Hoi Dennis, welkom op het forum!
Over het algemeen heeft Peter (Hangar) het wel bij het goede eind qua electronica. Zeker niet te goedkoopste maar wel goed op de hoogte. En nooit te beroerd om suggesties te doen of iets te bestellen (en na te zenden).
Helaas heeft hij bij jou toch een foutje gemaakt, waarschijnlijk veroorzaakt door de oude EZ. Hierop was een 2200KV motor met 5.2x5.2 prop keurig. De nieuwe easystar wordt sowieso MET klapprop geleverd (dus had hij je geen prop hoeven verkopen) maar deze is groter dan op de oude EZ paste (volgens mij heb ik mensen gehoord over 7" zelfs) en was je beter af geweest met een 1600-1800KV motor zoals bij de originele setup. Even ruilen tegen een ander motortje of geen klapprop gebruiken inderdaad. Overigens is het onzin dat er geen klapprop op een motor met hoog KV getal mag; natuurlijk hou je dan wel rekening met de maat van de prop en het toerental. Bij een hoog toerental kan een klapprop zomaar breken en voor gevaarlijke situaties zorgen. Zelf vloog ik mijn oude (blauwe) EZ met een 2200KV motor met 6x3,8 klapprop achterstevoren gemonteerd. Werkte prima.
Wat betreft je laadkoffer, heb je toevallig de beschikking over een aluminium koffertje? Die van mij heb ik voorzien van vier setjes bananen-'stopcontacten', deze zijn aan de binnenkant met elkaar verbonden door stukken koper "uit de muur" welke weer via kabels met klemmen verbonden zijn aan een - naar gelang wat ik nodig heb - kleine of grotere accu. Zo liggen je laadspullen ook met vochtig gras altijd van de grond. Foto's wil ik wel maken als je interesse hebt
-edit- dit is ook een mooie (vanaf reactie 6)
nieuwe-lipo-laad-koffer
Moet voor jou een eitje zijn