er weer met men vragen.

Dinsdag is men bestelling van HC aangekomen. Dit wil zeggen dat ik eindelijk een brushless setupje kan inbouwen maar ik heb wat hulp nodig. Ik zie op foto's dat de meesten hun regelaar bovenop de EZ kleven. wat is de rede hiervoor? mag je de draden naar de regelaar niet verlengen? is er anders niet genoeg koeling? of is het gowoon het makkelijkst?
...

Hallo allemaal,

ik ben ook aan het kijken voor een Easy Star met een brushless setup, ik dacht aan de volgende setup, alleen weet ik niet of dit samen goed werkt, daarom wilde ik het hier even vragen.

motor: HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 2030 (130S) 3500kv Brushless Inrunner $16.25
regelaar: HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 25amp Speed Controller $16.95
accu: HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C $13.99

Is het trouwens mogelijk om de motor gewoon in het schuim te plaatsen, waar normaal ook de motor zit?
Alvast bedankt!!

Denk niet dat het zal gaan omdat de moter die je hebt uitgekozen 20mm doorsnee heeft, hier hoort een 28mm motor in, een 2835 (28 mm doorsnee 35 mm lengte) bijvoorbeeld

ik had de HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner $19.95) op me cessna en die heeft de neus in de grond geboord. nu was me as van me motor krom. heb al een tijdje bij hobbyking gesnuffeld maar kan geen vervangende as vinden. de as is 3,2mm. en heb hobby king een mail gestuurd. maar tot nu toe geen reactie. er zijn vele assen te koop voor verschillende motoren maar heb het iedee dat ze niet voor de hxt 2835 een vervangende as hebben. hebben hier op het forum mensen deze as al eens vevangen? en waar te koop?

nu heb ik nog een vraag. heb laatst een link gezien naar een duitse site waar de EZ voor nog geen 60 euro te koop was. heb een tijdje lopen zoeken maar de topic's zijn zo groot geworden dat ik het zo 1,2,3 niet meer kan vinden. heeft iemand weer een link van waar het bouwpaket voordelig te koop is ??:rolleyes: groeten ray

Inderdaad, je kunt beter de 380S nemen (deze HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner $19.95)

Met een 5.5x5.5 propje trek je dan ongeveer 18A en is stijgen met een hoek van 45 graden goed te doen. 40 seconden motorloop brengt je redelijk naar de rand van zichtbaarheid :)

Wat wordt met dat laatste bedoeld? 40 seconden motorlooptijd brengt je redelijk naar de rand van zichtbaarheid?

Zou deze regelaar dus al voldoen met die motor die u adviseerde?
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Basic 18A v3.1 Speed Controller $13.99

Kan deze motor wel gewoon in het schuim geplaatst worden waar normaal ook de speed 400 zit?

Ja, die motor is even groot als de S400 die origineel bij de EZ zit, alleen heel iets langer. Naar de rand van zichtbaarheid betekent een meter of 300 hoog :)

Zelf gebruik ik altijd deze regelaar zonder problemen (ondertussen een stuk of tien van gebruikt met bovenstaande motor in een EZ*): HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobbyking SS Series 25-30A ESC (card programmable) $9.99

Het kan wel makkelijk zijn de programmeerkaart erbij te bestellen, die komt altijd van pas!

Voor nog betere zweefprestaties kun je een klapprop gebruiken voor minder weerstand.

Het kan wel makkelijk zijn de programmeerkaart erbij te bestellen, die komt altijd van pas!

Ok, bedankt!!
Die programmeerkaart, is die noodzakelijk bij 'normaal' gebruik, bij die setup? Ik weet namelijk niet wat daar precies mee bedoeld word.
Zou deze propellor dus kunnen worden gebruikt voor die motor?
http://www.unitedhobbies.com/hobbyc...uct_Name=TGS_5x5F_Precision_Folding_propeller_
Wat heb je dan nog verder nog nodig om deze propellor op die motor te monteren?
Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Da's alleen de prop. Daarnaast heb je dus ook de spinner nodig (een voor een klapprop dus) en eventueel een propadapter van asdiameter > spinnerdiameter.

Die programmeerkaart is nodig om de instellingen in de regelaar correct te krijgen. Is een eenmalige aanschaf. Bij de meeste regelaars staat de timing standaard op laag (buitenloper) en deze moet op hoog (of in mijn ervaring, op middel afhankelijk van de prop)

Die prop is overigens wat aan de kleine kant (zowel maat als spoed) dus dat mag nog wat groter. Natuurlijk kan deze ook maar verwacht dan mindere prestaties en een lager stroomverbruik.

Back