multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
:D eddy
nee hoor het gewicht is niet een probleem, maar hij vliegt beter en makelijker als hij lichter is vooral op ooghoogte .
ik vlieg hem ook wel met 7 cellen 1700kr maar dan is etteren op 50cm hoog een crime .
hij vliegt dan veel sneller, met mijn lipo,s er in is het veel makelijker om zo te vliegen .
en mijn regelaar kan het wel aan is een jeti jes 18a
die kan ook 40 a wel aan als hij goed gekoeld word .
ik vloog hem wel in een pico jett accu 10cellen 1700cp motor 16-15-03
en prop 5,5x4,3 met volle accu 40a 400watt vertikaal hi hi
niet lang 40a de accu is zo leeg ,maar wel in de volle koel lucht
nu in de easy zit hij in de romp ingebouwd geen koel luch maar die vlieg je nooit veel volgas ,ik niet dan
groeten wiebe

Hoi Wiebe,

Je vermeld dat je gaat vliegen bij vrij veel wind. Wat bedoel je daar prcies mee?
Is dat op een moment dat de grote takken van de bomen al vrijveel bewegen?

Ik ben zondag gaan vliegen bij +/- 4 beayfort. De ik vondt het niet gemakkelijk. De EZ neemt dan soms onvoorspelbare duiken en wending. Je moet echt goed bij de pinken zijn om hem vliegend te houden vond ik.

Mij EZ is dan ook enkel keren onzacht met de grond in aanraking gekomen. En na een aantal keren de naast liggend ebomen mooi ontweken te hebben had ik prijs . Den boom in, om 8m hoogte. Ik heb nogal apentoeren moeten uithalen om mijn vliegerke terug te krijgen. Maar t'is gelukt

Groeten,

Roozeken :D :D

wie weet wat voor een accu en hoeveel volt en hoe zwaar max=
ik begin namalijk net met vliegen en heb nog geen geld voor lipo in mijn easy

patrick

:D roozeken
nu ik vlieg dan niet in de buurt van bomen he !!!!
met veel wind ,dan drukt de turbuletie je zo in de grond .
gewoon op een open veld zonder bomen .
bij mij op de club hebben we ook bomen staan als de wind achter de bomen weg komt rolt de wind over het veld .
en dat is vragen om problemen

o ja voor accu vragen ed even dit draadje doorlezen
het zijn maar 8 pagina,s :D :D

is dit een goede regelaar voor de multiplex easy star? wat oor servos moet ik gebruiken... max gewicht ontvanger?

regelaar: NEW! Jeti Micro DC-brush motor ESC, 6A-8A, 4-12V, Selectable Brake, NiX-LiPo AutoCut

groten xander

@xander ik zou de regelaar iets grote kiezen 10/12 Ampere
of je moet altijd met 6 cellen vliegen dan lukt het wel maar heeft niets over .
en de servo,s nu ik heb er hs 81 in maar dat hoeft niet gewoon iets kleiner als standaart dus 16 gram of minder.mx2 mx3 van multiplex ed.
max gewicht ontv ja daar vraag je wat wat heb je liggen ???
maakt niet veel uit maar wil je een lichte easy ??? gewoon proberen beneden de 700gram te blijven compleet

Niet huilen (wenen?) Guy, gewoon kopen. In het echt is'tie nog leuker! :D :D :D Een echte easy chic! Maar jij hebt volkomen gelijk, super site. tenkjoe Patrick! Vooral die luchtfoto's. 8O :? Daar ga ik nu voor.
En Boomduiker, jij hebt concurentie! :wink:

hee

wie kan mij helpen met het bouwen ben ik iets raars tegengekomen ???
het carbon staafje tussen mijn vleugels lijkt te lang volgens mij moeten de vleugels in elkaar vallen en ik hou ongeveer twee centimeter over hebben nog anderen dit gehad voordat ik begin met zagen

groeten patrick

En als je de vleugel-delen buiten de romp past?
De twee delen haken in elkaar, wellicht gaat dat nog wat moelijk in de romp?

hoi erwin

nee ook buiten de romp het asje gaat er gewoon niet helemaal in de balkjes zijn er ook nog niet ingeplakt dus ik zie dat het echt door het eind doorloopt en dan twee centimeter over maar ik ga morgen anders wel even terug naar quartel het is niet anders no een vraag er is een vliegclub in zoetermeer is daar een website van

gr patrick

In dat geval lijkt het me geen probleem het staafje in te korten.
Kan niets aan fout gaan hoor (scheelt je een rit).

PS
Een vriend van mij heeft zondag zijn eerste vluchtjes gemaakt met "mijn" Easy-Star.
Vandaag heeft hij er zelf 1 gehaald :D .

@patrick
gewoon de balken er in lijmen en dan met een rond draaiende beweging
de buis er verder in boren dus 1cm links en 1 cm rechts .
heb ik ook gedaan gaat prima ,en aan die koolstof buis wil je niet zagen
groeten wiebe

jongens

bedankt morgen ga ik maar weer verder prutsen en dan hopen dat de wind eens een keer gaat liggen tot welke windkracht vliegen jullie

gr patrick

jongens

bedankt morgen ga ik maar weer verder prutsen en dan hopen dat de wind eens een keer gaat liggen tot welke windkracht vliegen jullie

gr patrick

Vliegen is een groot wordt bij de huidige wind, maar ik kom net terug en het metertje gaf windkracht 4 aan met zeer regelmatige pieken naar 6 :D
Het heeft natuurlijk niets meer met gecontroleerd vliegen te maken, meer voorkomen dat de easy als een stier op en neer klapt, maar ach.....

Leuk is het bij 0-2 met redelijke termiek..

Ik lees net dat je een metertje gebruikt.

Heb je die zelf gemaakt? Zo ja, hoe?

Ik ben benieuwd.

Roozeken :D :D

PS. Ik vlieg tot ongeveer 3 beaufort. 4 Beaufort is niet meer leuk.

Indoor mod voor Easystar.

Vorige week gevlogen op schiphol in een (lege) hangaar. Easystar van een collega toch met wat problemen wat betreft richtingsuitslag.

Zie hier de mod voor indoor :)

110_1001.JPG

Stukkie karton en tesacrepe en klaar. Raggen met die bak.

Vraagje ik heb net bij mijn easy star naar het zwaarte punt gekeken maar dat ligt wel erg ver naar achteren ,ik moet met de standaard 600mh accu hem helemaal voorin de neus stoppen anders gaat hij nog naar achteren als ik het zwaartepunt bekijk.
Met de 1500mh gaat het beter omdat die zwaarder is.
Ik wil er toch een camera opzetten voor luchtvidio,s dus die heb ik ter compensatie maar op de neus geplakt.
Ps ik heb nog steeds niet gevlogen met die klere wind ,maar ik hou jullie op de hoogte.
Mvg Jan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back