multiplex Easystar deel 2.

Ik heb ook alle twee de topics door gelezen en heb al vele setups gezien, alleen niet met die lipo dus ik vraag is dit een goede setup...
Dus jij gaat een setup bepalen aan de hand van ee lipo????
Dat lijkt me wel het minst belangrijke deel van een setup voor een Easy star.
Is dus toch, zoals Rayplay ook al aangaf, een kwestie van lezen.
En setups zijn er al heel wat voorbij gekomen...

Willem.

denk dat we er genoeg woorden aan hebben vuil gemaakt en hoop dat ik en de rest van de mensen duidelijk zijn geweest. ik zelf heb veel topic's gelezen en zie dat er heeeeeeel veel de zelfde info en vragen staan. als we nu even wat meer moeite zouden doen, koste het ook minder moeite een topic door te lezen omdat je vaak tig keer het zelfde leest :rolleyes:

EN NU WEER :ontopic:

[opstoken mode aan]
Hallo, kan ik de easystar ook vliegen met een gewone NiMh accu? Iedereen heeft het maar over "lipo, lipo" maar ik weet niet wat dat is... En natuurlijk ga ik niet twee hele draadjes doorlezen en die kennis zelf opdoen. :D
[opstoken mode uit]

Goed, ik wilde mijn nieuwe easystar dus direct gaan voorzien van ailerons, de draden netjes weggewerkt door de ruimte waar de vleugelbuis in zit. Haal ik de doos van zolder, heb ik kennelijk - toen ik 'm ooit kocht - al de vleugels dichtgelijmd. Damn.

Iemand een suggestie om dit alsnog zo netjes mogelijk weg te werken, of zou ik met een scherp mes de lijm los kunnen snijden? (gelijmd met uhu por helaas) Ik weet dat het feitelijk niet veel uit maakt en dat je het op 15 meter hoogte toch al niet meer ziet maarja. De bestemde servo's zijn HTX900's dus met een niet al te lang draadje (met andere woorden, er moet ook nog een verlenger aan of in ieder geval gesoldeerd worden)

Dat was ook mijn eerste ingeving maar met een beetje pech beïnvloed je daar je airfoil nadelig mee (doordat je dat spleetje toch wat "volpropt" zal de vleugel heel iets vervormen, wellicht niet meetbaar met motorloop maar ik gebruik de EZ vooral om mee te zweven, een beetje thermiek houdt 'm prima boven :) ) mocht dat niet merkbaar zijn is het denk ik wel de snelste en makkelijkste oplossing idd

je zou ook een strookje uit je vleugel kunnen snijden, dit strookje halveren en dan draad in sleufje en het bovenste stukje van het strook je er weer op lijmen. j ziet er dan amper iets van , airfoil blijft gelijk en draad zit echt "in" vleugel

mmh, dat klinkt inderdaad al beter :P alleen, hoe ga je dat strookje loskrijgen van de vleugel.. Dan moet je al bijna een V-vormige inkeping snijden en daar de onderste punt afhalen.. Maar da's zeker een idee waar ik aan ga denken, als het ruim genoeg gesneden wordt zijn de draden misschien zelfs vervangbaar.. Dank je :)

Ik denk dat een 3S4000 lipo veel te zwaar is voor de EZ, dan krijg je het CoG nooit goed vermoed ik. Tussen 2200 en 2500mAh is ruim voldoende voor vliegtijden van 15-20 minuten :)

ik vlieg mijn easystars soms met 7 dikke cellen nimh als er veel wind is vliegt perfect ,ik weet niet wat een 3 s ongeveer weegt maar ik denk dat die 7 cellen toch zwaarder wegen als een 3s ( denk ik )
m.v.g Bart

Hoi Bart,

Een lipo van mij 3s 4000mAh weegt ruim 220 gram, ik heb geen idee wat jouw nimh wegen maar dan heb je een indicatie.

Ik heb er Life 3S A123 2300mAh helemaal voorin liggen en daarachter 4 x AAA NiMh voor de servo's etc.
Totaal 295 gr.
Met een Dymond IL 2835-2700 ca 125 gr in de gondel.
Zo is die van mij mooi in balans ietwat voorover hangend.

Hier een verse beginneling:

Ik heb ook een EZ gekocht. (met grijze vleugels)

Met de bekende setup van een 2200mah 3s lipo. een 30 amp plush regelaar, en een 5,5x4.3 propje, en 2 servotjes welke er mooi strak in passen...

Een mx16 als zender,en een key chain 808 spycam met 8gb class4 micro-sd, ik ben er klaar voor!

Oh ja hij moet nog wel evne inelkaar.... Wacht op warmer weer....

mijn easy hangt al vanaf zondag middag in de boom +- 10 meter hoog:(
domme actie weer!
hoelang houd een lipo het vol als de ontvanger aan blijft?net een nieuwe voor de eerste keer er in!
denk trouwens dat de ontvanger al kadoek is,cocpit kapje vond ik op de grond.
ook voor de regelaar zie ik het somber in,die zit op het dak.

iemand ervaring met vliegtuigen in bomen?alle tips zijn welkom(klimmen is geen optie)

Eruit schoppen met een voetbal!

Je regelaar kun je inderdaad wel afschrijven met dit weer en de lipo ook wel (tenzij de regelaar het eerder begeven heeft) maar dikke kans dat er water in de cockpit staat.. In ieder geval een goede - zij het dan wat kostbare - les.. Bomen eten vliegtuigen ;)

Kun je er niet bij met een voetbal neem dan een andere zware bal (hockeybal ofzo) of een eind hout. Veel schade kun je niet veroorzaken aan je toestel :)

dus je gaat weg zonder het eruit te halen? heb het 1 keer gehad hing op 6-7 meter hoogte paar pvc pijpen aan elkaar getaped en toestel eruit geduwd *inmiddels 1.5jaar geleden*

heb zondag tot het donker geprobeerd om hem er uit te halen,alles wat ik kon bedenken heb ik geprobeerd!
het nadeel is dat ik er skie's onder gemaakt heb,die best wel stevig vast zitten.daarmee haakt hij achter een tak vast.
gelukkig is het in de buurt,ga zo weer een poging wagen!!
ik hou jullie op de hoogte.

dus je gaat weg zonder het eruit te halen? heb het 1 keer gehad hing op 6-7 meter hoogte paar pvc pijpen aan elkaar getaped en toestel eruit geduwd *inmiddels 1.5jaar geleden*

Inderdaad met pvc pijpen een touw met haak naar boven brengen om de tak haken en dan met het touw de tak kapot trekken.
Makkelijker gezegd dan gedaan !!
Succes
Ton

Mijn eerste vliegtuigje een sylverlit zat ook eens in de boom.

Kruip er niet in :s

Kan heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel pijn doen :mrgreen:

Back