Over de hond of over de de 3 tandafdrukken in de vleugel?![]()
:rolling: , je zou op je hond kunnen proberen, maar doe het beestje dat niet aan

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Over de hond of over de de 3 tandafdrukken in de vleugel?![]()
Gewone spuitverf vreet aan je schuim en met een kwast zou ik maar niet doen, dan heb je zo een kwart van je huidige vlieggewicht extra op het toestel zitten, daar gaat 'ie niet beter van vliegen!
Bij modelbouwwinkels verkopen ze foamsafe spuitbusjes in tientallen kleuren![]()
Bij bovenstaande is inderdaad voldoende afstand bij het spuiten het toverwoord. Dat zorgt ervoor dat de schuim vretende stoffen niet te geconcentreerd zijn als ze op je toestel komen![]()
autolak (motip) gaat prima, als je maar begint met de plastic primer van motip.
men neme:
![]()
Kleuren van je verf moet je zelf uit zoeken, maar pak de grijze of de transparante primer.
Als eerste doe je de stmarc op een doekje, en veeg je je hele vliegtuig (of iig de te spuiten delen) mee af. Doe dit DUN.... dus niet te vochtig doekje
Laat dit drogen, of maak het droog met keukenpapier
spuit nu een HELE dunne laag van de primer, doe dit op voldoende afstand, en ECHT DUN.
laat die drogen, en doe dit nog 1 of 2 keer.
spuit hierna kleur naar wens van motip.
Gaat prima:
![]()
Hallo allemaal,
Ik heb een probleempje met men Easystar.
Een paar dagen geleden was ik rustig aan het vliegen met men EZ tot plots de motor uitviel en raar begon te doen. (zie filmpje)
Ik was nog niet lang aan het vliegen met een vol geladen LiPo.
Men setup is de volgende: HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner
Hobbyking SS Series 25-30A ESC (card programmable)
ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C
Probleem Motor.mp4
Greetz,
Bert
Het merk Colorworks, gekocht bij Multimate (en vast ook bij andere bouwzaken verkrijgbaar) werkt ook prima om te spuiten. Het belangrijkste is de plastic primer, als die er goed op zit dan kun je er bijna alles op spuiten.
Heb gisteren voor het eerst een vleugeltje gespoten. De onderkant van parkzone radian vleugels (EPP) zijn nu knalrood, verhoogt de zichtbaarheid van deze zwever. Het is een leuk klusje, ik ga nu regelmatig naar de hobbykamer om me te vergapen aan die prachtig rode vleugeltjes
![]()
Ik heb al de soldeerverbindingen gecontroleerd en die zagen er allemaal nog heel goed uit. De motor dan toch nog eens geprobeerd en nu werkt het weer.
Morgen nog eens een testvlucht doen.
Greetz,
Bert