multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
lithium accus hoeven niet duur te zijn, de lader is dat meestal wel.

afb9821.jpg

Konions, 1400 mah
10 eurie per cel
2 cellen in serie, zelf ff solderen, is toch maar 1 verbinding + de contacten.. eitje van een cent
:wink:
Stukje krimp of evt tape en klaar is je pakketje, kom je op 20 euro, zeg met goudcontacten 23 euro.

96 gram zonder stekkers krimp oid.

perfect voor s400-s480 van bv de eazystar

(let wel op, het gedonder met lithium-cellen is de lader en de regelaar/liposafe, genoeg over te vinden opt forum)

Tim

talbot zei:
kunnen deze accus dan ook snel worden geladen dan en met hoeveel amp
ik heb begrepen dat ik dan beter met 7 cellen kan beginnen omdat 6 eigenlijk teweinig is?
en mag ik vragen welke club u zit en waar dat is

Nee, NiMh kunnen niet snel geladen worden, maar in een uurtje zitten ze vol.
7 Cellen is 8,4V nominaal en vliegt lekker. Het standaard motortje is dan wel snellen 'op'. Je kan dan beter een speed 400 - 7,2V versie nemen.

Club is Zoetermeer.

@Monkey,

Konions zijn 1100mAh en niet meer verkrijgbaar.
Vervanger wel maar die heeft geen ingebouwde zekerheden meer.
Ik vlieg zelf met 3S konions en een speed 480.

Hallo harold,

Een beetje laat antwoord (ik was op vakantie naar parijs) maar komtie alsnog.

Bedankt voor de info. Die vleugel had al een "versteviging" door middel van een groefje met 2 houten latjes erin om aan een mooie v stelling te komen, maar dat leek mij een beetje moeilijk. Ik denk dat ik voor de carbon of bamboe oplossing ga.

Heeft een van jullie trouwens enig idee of er een modelbouw winkel in den haag te vinden is? Ik heb er een op internet gevonden die bij mij om de hoek hoorde te zijn, maar die bestaat volgens mij niet meer. de wasp ofzo volgens mij, maar die is op heb adres wat er stond niet te vinden :cry: Als jullie eentje met een website hebben zou het nog fijner zijn.

Groeten

Rode

Ook de Konions even apart volladen en dan aan elkaar solderen? Hoe zorg je dus voor gelijke spanning van de cellen?
:D

idd.. apart volladen, dan solderen. Niet anders dan andere li-ion/po/.. cellen

----

vandaag nog bij mijn stam-modelbouwzaak geweest, ze hadden de konions nog gwn op voorraad... of evt bijbestellen nog mogelijk was heb ik niet meer gevraagd.

Oké, de EZ staat ook bij mij bovenaan mijn verlanglijstje. Vandaag even het motortje gemeten. De Mega 16/7/10 aan 3s1p 1500 Kokam´s en Graupner 6*3 prop lijkt een prima combinatie. Bij volgas gebruikt de motor 6,5 tot 7 Ampere, bij half gas 3,5 tot 4 Ampere => volgastijd 12 minuten.

Voor wie de Speed400 door BL vervangen wil lijkt me dit een uitstekende combo voor de EZ.
:D

Ik heb al ervaren dat dit een prima combinatie is.
Maar Eelco een EZ*... wie had dat gedacht? De wonderen zijn echt de wereld nog niet uit...

Tot binnenkort,
Alex

versta jij een vliegtuig dan niet er zijn ook wel meer mensen die ondertiteling nodig hebben bij het geluid.

probeer het eens bij disnep ?!!!!!!!!

ha ha ha ha groeten patrick
grapje moet kunnen

Wat is de(aan te raden) maxium windsnelheid voor de eerste vlucht zowel voor vliegtuig als bestuurder?
Ik woon namenlijk in belgie(tussen mechelen en vilvoorde) en echt wind stil is het hier zo goed als nooit. Zeker nu niet :)
En heeft er iemand toevallig een online windmeter ofzo voor belgie?
alvast bedankt!

yookai zei:
Wat is de(aan te raden) maxium windsnelheid voor de eerste vlucht zowel voor vliegtuig als bestuurder?
Ik woon namenlijk in belgie(tussen mechelen en vilvoorde) en echt wind stil is het hier zo goed als nooit. Zeker nu niet :)
En heeft er iemand toevallig een online windmeter ofzo voor belgie?
alvast bedankt!

Bft 2 v

Hey Wilders hoeveel modellen heb je al ingevlogen? Of ben je alleen een mooi weer vlieger?

In een andere draad zeg je ook al dat invliegen of eerste vluchten met windstil weer het beste gaat, maar helaas dat is eigenlijk niet het geval.

Voor het invliegen van al mijn modellen heb ik het liefst een mooie strakke wind zodat ik eventueel met minder snelheid toch nog kan sturen.

Meer wind=minder grondsnelheid nodig.

even offtopic. als je veel wilt vliegen zul je ook echt bij een beetje wind willen en moeten vliegen .
zorg er voor dat het een strakke wind is en geen boomen en andere hoge gebouwen in de buurt die turbulentie veroorzaken .
verder doet de eazy starr het prima ook bij redelijk veel wind .
groeten wiebe

Ik post hier mijn ervaring. Ik vind het makkelijker vliegen met weinig wind dan met veel wind. ( vooral bij lichte kisten onder 400 gram )

De modellen die ik heb gevlogen

Robbe Silencer
Protech Slowmo
Ikarus Taube
MPX Twinstar
Graupner Mini piper

en welke heb je het meeste plezier aan gehad? Of laten we zeggen veel, als je niet kan kiezen :D

ik ben nog goed aan het overdenken welk vlietuig ik wil gaan kopen. Monkey heeft me warm gemaakt om zelf te gaan bouwen maar ik houd niet zo van teleurstellingen, en ik ben dang dat ik dat de eerste keer bouwen toch wel tegen zal komen. :oops:

sorry beetje :offtopic:

Ik heb met alle modellen veel plezier gehad. Mischien wel het meest met de mini piper. Door de kokam cellen kan ik de mini piper ruim 30 minuten in de lucht houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back