Easystar Maiden
Hallo allemaal,
De 1500 Kv motor, nou ja, de steun, is erin gelijmd al en dus had ik niet zo'n zin om hem te vervangen... natuurlijk is een inrunner mooier op een EZ maar ja, ik wilde nu eerst wel eens zien of ik met een 'echt' vliegtuig kon vliegen...
Ik heb afgelopen vrijdagochtend de maiden gemaakt met de EZ. Hij deed het prima (de drieblads was er nog niet). De eerste start stonden de trims een beetje krom en trok ik het gas direct weer dicht.
De tweede start vloog hij goed weg en vloog drie rondjes voordat ik hem liet landen. De landing was een beetje vroeg, dus ik moest lopen.
Daarna nog vijf vluchten gemaakt op dezelfde accu. Het ging helemaal geweldig, goede controle over het toestel en het toestel vloog makkelijk een halve minuut zonder stick input, zowel met als zonder motor aan.
Na een half uur was de accu nog lang niet leeg.
Op zaterdagochtend en zaterdagavond nog twee keer een accu leeggevlogen, steeds verder en steeds hoger gevlogen met steeds goede controle en landingen 'voor mijn voeten'. Ook het zweven van zo'n 150 meter hoogte naar beneden vond ik leuk. Wel is het duidelijk dat het niet echt een stunttoestel is.
Ik vroeg me af of het mogelijk is om de EZ zonder ailerons ondersteboven te vliegen (te houden).
Als ik de komende week zin en tijd heb, ga ik de aileron mod er maar op toepassen. zouden 3,7 grams servos dat trekken of moeten daar 9 grams servos op?
Nog een ding, maar ik denk dat ik dat in een meter algemeen motor topic moet vragen, is dat mijn motor aangeslagen moet worden, anders blijft de prop bibberen. Ik heb al een andere regelaar geprobeerd (een turnigy plush) maar bij deze regelaar gaat de motor maar zeer moeizaam en ratelen rond. Als ik met de bijbehorende regelaar de motor laat lopen, gaar deze mooi rond na een tik mee. In de lucht start hij hij prima doordat hij dan door de vliegwind en zelfde tik meekrijgt.
Zou het kloppen dat de timing van mijn motor dan nogal kritisch is?
Groeten,
Marc