Multiplex Easystar II

totdat hij buiten bereik van mijn zender kwam
Je kunt het zenderbereik testen. Met een 35 mHz zender doe je dat met de antenne ingeschoven en met een 2.4 gHz zender heb je (tenminste bij mijn zender(Futaba)) een bepaalde mode. Je hoeft dan niet 350 meter te lopen maar je hebt bij een tiende van die afstand al een goede indruk. Het handigste doe je dat met z'n tweeën.
was al gewaarschuwd dat hij ergens tussen de 300/400 meter bereik heeft
Wie is "hij"?
Het kan natuurlijk óók aan de ontvanger liggen, en niet aan de zender. Er bestaan kleine goedkope ontvangertjes die meer bedoeld zijn voor indoor vliegen.

Ontvanger moet "full range" zijn.
nee hoor... assan "indoor" ontvangertjes (4 en 6 kanaals) met korte antennetjes halen ook nog minimaal 800 meter :)

En daar heb ik een 2,5meter zwever zelfs nog nooit mee buiten range zien komen.

Je moet van de gebruikte ontvanger gewoon de specs even bekijken (en ook van de ontvanger die je evt wil gaan gebruiken).
De benaming full-range zegt echt niet alles!

... Met andere woorden, eerst had je de complete ontvanger binnenin het toestel zitten? Tsja, dan is het niet echt een wonder dat je ontvangst kl#te is. Gelukkig de oorzaak gevonden voor er echt schade door ontstaan is :)

... Met andere woorden, eerst had je de complete ontvanger binnenin het toestel zitten? Tsja, dan is het niet echt een wonder dat je ontvangst kl#te is. Gelukkig de oorzaak gevonden voor er echt schade door ontstaan is :)

met 40 of 35 mhz is dat idd minder, 2.4 ghz kan dat prima hebben gelukkig :P

Precies.
Bij deze Futaba bijvoorbeeld wordt een range opgegeven van slechts 300 meter

De 6106 is een mid range ontvanger waar ik elk model op zou vliegen .;)

Bereik ligt bij 1000 m

Ik vlieg zelfs de kleine EPP modellen op de indoor ontvangers die nog 500 m hebben .

Ik denk ook niet dat hij buitenbereik was , denk eerder dat de ontvanger gewoon in de failsafe is gegaan .

Mvg johan

met 40 of 35 mhz is dat idd minder, 2.4 ghz kan dat prima hebben gelukkig :P

Accoord, alleen is het dan weer geen goed idee om de antennes parallel aan elkaar te leggen, iets met de grootte of richting van de radiogolven (klok, klepel, ik weet het). Carbon rompen (zoals in DLG's) worden zelfs voorzien van een stukje plastic buis om de antennes door te leiden.

Voor wie nog een easystar 2 incl set-up zoekt is dit misschien wat:

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Over de prijs valt te praten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Een club die de ez star niet het juiste lestoestel vind???

Ben benieuwd wat dan wel (schuim en electro)

Er werd mij een zwaarder toestel aangeraden zodat er ook met wat meer wind gevlogen kon worden.

Afgezien van dat, is alles te koop en niet gebruikt.

Gewoon lekker erbij houden je EZ. Met een zwaarder toestel ga je niet even snel op zondagmiddag naar het plaatselijke veldje om nog een uurtje te vliegen voor het eten. Of een middagje lekker op de heide staan thermiek zoeken. Juist de easystar is daar uitermate geschikt voor. Ook veel (erg) ervaren piloten hebben nog regelmatig veel plezier van een easystar, domweg omdat het een "ff snel en eenvoudig" toestel is met een behoorlijke performance. Wegdoen krijg je echt spijt van. Zware toestellen vliegen beter met meer wind maar op een windstille zomerdag heb je meer aan een toestel dat een minder hoge luchtsnelheid heeft; lekker relaxen!

Hier sluit ik me volkomen bij aan, vooral houden! Je gaat erg veel plezier aan de Easystar beleven. Vlieg je met je ogen dicht en je vingers in je neus (bij wijze van spreken) :)

Verzonden vanaf mijn iPhone.

Gewoon lekker erbij houden je EZ. Met een zwaarder toestel ga je niet even snel op zondagmiddag naar het plaatselijke veldje om nog een uurtje te vliegen voor het eten. Of een middagje lekker op de heide staan thermiek zoeken. Juist de easystar is daar uitermate geschikt voor. Ook veel (erg) ervaren piloten hebben nog regelmatig veel plezier van een easystar, domweg omdat het een "ff snel en eenvoudig" toestel is met een behoorlijke performance. Wegdoen krijg je echt spijt van. Zware toestellen vliegen beter met meer wind maar op een windstille zomerdag heb je meer aan een toestel dat een minder hoge luchtsnelheid heeft; lekker relaxen!

Ik zit er nu ook aan te denken om het toestel te houden. Ik heb besloten dat ik het toestel te koop laat staan totdat de servo's binnen zijn. Als hij eerder is verkocht dan zij het zo en anders zal ik binnenkort hier mijn ervaring posten.

Inderdaad, gewoon houden.

Ik snap niet wat ze op de club dan als zwaarder toestel willen aanbevelen? (schuim en electro)... maar een ez met die setup kan een aardige lipo mee nemen, en dat is dus ook weer gewicht :)

lekker houden die ez! Daar kun je erg veel plezier van hebben!!

Ik heb een paar linkjes over de easystar2 die ik graag wil met jullie wil delen. (ze zijn wel in het duits)

Review
[URL="

Video met cam aan boord en commentaar[/URL]

Waarom? Omdat ik na jaren (houtbouw tijd) weer wil gaan vliegen.
De easystar2 lijkt me een goed begin. Uiteindelijk wil ik graag FPV vliegen maar eerst even het gevoel terug krijgen. Vraag me wel af of er nu zoveel verschil zit tussen de easystar2 en de blixer (behalve het schuim).

Laatst bewerkt door een moderator:
ezstar@ heeft een wat langere neus volgens mij? en een afneembare staart. Dat heeft de bixler niet.

Verder niet veel verschil hoor.

met de bixler kun je ook prima beginnen :)
(wel weer even wachten tot hij in stock is in duitsland...)

Back