multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
ff over die grote ghunter die past er op en houd je ongeveer nog een kleine 5 tot 8 mm over dat was bij mij het geval je kan props tot 15 cm makkelijk draaien

Samuel,
is nie meer nodig,heb me vaneerste keer een nieuwe aangeschaft :)
hopelijk niet te lang wachten want moest besteld worden

greets

Dit heb ik betaald om mijn Easy star in de lucht te krijgen:

Datum aankoop Product Prijs

9/01/2006 Vliegtuig-Easystar 59,90
Orbit pocket Lypolader 96,00
2 servo's - 9 gram 17,00

20/01/2006 4 goudstekkers 2,5mm 9,20
1 banaanstekker 1,20
2 lypo's - 3s1p-2100mah 70,80
1 lader RX-TX TX (zenderlader) 14,80
1 regelaar Lypo-act.24 39,00
0,50 m batterijlaadkabel 2,45
1 zenderset mx-12 40mhz 149,00

21/01/2006 2 batterijklemmen 2,10
lijm 6,00

5/02/2006 2 servo's - 9 gram (spare) 17,00 €

7/02/2006 1 aluvalies 16,75 €

Ik heb hier nog een standaard motor van een Protech Zoom400 liggen evenals het "electronics pack" met 3cellen 1700mAh LiPo, snelheidsregelaar, ontvanger en servo's B205.

Kan ik deze gebruiken op een EZ? Zoja, welke prop best gebruiken dan?

Thanks.

athvdk zei:
Heb nu dus de grote Gunther prop besteld om te proberen. Voor het maken van foto's heb ik nl. veel stuwkracht nodig om een beetje vlot op hoogte te komen, vandaar.

Heb de grote Gunther prop geprobeerd maar deze levert minder stuwkracht dan mijn MAS 5,5x4 met mijn motor.

Groeten, Aad

Ik heb hier nog een standaard motor van een Protech Zoom400 liggen evenals het "electronics pack" met 3cellen 1700mAh LiPo, snelheidsregelaar, ontvanger en servo's B205.

Kan ik deze gebruiken op een EZ? Zoja, welke prop best gebruiken dan?

Ja prima. Zal zeker goed vliegen. Camera mee geen probleem. :D

De servo's zijn wat kleiner dan de uitsparingen in de romp van de Easy, maar ik gebruik zelf ook micro servos en heb gewoon de extra ruimte opgevuld met wat licht materiaal.

Wat de prop betreft, dat kun je even uitrekenen. Ik denk dat de standaard Gunther prop die je bij de Easy krijgt al heel behoorlijk zal presteren. Maar het motortje zal wel wat harder draaien dan het standaard EasyStar motortje, dus misschien haal je er wel meer uit met een wat zwaardere prop.

Het standaard motortje zal trouwens snel doorfikken op 3 cellen lipo, zegt men. Dus wel dat heli motortje gebruiken.

Ikzelf ben ook beginner.Velen in de club hebben hem aanbevolen.
Voor die 149€ heb je:-1 zender mx-12
-1 ontvanger r700
-1 zendaccu
-1 accuhouder voor ontvanger
-1 servo c577
-1 schakelaar
Dit alles heb ik gekocht bij Albatros in Mechelen

even over de vleugels vastmaken:
de meeste setups zij met magneten...
nu heb ik wat zitten rond kijken in verscheidene winkels voor die magneten maar ik heb ze nergens gevonden :?
ik heb dan maar die velvrostrips gebruikt die in de EZ zijn doos zat doormiddel de gehele binnenkant van de vleugel te bekleven met die velcro strips.
zal dit houden of heb ik kans dat men vleugel er uit valt als ik een duik doe of dergelijke?
als ik aan beide vleugels trek zitten ze echt moervast als ik wat begin te wringen komen ze pas los, kan dit of is het gevaarlijk?

greets

Hoi Samuel,
ik heb mijn schijfmagneetjes bij; www.roosjen.be gehaald.
Als je ooit magneten zou kopen moet je de neodynium magneten nemen.
Neem de kleinste maat(diam5mmxdikte3mm) die ze hebben want die neodynium magneten hebben een enorme trekkracht.
Op de site vind je alle modellen.
Velcro is ook een goed alternatief maar na veelvuldig gebruik slijt het wel degelijk.
grst nico

Hay Samuel enig idee wat dat gaat kosten met verzending naar nederland.
Groet Jan :lol:

Nou verzending naar nederland ,maar okay beter misschien wat kosten die magneten.
Groet Jan :lol:

Ik denk dat je je van naam vergist janhughes ! :wink:
Die magneetjes kosten 4.80euro/stuk en je hebt er 2 nodig. Dus 2 in 1 vleugelzijde en in de andere vleugel moet je gewoon metalen stukjes van dezelfde diametr kleven.Zeker geen grotere nemen want ze zijn echt sterk ! Verzendkosten zal niet erg veel zijn.Trouwens de zaakvoerder is zelf een nederlander :wink:
art nummer; MNAS M5X3 NEODYNIUM
Grts nico

Vanwaar die extra magneten in de vleugel? Mijn vleugeldelen zitten zeer stevig op hun plaats, zeker als je tegen de lijst van de vleugel drukt. Is het misschien zo dat deze na verloop van tijd speling gaat vertonen?

De vleugels blijven op de originele manier echt wel zitten. Blijkt er wat speling te zijn dan is dat op te vullen met wat tape. Er is al eens gewaarschuwd voor een te stevige bevestiging omdat dan bij een crash de schade groter is. Bijv. de vleugel breekt dan in plaats van los te schieten.

Groeten, Aad

Met de kleine magneten zal de vleugel ook gewoon los springen.Heb het reeds mogen meemaken :oops:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back