Multiplex Funcub 2010

Die 35-42D was bij mij al meteen een fiasco.
Nu heb ik een wat robuustere SK series (zwarte motor),
die deed het met een spinner ook beroerd maar op de teststand met zijn eigen bel spinner
liep dat ding zo lekker dat ik er zelfs een FPV cam bij durf te monteren, zo weinig trilling.

Deze: HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp 25 SK Series 35-42 1000Kv / 605w

Heeft wel flink wat wattage, maar dat kan nu wel met de carbon neus.
Danoontje powerrrrr!
crazy_pilot.gif

Heeft wel meer gewicht en helaas nog een 4 mm as en zwaardere regelaar nodig.
Door de omgekeerde montage zal het misschien allemaal gaan.
Ik ben benieuwd we wachten af.
Ton

Laatst bewerkt:
Ik heb er zelfs een 4400 pack in zitten. Merkte er toen vrij weinig van. :p
Landen en stijgen ging evengoed in 1 meter dan de veel lichtere van een clubgenoot.
Ik sta er echt van te kijken hoe goed die cub gewicht kan hebben.
Ik durf er zelfs om te wedden dat ik er TWEE packs van 4400 in kan schuiven zonder al te veel moeite.

Bedankt voor de reacties. Ik zal er dus beter aan doen om de motor met 5mm as te bestellen? Dan doe ik dat, jullie hebben er vast meer verstand van :P.

Kan ik die gewoon met de 12x6 prop gebruiken? Lijkt me wel he?

Dan ga ik voor de duurdere motor en dan wordt dit het lijstje:

Quantity Stock Product description Price Weight
OK HXT900 - HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo $18.83 126
OK TGS12x6E - TGS Sport 12x6E Precision propeller $5.54 170
BK AM-3003-15 - JR Y Servo Lead 15CM Length (5pcs/bag) This item is on backorder* $3.99 45
OK RP6S1-35 - Corona Synthesized Receiver 6Ch 35Mhz .. $17.16 59
OK APC12x6-E - APC style propeller 12x6-E $1.30 45
OK MG90S - Turnigy MG90S Metal Gear Servo 1.8kg / 1.. $9.98 74
BK TR_P40A - TURNIGY Plush 40amp Speed Controller This item is on backorder* $23.10 79
OK TD16CC-NM - Turnigy KeyChain Camera w/o memory card $7.69 39
OK MSDC-2GB - SanDisk Micro SD 2GB TF Memory Card $5.59 20
BK KDA36-16M - KD 36-16M Brushless Outrunner 1050Kv This item is on backorder* $28.75 160
OK JY5.0 - Shaft adapter to suit 5.0mm motor shaft .. $4.79 79
BK KDS-36-M - KD Replacement Shaft Kit 36-__M This item is on backorder* $2.25 30
OK AM2002-30x10 - 30CM Servo Lead (JR) 32AWG Ultra Light (.. $2.49 51
Total: $131.46 977g

Laatst bewerkt:
Jammer dat er enkele onderdelen BK staan dat kan dus lang duren voor dat die er zijn.
Zo lang kun je dan ook niet verder.
Maar helaas het is niet anders.
Je zou ook kunnen wachten wat de uitwerkingen zijn van de versterkingen die Sven/ Bad aan het aanbrengen zijn.
Succes
Ton

Och, die dingen zijn toch zo weer op voorraad lijkt me? Ik bestel backorder dingen sowieso apart, zodat ze apart komen. Dan kan ik in de tussentijd al heel wat lijmen en aanbrengen aan het vliegtuig. Ik kan servo's, ontvanger en verlichting inbouwen. Niet dat dat allemaal heel veel werk is, maar je kunt vooruit. En ik wil toch graag een goede motor hebben, al moet ik een weekje langer wachten.

Och, die dingen zijn toch zo weer op voorraad lijkt me? Ik bestel backorder dingen sowieso apart, zodat ze apart komen. Dan kan ik in de tussentijd al heel wat lijmen en aanbrengen aan het vliegtuig. Ik kan servo's, ontvanger en verlichting inbouwen. Niet dat dat allemaal heel veel werk is, maar je kunt vooruit. En ik wil toch graag een goede motor hebben, al moet ik een weekje langer wachten.

Als je snel bent dan heb je nog een motor.
Vanochtend stond de teller weer op 2!
succes
Ton

Ps hier staan niog een aantal tips voor je samenbouw
http://translate.google.com/transla.../funcub/index.html&hl=fr&ie=UTF-8&sl=fr&tl=en

Laatst bewerkt:
Ha Rober, ik heb nog wel servokabel liggen. Solderen kan ook inderdaad. Ik zal je de lijst morgenvroeg even sturen, ik ga nu slapen.

