multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na verloop van tijd willen ze wel losgeraken (bij die van mijn vriendinnetje), echter ik ken ook een ES (die van Wiebe) die na intensief "mis"bruik (net zoiets als 1000PK in een fiat panda) toch nog steeds goed scharniert, dus nog heel is.

Groetjes Aldert

In de beschrijving van de EZ staat dat je met een naald door het zwarte dopje van de prop moet steken. Klopt dat? Moet de prop dan half op de aandrijfstang worden gelijmd?

dat klopt want dan krijg je het propje makkelijker op de motor geschoven

overz007 zei:
weet iemand of ik de cockpit los kan kopen.Eelco

Rumpf und Kabinenhaube EasyStar #224193
Rumpf und Kabinenhaube EasyStar Katalog pg 84 Rumpf und Kabinenhaube EasyStar # 224193 * Preis: 20.00 €
* unv. Preisempfehlung inkl. deutscher MwSt.

http://www.mpx.speedkom.net/hp/

PRODUKTE -> ZUBEHÖR -> Rumpf und Kabinenhaube EasyStar

Waarschijnlijk gewoon te bestellen bij de lokale easy-star-boer.

Is wel behoorlijk duur voor de kap, MAAR... er zit ook een nieuwe romp bij..., hou 'm opzij voor 't geval je 'die "kwijtraakt". :zon:

Ben ik nog even naar aan het kijken. Een typhoon 6/20 lijkt me vooral qua prijs wel interessant, maar dat gaat standaard niet werken als pusher. Een AXI 2208/34 geeft ongeveer even veel statische thrust als een speed 400 alleen bij een lagere stroom. De 2208/26 en 2208/20 geven veel vermogen maar wel weer hoge stroom. Een Mega 16/15/5 geeft meer vermogen, en past er makkelijk in. Heb nog een Hacker Master 70A regelaar, dus die zou ik dan gebruiken.

Ben er nog niet uit, kan ook zijn dat ik eerst maar de standaard aandrijving uitprobeer (6v vervangen door 7.2v want heb 8-cellen pakketjes)

Hacker Master 70A regelaar
:hammer: :D
In een Easystar ? :wink:

Houd er bij het kiezen van de motor wel rekening mee dat de propmaat niet groter dan 6 (6,5???) Inch kan zijn. Een buitenloper zou beslist niet mijn voorkeur hebben. Onhandig te monteren in de Easystar.
:D

DualdudE zei:
Een typhoon 6/20 lijkt me vooral qua prijs wel interessant, maar dat gaat standaard niet werken als pusher.

Waarom zou dit niet werken. Je kan de motor op verschillende manieren bevestigen en de as kun je zelf bepalen aan welke kant deze uitsteekt om de prop op te bevestigen.

DualdudE
alle,s wat je op noemt kan prima en zal ook prima vliegen .
ik had een 16-15-6 er in maar wilde wat lichter en met meer power .
ik heb er nu een 2208/20 in gestopt dit loopt echt als een dolle
maar houd wel rekening met je zwaartepunt als je ooit lipo,s gaat gebruiken.
ik heb mijn regelaar nu in het midden zitten 18a jeti
maar het komt nu net niet uit met een 3 cellen 1500 paket en nog verder naar achteren met een 2 cellen 2200 paket .
dus eventueel de servo,s verder naar voren brengen of een stukje lood op de neus.
maar als je met nicads vliegt geen probleem.
en het stabilo en richtingroer vastlijmen en de rest vast tapen
kun je het zo weer veranderen
groeten wiebe

@Eelco
Opzich maakt het niet uit, hij is misschien wat zwaar maar dat hoeft geen probleem te zijn. Enige probleem wat 'r is met die regelaar is dat ie geen BEC heeft. Daarom dus toch maar een andere regelaar. Qua prop is een drie-blads ook nog een optie. Master Airscrew heeft een 6x4 drieblads en dat gaat perfect op b.v. de Mega 16-15-5.

@Theo
Dat maakt het dan wel weer interessant :D Bij hobbyin zijn ze erg gunstig geprijst momenteel.

@Wiebe
Ik heb 8 cellen KAN1050 stickpacks. Dus ik hoop daarmee goed uit te komen. Doe er ook geen kleine ontvanger in want daar heb ik slechte ervaring mee.

Hoe heb jij de AXI er in gebouwd? Ik zat te denken om voor de typhoon evt het gat groter te maken zodat de typhoon er in past, en dan een epoxy plaatje tegen het gat aan te plakken zodat de motor daar in geschroefd kan worden. Maar omdat ik het model zelf nog niet heb kan ik niet kijken of dit gaat werken.

Ik heb het zo gedaan. Kan je met een prop werken die bij de grootte en gewicht van het toestel hoort.
motor4.jpg

Dat is ook nog een optie. En gezien je eigen topic heeft de 15/10 vermogen te veel dus dan lijkt me de 6/20 krachtig genoeg. :)

edit:
Typo gefixed

eerst wou ik gaan PylonRacen maar ik ben kan nog niet vliegen door dat ga ik eerst starten easy star nu mijn setup

motor Himax 2025-4200 of te wel Typhoon-Micro Gold edition 5/3D
moet er dan Gearbox bij of niet

dan het vliegtuig zelf

regelaar
Phoenix 10 Brushless controller 10A.

cellen
Batterijen met koel openingen Kokam 3000mA 2b2 (4cellen) 7.4v
mischien overdreven
Batterijen met koel openingen Kokam 1500mA 2cellen 7.4v

zender
4 kanaals zender
Zender kompleet met battery packs, ontvanger, kristallen, 2 servo's Naro, regelaar 5A, lader 220V.
is dat voldoende 4 kanalen

kamiel vlieg die easystar als eerste eens met de originele motor en lipo's. daarna kun je altijd gaan kiezen voor een "zwaardere" setup. Met een normale 4 kanaals instalatie kom je al een heel eind.

zit er een motor bij voor zo weinig geld en acus
maar mijn mijn regelaar is die nie goed en acus 1500 mah is toch niet zo zwaar

ja er zit een motor bij, een gewone borstelmotor, geen brushless. Daarvoor heb je dus ook een "gewone" regelaar nodig, denk aan een sunX (sun1000 sun3000.. ) van Kontronic, daarmee kan je ook een lithium accu gebruiken. Als je de eazystar met de standaard motor niet hard genoeg vind vliegen, kan je altijd nog een brushless motor erin zetten, maar als dit je eerste vliegtuig is is de standaard motor meer dan genoeg.

Lithium accus zijn wel aan te raden, 1500 mah kokams zijn perfect geschikt, hoewel er vaak om zwaartepuntsredenen zwaardere (lees meer capaciteit) lipos worden gebruikt, bijvoorbeeld 2000 mah kokams. Bedenk wel dat je bij het gebruik van lithium accus ook een bijbehorende lader en regelaar nodig hebt.

Mvg
Tim

regelaar Phoenix 10 Brushless controller 10A

ik wil wel onmidelijk borsteloos gaan anders moet je weer al een andere regelaar en dat ben ik nie van plan dus een tussen oplosing zoek ik .en van lipo weet ik al genoeg juist moet er dan een lipo safe in

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back