multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
hehehe, je zou het bijna zeggen he :lol:

Ik ga deze week de easystar halen, en dan ga ik op zoek naar een niet al te moeilijke bouwtekening, waar ik alle tijd aan kan besteden. zo hoop ik zo veel mogenlijk teleurstellingen te voorkomen. :rolling: :rolling:

Klinkt mooi, maar slaat natuurlijk nergens op. die teleurstelling zullen er altijd wel zijn denk ik, hoewel die met de EZ zo te horen minimaal zijn

afb10304.jpg

De mijne is ook klaar. Het bouwen stelt niet zo veel voor. Erg mooie kwaliteit. MPX is toch wel top. Dat de romp in twee helften komt heeft als groot voordeel dat alles eerst mooi in te passen is.

afb10305.jpg

Zie hier de open ruimte voor de geplande foto-camera (nog even sparen :? ) Hiervoor heb ik de hoogteroer servo naar achteren verplaatst. De ontvanger ligt nu achterin bij de hoogteroerservo. Hierdoor is de neus helemaal vrij voor de akku´s en de regelaar. (Ontvanger is nu mooi ver uit de buurt van potentiele storingen van de aandrijving) Ik heb van een tafeltennisballetje een luchthappertje gemaakt om koellucht langs de akku en regelaar te leiden.

afb10335.jpg

Om het model in het zwaartepunt te krijgen moet ik 3s2p 1500 Kokam´s gebruiken. Dat is geen punt, behalve de onnozel lange vliegtijden die gehaald kunnen worden :wink:

Met wat geluk hangt de camera straks redelijk in het zwaartepunt en kan ik eenvoudig met én zonder vliegen.

Straks maar eens proberen of de theorie overeenkomt met de praktijk.

afb10336.jpg

Een belangrijke MOD is het vergroten van het richtingsroer. Ik heb het originele kielvlak groter uitgesneden en met vezel scharnieren terug gelijmd.

afb10337.jpg

MPX EZ
Mega 16/7/10 met GRP 6*3
Hacker Master 18-3P
2x GRP C341
Schulze 835
3s2p 1500 Kokam´s
Vlieggewicht 690 gram.
:D

Mooie combinatie prop/motor-akku. Ben benieuwd naar de foto's die je ermee kan maken. Goed idee.

Groeten Aaalie

Morgen komt de mijne binnen.

ik zal mijn eerste indruk dan ook maar eens achterlaten. ik heb verschillende mods gezien, maar ik denk dat ik gewoon met de stock-versie aan de slag. Want als ik het goed begrijp vliegt dat ook wel lekker toch?

groeten

Rode

maar ik denk dat ik gewoon met de stock-versie aan de slag

Vergroten van het richtingsroer is mi. wel noodzakelijk om ook bij lage snelheden (bijvoorbeeld bij het landen) iets van controle te kunnen houden.

Veel succes.
:D

Zo mijn EZ is ook binnen :)
Alleen ik zit al vast bij de electronica :s
Na even te zoeken heb ik toch al ondekt waar wat moet steken maar mijn motertje valt nu uit na 1 sec draaien ofzo :s
Aan wat zou dit kunnen ligen? :)
alvast bedankt!

heb je een regelaar met lipo afslag? 5.5 volt of 6 volt? in combinatie met een 6 cellen accu, een slechte 6 cellen accu kan de regelaar door het tever inzakken van de cellen(voltage van de cellen :lol: ) de stroom naar de motor afsluiten. Accu goed opgeladen? (zelfde effect, (bijna)lege accu zakt ook meteen in bij belasting)

Ben ik duidelijk? :roll: ik lees het net en tis weer een lekker geknoop van woorden...

Vraagje

Borgen jullie de vleugel ??
Of is dat inhaken v/d beide vleugelhelften voldoende ??

Vr Gr
Kees

kees het borgen van de vleugel is nog niet nodig geweest maar als ik wat raus met de kist even de grond raken ed dan wil er wel eens een vleugel een beetje los zitten maar normaal geen probleem.

en over het vergroten van je richtings roer nu dat vind ik niet nodig ,
ook niet voor de controle bij het landen het ding is zo stabiel dat dat voor mij niet nodig is.

yookai
is je accu wel vol en welke accu gebruik je hoeveel cellen enz

groeten wiebe

ik heb ook nog een vraag,

Hoe houden jullie je twee romphelften bij elkaar? want ik geloof dat ik het wel fijn vind als ik er nog een bij zal kunnen. Ik heb mijne nu met plakband aan elkaargeplakt. Ik geloof wel dat dat redelijk goed vast zit, maar ik weet niet of dit wel zo'n goed idee is.