Hoi Ton,

nee, helaas nog geen vorderingen, morgen avond gaan we verder.

dan staat op de planning om de motormount erin te lijmen met motor, en dan testen of de boel stevig genoeg is :)

Aangezien het al vroeg donker is, zullen we nog geen maiden kunnen doen....

:lol: Svencub.. Es kijken of ik nog wat letter stickers heb.
Et karakter klopt iig al wel. ;)

En idd, morgenavond ga ik er even met pieter een schot in frobbelen.
De eerste motor test was zeer veel belovend iig.

:lol: Svencub.. Es kijken of ik nog wat letter stickers heb.
Et karakter klopt iig al wel. ;)

En idd, morgenavond ga ik er even met pieter een schot in frobbelen.
De eerste motor test was zeer veel belovend iig.

hoezo? afplakken, spuiten... klaar :P lol

Turnigy c3548-800

hallo,

Ik heb onlangs mijn Funcub vliegklaar met een Turnigy C3548-800 motor en 13x4 prop. Erg leuk, maar de prestaties vallen me tegen. 2200 3xs bat's en hoveren lukt niet. On top of that is mijn prop er gisteren afgevlogen (as gebroken). Nu twijfel ik of de motor/prop verhouding wel klopt.

Het was de bedoeling dat ik aerobatics zou kunnen doen, nu kan ik dat alleen zoals een echte pipercub dat doet, soft dus...

Iemand een tip?

Alvast bedankt,

Captinus

Hallo Captinus,
Welkom op dit mooie Forum!!!

Op mijn funcup staat een HobbyKing Online R/C Hobby Store : TR 35-48-A 1100kv Brushless Outrunner Eq: AXi 2826
met een 11x5,5 kan ik hoveren en redelijk slepen. (easy glider incl electrosetup, geen probleem, Cularis gaat ook)
met redelijk nieuwe 2200 3S lipo's
Mischien zijn je accu's versleten (je zou eens stroom een spanning kunnen meten bij volle belasting
(heb bij mijn acromaster gemerkt dat mijn vorige accu's versleten waren toen ik daar ook niet mee kon torquen, accu's geleend van een clubgenoot dat was dag en nacht verschil :banana: )

PICT1786Small.jpg

[post541]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb net alle elektronica besteld, maar nu zag ik net een advertentie met een heleboel propellers (http://www.modelbouwforum.nl/forums/%5Bte-koop%5D-vliegtuigen/123708-verzameling-props.html) en het leek me wel wat om alle propellers die op de Funcub kunnen met een 1050kv motor over te nemen, aangezien ik er nog wel een paar aan stukken zal vliegen denk ik.

Wie kan me vertellen welke van deze propellers op de funcub zullen werken met een 1050kv motor?

1x 3 blads masterprop 14x7,0
1x 3 blads masterprop 14-7,0 pusher
1x graupner 11x11
1x graupner 12x6
1x APC 12x9
2x APC 11x7
1x APC 13x8
1x APC 12x8
1x APC 12x10
1x APC 11x9
2x protech 10x7
1x protech 10x6

Motor:
KDA36-16M - KD 36-16M Brushless Outrunner 1050Kv

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Jetpropdlx,

Dank je. Ik denk dat het de accu's niet kunnen zijn aangezien ik de nieuw heb besteld. Ik heb mijn Funcub helemaal geel gespoten dus hij zal wat zwaarder zijn dan een ongespoten. Plus, ik heb wat lood in de tail moeten plakken want hij was heel erg nose heavy. Dat zal er ook mee te maken hebben. Maar ik neem aan dat iedereen met een vergelijkbare motor dat heeft moeten doen.

Ik zal er een andere prop op douwen, kijken wat er gebeurt. Bedankt voor je reaktie,

Captinus

Ik heb vandaag met de Fun Cub gevlogen waar nu de zelfde set-up zit die Jetprop heeft, sterke motor en merkwaardig genoeg heb ik met deze motor geen neus die bijna van het toestel af valt.
Zou het dan toch zijn dat het aan de motor licht dat er wel of geen trillende of rammelende neus bij de Fun Cub ontstaat, ik vind het vreemd.
Maar ik moet wel zeggen je kunt er nu wel lekker mee raggen.:p
Verders heb ik ook vandaag met de cloon ontvanger van futaba gevlogen, en die werkt ook goed niks mis mee, en dat voor die centen!!!!!!!:rolleyes:

Back