multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jan,
Je kunt de komende dagen best vliegen hoor!
Tot windkracht 4 is het geen probleem.
Daarbij moet je toch echt wel je best doen om hem te slopen. 8)

Bij mijn, pas aangeschafte, easy-star zit een plastic propeller en een standaard speed 400.
Is het verstandig om bijvoorbeeld een bekende speed 400 of 480 te nemen en een stevigere of desnoods een iets grotere propeller, of voldoet de propeller en de motor goed?

Gewoon lekker standaard houden.
Motortje en prop doen het prima.
De Easystar is een hartstikke leuk ding om het te leren, maar om hem nu te gaan upgraden?

Upgraden is een groot woord maar het propje ziet er zo fragiel uit.

Valt best mee. Doet wat het moet doen.
Is zo'n Gunterpropje, dus de halve wereld vliegt er mee.

Tweede helft van de week voorspellen ze weinig wind, dus dan kun je het mooi eens proberen. :D

AWe ik ben zaterdag nog wezen vliegen ???nou het was meer vladderen
maar het wil wel zoek een stuk land op zonder opstakels waardoor de wind een beetje strak blijft.
de wind op ons veld kwam weer eens achter de bomen vandaan,
dus rolde over het veld beetje link maar wil wel
groeten wiebe

Hoi,

In een van de berichten heb ik gelzen dat er iemand (mdegans) de windsnelheid zelf heeft gemeten.

Kent er iemand een mannier om zelf een windmeter te maken?

Roozeken :D :D :D

Jaren geleden stond er één in een surfblad.
Een molentje maken uit een stuk plexiglas en 3 halve pingpong ballen.
Het molentje lijmen op de as van een electromotor.
Een microAmperemeter aansluiten om de spanning die wordt afgegeven door de motor te meten.
IJken m.b.v. een auto (rijden met een snelheid van x m/s geeft een spanning van y mA).

Roozeken zei:
Hoi,

In een van de berichten heb ik gelzen dat er iemand (mdegans) de windsnelheid zelf heeft gemeten.

Kent er iemand een mannier om zelf een windmeter te maken?

Roozeken :D :D :D

Misschien een appart draadje voor maken?
wat voor een windmeter wil je maken?

:D roozeken je kan er natuurlijk een wetenschap van maken ,
maar ik laat het er van af hangen 1 hoe graag wil ik vandaag vliegen
2 met welk vliegtuig
3 waar
4 wil ik vanavond wel weer bouwen C.Q repareren
8O 8O 8O
groeten wiebe

Vraag!

De stuurstangen van de easystar bestaan uit drie delen. Te weten (van binnen naar buiten) verenstaal, holle buitenkabel, nog een holle buitenkabel waar de twee anderen weer in passen.
Waar dient die tweede buitenkabel voor en is het geen overkill als het over het gewicht gaat (ze wegen dan wel bijna niets, maar het gaat om het principe) en geeft het geen extra weerstand?

awe
ik heb ze alle drie maar gebruikt maar ik weet niet waarom er 2 buitenmantels bij zitten.
heeft mischien te maken met roest ??
als die ijzeren vastroest kan hij nog steeds bewegen in de buitenste mantel??
ps het was goed weer vandaag windstil , beetje regen hier in het noorden .
groeten wiebe

hallo allemaal,

ik heb laatst mijn pico cub van mpx aan gort gevlogen. Me vleugel brak tijdens de vlucht door midden. (enig idee hoe ik een gebroken vlegel weer stevig maak)

ik ben nu op zoek naar een andr vliegtuigje en heb dus veel over deze gehoord. Denk dat ik hem dus ook maar ga kopen. maar ik heb begrepen dat je hem "almost ready to fly" kan kopen en "ready to fly" kan kopen. wat is het verschil nou eigenlijk, en verschilt het ook in kosten?

