Multiplex Funcub 2010

Dit lijkt me een steengoede beginners kist.
Het is immers een soort trainer, maar zelfs al vlieg je al een hele tijd,
dan blijft met flaps spelen nog altijd een heerlijk moment.

Hij kan echt belachelijk langsaam vliegen, met een beetje wind lukt achteruit vliegen zelfs nog,
dus dan heeft zon beginner alle tijd om na te denken over hoe hij hem weg wil gaan zetten.
De enorme wielbasis zal het denk ik voor beginners ook wel een prettig start en landings model maken.
En het is natuurlijk EPP, dat kan wat meer hebben dan bijvoorbeeld zon broze calmato.

Ik zeg doen. :thumbsup:

We zouden voor de lol eens een funcub meeting moeten doen. :P
Lijkt me geweldig, een stuk of 20 van die funcubs in formatie.

:DIk ben voor!!! ALs het niet te ver weg is en ik heb tijd, dan zal ik ook zeker komen!

Waar wonen de funcubs nu allemaal??
Ik woon in Ouddorp en vlieg bij SDGO.

:DIk ben voor!!! ALs het niet te ver weg is en ik heb tijd, dan zal ik ook zeker komen!

Waar wonen de funcubs nu allemaal??
Ik woon in Ouddorp en vlieg bij SDGO.

Ik zeg de volgende watervliegmeeting een Funcub formatie!!!
Mijn spullen zijn besteld dus hoop volgend weekend de maiden te doen.

Nog wel een vraagje over servo's.
Heeft iedereen overal dezelfde servos's in of verschillende voor flaps/sleephaak?

Ik ben inmiddels voor een setupje aan het kijken voor een FunCub. Een vriend van me heb ik inmiddels een paar lessen gegeven dus het wordt tijd om wat aan te schaffen.

Het lijkt me handig om de motor te gebruiken die hier al eerder is genoemd, de TR 35-42 1000kv met een 40A regelaar.

Twee vragen:
- is 3S2200 LiPo een goede keus hiervoor? Het lijkt mij aan de kleine kant.
- gewoon 7x HXT900 bestellen voor dit toestel?

@jitze
de uitsparingen in de vleugel voor de 5 servo's zijn kleiner dan die in de romp.
Die in de vleugel passen die 9 gram servo's van powerpro (en HS55/65 ?)
Voor de rolroeren/sleephaak heb ik towerpro (SG99) 9gr klaar liggen (maar ben nog niet zeker of er die in gaan komen, eerst eens kijken wat ik nog heb liggen ;) )
In de romp zijn de uitsparingen groter, daar heb ik mpx TINY MG in gezet.

edit:
ter info:
Nano S 11Ncm
HS55 11Ncm
HS65 18ncm
SG 99 12Ncm (TowerPro)
afmetingen 12x24x24

Van de setup heb ik geen verstand :oops: ik heb er maar een gekozen (bij HK) (voor acro toestellen van 1000-2000gr) met een regelaar van 60Amp

(3S2200 25-30c (2x) heb er ook voor liggen en 3S3000 (30C) (1x))

Laatst bewerkt:
Gaat goed zo

Ik ben inmiddels voor een setupje aan het kijken voor een FunCub. Een vriend van me heb ik inmiddels een paar lessen gegeven dus het wordt tijd om wat aan te schaffen.

Het lijkt me handig om de motor te gebruiken die hier al eerder is genoemd, de TR 35-42 1000kv met een 40A regelaar.

Twee vragen:
- is 3S2200 LiPo een goede keus hiervoor? Het lijkt mij aan de kleine kant.
- gewoon 7x HXT900 bestellen voor dit toestel?

Die 3S2200 is voor mij ruim voldoende, helemaal achterin doen dan zit je precies goed voor het zwaartepunt en je vliegt met die 13x4 prop toch hoofdzakelijk half-gas en hij kan vertikaal vanuit zowat stilstand als het moet, en dan voor die prijs(!) gelijk maar twee aan geschaft en dan ben je toch even zoet.:rolleyes:
Ik gebruik nog geen sleephaak, dus 6x HXT900 en dan de flaps op de gear output van je ontvanger (ik heb een DXi6) Differential op de ailerons, zodat je de aileron travel down ook nog eens kan benutten in de flap stand, dan gaan de ailerons mee een stukje naar beneden met de flaps, wel niet origineel Piper Cub maar meer een Huski of Dehavilland DHC6 Twin-otter, etc.
Als je dan super langzaam wilt landen en dan zowat net als een heli dan moet je dat niet al te hoog doen :confused:, anders zakt hij door z'n beentjes en moet je de draadstangetjes weer even fatsoeneren! Ik denk niet dat je het onderstel stijver moet maken, wat niet gunstig is voor de rest van het kistje! ;)
Veel Fun! :cool:

om hem makelijk mee te kunnen nemen in de originele doos heb ik de staart demontabel gemaakt.
oa met een paar onderdelen van mijn gecrashte Gemini
PICT0727Medium.jpg

PICT0728Medium.jpg

PICT0729Medium.jpg

PICT0730Medium.jpg

PICT0731Medium.jpg

PICT0733Medium.jpg

De motor van mij is een 3548 1100 (60Amp regelaar is nog onderweg) (prop die er nu op staat is een 12x6 morgen nog de rolroer servo's en dan de stroom eens meten of een 40 Amp regelaar ook voldoende is)

Ja hoor, die is nog stevig genoeg .
Heb hem van avond gemaidend, eerst even stroom gemeten, 12x6 APC bijna 60Amp (dat is wat veel voor een 40A regelaar) 11x5,5 APC like (HK) ongeveer 40A.
Daar ben ik dus mee gaan vliegen in een wei net buiten het Dorp, geweldig kisje !!!!! (11x5,5 is ruim voldoende , hij ging vertikaal naar boven tot hij wel heel klein werd :p dan Full-flaps en verticaal naar beneden, lachen)

Volgende week de drijvers er eens onder zetten :cool:

Ik heb vanavond al die verkoopsite's afgestruind. Blijkbaar heeft niemand deze op voorraad. Weet iemand nog een adres waar deze kist ligt?

Ja wel op de site gekeken maar daar staat ie niet. Ik verwacht dat als ze voorraad hebben hem ook wel op de site zetten, toch?
Hobby In is echt zo`n zaak waar je even voor moet bellen.

Ze hebben veel meer dan er op hun site staat :yes:

Back