Dus, ik hoor graag hoe jullie het geregld hebben

groeten

Rode

@rode ik heb mijn romp ook met tape geplakt gaat prima wel heb ik de motor en het staartstuk vast gelijmt
groeten wiebe

Ja, ik heb min staart ook geplakt. ik dacht ik doe me motor vast maken met het klitteband dat erbij was. maar dat is dus een beetje dik, de "behuizing" ervoor gaat nu niet meer dicht.

maar goed dat ik dat weet, nu durf ik in iedergeval binnekort mijn maidenflight te gaan maken.

Groeten

Ik heb die van mij toegeplakt met warme lijm :) (of hoe dat ook noemt)
Maar het probleem is opgelost ik dacht dat de batt. nog vol was dit was blijkbaar niet zo :?
In ieder geval ik kan dus wel laden met een adaptor van 1A :) en het gaat nog niet eens zo traag.
Maar ik heb nog wel een vraagje :)
Ik ben daarjuist voor de eerste keer in mijn leven gaan vliegen.
Na ondekt te hebben hoe ik hem moet werpen :)
Kwam ik bij een volgend probleem hij vliegt een paar sec mooi vooruit maar als ik dan wil sturen gebeurt er niks of bijna niks of niks.
Gaat hij soms niet snel genoeg? er was bijna geen wind en ik gebruik 7 cellen van 370 mA.
(ik weet het wat weinig maarja mijn geld is op nu :))
Of moet je de roeren wat aanpassen want die lijken wel heel vast :?
Alvast bedankt :)

Hoi,

Heb je eerst al geoefend met FMS (simulator)?

Bij mij geeft de EZ voldoende uitwijking bij het vliegen en dit bij de standaard kleppen.

Roozeken

yookai zei:
Ik heb die van mij toegeplakt met warme lijm :) (of hoe dat ook noemt)
Maar het probleem is opgelost ik dacht dat de batt. nog vol was dit was blijkbaar niet zo :?
In ieder geval ik kan dus wel laden met een adaptor van 1A :) en het gaat nog niet eens zo traag.
Maar ik heb nog wel een vraagje :)
Ik ben daarjuist voor de eerste keer in mijn leven gaan vliegen.
Na ondekt te hebben hoe ik hem moet werpen :)
Kwam ik bij een volgend probleem hij vliegt een paar sec mooi vooruit maar als ik dan wil sturen gebeurt er niks of bijna niks of niks.
Gaat hij soms niet snel genoeg? er was bijna geen wind en ik gebruik 7 cellen van 370 mA.
(ik weet het wat weinig maarja mijn geld is op nu :))
Of moet je de roeren wat aanpassen want die lijken wel heel vast :?
Alvast bedankt :)

Zorg ervoor dat de antenne uitgerold is en dat ie over de hele lengte van de romp hangt.

De stuurvlakken moeten goed kunnen bewegen met een redelijke uitslag.
Kijk of je het vliegtuig vliegklaar goed uitgebalanceerd is. Lees de handleiding nog eens goed door zou ik zeggen. De accu is denk ik niet helemaal geschikt is voor dit vliegtuig. Je kan er wel gewoon mee vliegen Je kan er natuurlijk altijd een accu bijkopen.. Kost niet zo heel erg veel. ( 20 E )

Ik zou ook graag beginnen met de EasyStar maar ik zie dat deze geen rolroeren heeft. Ik vlieg veel met MFSimulator en daar gebruik ik bijna nooit mijn richtingsroer. Naar mijn mening is sturen met rolroeren toch veel eenvoudiger :? Ik heb ook al eens met een Cessna gevlogen (echt dan), met een instructeur en ik mocht niet aan de pedalen voor het richtingsroer komen. Enkel de rolroeren mocht ik bedienen. Verkeerde combinatie van rolroeren en richtingsroer kan heel eigenaardige bewegingen geven met dramatische gevolgen. Dan is natuurlijk ook de vraag: onmiddellijk kiezen voor een 4-kanaals of gewoon 3-kanaal zender?

als je spullen moet gaan aanschaffen, neem dan een 4 kanaals, die zijn niks duurder dan zo'n "parkflyer" 3 kanaals zender van bv hitec.

de futaba skysport 4 is bevoorbeeld een hele betaalbare 4 kanaals zender.

overigens zijn er veel websites waar op staat beschreven hoe de easystar ailerons te geven, is heel prima te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back