groeten

rode

hallo rode

arf is een vliegtuig bijna in elkaar met motor en prop ,in elkaar te zetten in 2 a 3 uur max.moetnog wel een zender en servo,s bij ed .
arf euro 50 a 60
en rtf is een set met zender servo,s en accu vliegtuig regelaar ed al in elkaar dus accu,s opladen en vliegen .
rtf veel duurder maar staat ook wel ergens in dit draadje dacht ik
krijg je dan ook alle,s bij
groeten wiebe

hoi jongens daar ben ik weer ik heb nu een paar keer gevlogen maar mijn accu is klote wie kan me wat meer vertellen over de lipo accu wat het me gaat kosten en waar?
want er zit ook wat verschil in dus ik weet niet wat ik moet hebben bij quartel vertelden ze me accu en een lader met een bloempot voor het ontploffen rond de 125 euri volgens mij moet dat wel goedkoper kunnen
ofniet??????????????

roderick_schmitz zei:
hallo allemaal,

ik heb laatst mijn pico cub van mpx aan gort gevlogen. Me vleugel brak tijdens de vlucht door midden. (enig idee hoe ik een gebroken vlegel weer stevig maak)

Lijmen met houtlijm gaat goed als alle bobbeltjes van het schuim nog aanwezig zijn en niet teveel vervormd.
Anders konstuctielijm of epoxy gebruiken.

Verstevigen:
Onder EN boven groefje in zagen of schuren (schuur papier om een plaatje triplex) en daarin met konstructie lijm of (langzame) expoy een 1.5 - 2mm carbon vliegerstokje inlijmen.
Dit hoeft niet over de hele spanwijdte. Tot de helft van de vleugel moet voldoende zijn. Om abrupte overgang te vermijden doe je boven iets langer dan onder. Bijv 55cm (links en rechts dan 27.5cm) boven en onder 45cm. Kom je net uit met een stokje van een meter.

Echt in V kan je zo'n stokje niet zetten, maar met een bochtje lukt het wel aardig.
Ook kan je 2 stokjes in het midden in V-vorm naast elkaar overlappen.

Als het niks mag kosten kan je bamboe planten stokjes (overmaatse sate prikkers) uit het tuincentrum halen en die splijten.
Bamboe werkt beter dan balsa, want het is taaier en laat nog wat buiging toe. Bamboe kan ook met houtlijm

talbot zei:
hoi jongens daar ben ik weer ik heb nu een paar keer gevlogen maar mijn accu is kl%$# (censuur) wie kan me wat meer vertellen over de lipo accu wat het me gaat kosten en waar?
want er zit ook wat verschil in dus ik weet niet wat ik moet hebben bij quartel vertelden ze me accu en een lader met een bloempot voor het ontploffen rond de 125 euri volgens mij moet dat wel goedkoper kunnen
ofniet??????????????

Hi,

Lipo is gewoon duur om mee te beginnen.
Eerst de accu: 2 cellen of 3 cellen 1500-2000mAh tussen de 35 en 55 euro.
Lader, tja de simpelste toch nog zo'n 35 euro tot ruim 300 :?
Bloempot euh..... 1 euro?? :D
Maare... op mijn club zijn er volgens de laatste telling 21 easy stars, enkele (waaronder ik) vliegen met lipo, omdat we die toch al hadden.
Vrijwel alle andere hebben van de sanyo 2300mAh penlites (die Quartel voor 2,95 p/s verkoopt) een pakketje gemaakt van 6 of 7 cellen.
Werkt prima (worden wel warm maar ach) en vliegtijd ruim 30 minuten met half gas...Dit is echt geen onzin, er vliegen er 15 mee op deze manier...

just my 2$

kunnen deze accus dan ook snel worden geladen dan en met hoeveel amp
ik heb begrepen dat ik dan beter met 7 cellen kan beginnen omdat 6 eigenlijk teweinig is?
en mag ik vragen welke club u zit en waar dat is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back