Multiplex Funcub 2010

Ik wil met mijn Funcub een "reclame" sleep slepen. Kan dat met een sleephaak boven op de vleugel?

Ik heb al een stuk doek van 20 x 100 cm voor de test.

Ik wil met mijn Funcub een "reclame" sleep slepen. Kan dat met een sleephaak boven op de vleugel?

Ik heb al een stuk doek van 20 x 100 cm voor de test.

Haha, daar had ik nog niet eens aan gedacht, een spandoek opslepen.
Hier ben ik ook zeer nieuwsgierig naar, vooral hoe je zon doek moet maken zodat het niet gaat tollen enzo. ;)

Ben benieuwd!

met de haak op de vleugel gaat dat niet lukken, dan moet je een haak onder de kist maken.
doek hangt constant naar beneden dus zal constant de neus omhoog trekken als de haak op de vleugel gebruikt.

Dat dacht ik al ja. Ik ga het met die sleephaak maar niet proberen denk ik.
Als je hem aan de onderkant maakt, moet die dan bij het zwaartepunt, of achteraan?

Hier ben ik ook zeer nieuwsgierig naar, vooral hoe je zon doek moet maken zodat het niet gaat tollen enzo. ;)Ben benieuwd!

Ik heb 10 jaar lang de echte doeken in elkaar geknoopt. De doeken worden rechtop gehouden door de boom aan de voorkant van het doek, hierin zit onderin lood. Om te voorkomen dat het doek aan de achterkant heen en weer gaat slingeren zit er aan de achterzijde een "wapperdoek", een stuk gaas (lijkt op vliegenhor).

Succes!

Groeten,
Michel

Ik heb gigantische frustratie opgelopen bij mijn bouw.
Eindelijk eens tijd om af te bouwen, eindelijk die motor binnen... as krom. :mad:
WEER een week wachten tot die nieuwe as eindelijk eens aan komt waaien.

Helaas gaat de maiden me dit weekend weer aan mijn neus voorbij,
maargoed, we geven de moed niet op.. ofzo. :p

De flaps op 1 kanaal koppelen is me toch in ieder geval al gelukt, en wel met deze:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 3 Channel Servo Speed/Direction Regulator

Leuk foefje van dat ding is dat de snelheid van de flaps vertraagd kan worden.
Ziet er best lollig en zo goed en kwaad als et kan "schaal" uit.

Het is inmiddels wel een kabel bende geworden met 4 uitgangen naar de vleugel,
maar dat los ik wel op met een paar mooie stukken nylon kous. :thumbsup:

Klote van die as... heb het niet gecontroleerd toen het pakketje binnen was, anders had je de as al kunnen bestellen :(
toch jammer dat ze de motor niet beter gecontroleerd hebben alvorens hem te versturen, met verpakkingen was namelijk niets mis...

Ach ja, dan nog maar even geduld he ;)

Ik zit nog niet zonder vliegtuigen :roll: dus geen stress.

Inderdaad, verpakking is prima, dus ze hebben hem uit hun jatten laten vallen in de fabriek gok ik.
De motor klonk ook een beetje gruizig, ik hoop dat er niet nog meer kapot is. :(

Jammer van je motor!:mad:

Pas op met dat printje van hk!!!! Ik weet een model waar rook uit de servo van het landingsgestel kwam door dat printje! Het waren kleine Hitec servo's en die waren goed! Nu zonder dat printje is er niets meer aan de hand!

Hmm dat klinkt niet best. :?
Misschien komt het omdat die printjes de servo's tever door kunnen duwen,
waardoor ze constant tegen hun eindpunt blijven stampen.
Moet je eens een minuut een servo blokkeren, daar gaan die piepkleine motortjes behoorlijk van zweten.
Ik heb iig nog geen maffe dingen gezien/gevoeld, ik heb mijn servo "throw" ook behoorlijk omlaag gedraaid iig.
Nu ik erover nadenk, ik vond de servos met die print veel feller dan normaal, daarom draaide ik ze terug.
Misschien heb ik gelijk? Toch rekening mee houden dan.

een eindpunt van een servo is toch echt het eindpunt? Dan kan hij toch echt niet meer verder? Daar zorgt de potmeter toch voor? Ik zou wel oppassen in ieder geval.

Ik zit nog niet zonder vliegtuigen :roll: dus geen stress.

Inderdaad, verpakking is prima, dus ze hebben hem uit hun jatten laten vallen in de fabriek gok ik.
De motor klonk ook een beetje gruizig, ik hoop dat er niet nog meer kapot is. :(

kong chow bow, is honk kong quality checked my friend. ;)

Risico van goedkoop shoppen. ;) Er zit soms eens een rotte tussen.
Als het een motor van 100 euro was, had ik het erger gevonden. :p
Maar gaat nog wel goed komen.

Terug sturen is ook geen probleem! Ik ken iemand die had een kapotte servo, die heeft hem terug gestuurd en kreeg gewoon een nieuwe!

Hmm, ik heb die Funcub al weken staan in de doos. Zal ik ´m eens gaan uitpakken? Ik lees alleen maar leuke verhalen!
Dacht eerst eens 2 maanden na te gaan denken over een setup, maar volgens mij is dat niet zo´n klus.
Wat ik wel ga veranderen zijn die saaie kleuren. Het gaat dus zeker roze, augergine of lila worden. Ik plaats t.z.t. de foto´s wel.

omruilen wat stuk is zo hoort het

kong is daar goed in om slechte kwaliteit toe te sturen

Back