Multiplex Funcub 2010

ZOOOO der staat hier een funcubje voor de verwarming nog een beetje te drogen (wat verf) en lekker op te warmen :P

Dit blijft wel heel........ :P

Sven zal de details wel posten ;)
 
Zo, daar zijn we dan. ;)

Bad vibes be gone!

funcub-079.jpg


Alsjeblieft, zo hebben wij er 600 watt in gehangen. :lol:
 
Zo, daar zijn we dan. ;)

Bad vibes be gone!

Alsjeblieft, zo hebben wij er 600 watt in gehangen. :lol:

Oke hij hangt er mooi in die motor maar nu nog een remaiden.
Ik hoop zo voor jullie dat het allemaal heeft geholpen.
Wat me opvalt jullie hebben naar achteren alleen die 2 carbon staven er in aan gebracht.
Het is dus geen kooi/ koker geworden waar tevens de motorplaat aan vast zit.
In theorie kan de neus nu nog torderen of heb ik dat mis?
Als hij aan de prop kan hangen dan ga ik hem ook ombouwen.
btw Sven heb jij alleen maar foto's gemaakt en aanwijzingen gegeven??? :lol:
Succes met de remaiden, misschien zondag.
Groeten
Ton
 
Ton,

de motorplaat klemt tegen het carbon, en zit er ook nog met lijm aan vast.
Er zit misschien max 1 mm speling nog (kwa torderen) in de neus.
Verder zit er over die originele plastic dingen aan de zijkant, nog een stuk balsa, wat ook weer vast zit aan de motor mount (hout) wat de kracht ook weer verdeeld.

Dit concept heeft zich al meerdere malen bewezen, dus we hopen dat het nu ook goed blijft gaan.
Het geheel is iig VEEL steviger als origineel, toen kon je die neus GRADEN torderen.....
Het carbon is ook een "box section" carbon. Dat geeft wat meer stijfheid ook.
Wat mij opviel, is dat er vooral beweging in het spul zit, onder de cockpit kap (dun schuim)
Daar zit nu ook carbon :)

Trillingen heeft het ding iig niet! Loopt loepzuiver nu.

MAARRRR de remaiden zal het uit moeten wijzen :)

Enne, sven heeft ook geholpen hoor :P maar af en toe moeten er foto's gemaakt worden :P lol
 
Laatst bewerkt:
Wat hebben je de accu ver naar achter liggen, mijn ligt geheel naar voren, had eerst deze ook zo ver naar achter maar dan kwam deze niet zo lekker naar beneden met de kleppen geheel uit.
De accu naar voren en dan gaat deze lekker in de kleppen hangen en steekt deze met de neus naar beneden zodat deze met een beetje sleep gas geland kan worden.
Als deze de neus naar boven steekt met kleppen uit is het zwaarte punt niet goed, probeer maar eens een hele berg van verschil.
 
Mooi zo dat klinkt goed. (BadBert)
Je zou dus ook een stuk van de neuslengte er netjes recht af kunnen snijden.
Dan kun je er lekker bij om alles gemakkelijk te monteren.
Daarna kun je de neus er weer op lijmen want die heeft daarna toch geen draagkracht meer.
Klopt dit een beetje?

Ook ben ik nieuwsgierig hoe het CG nu is met die zware motor voor op.
Het gewicht is nu door de omgekeerde montage gedeeltelijk naar achter gegaan.
Uiteraard compenseren jullie dat met een vrij zware accu, maar dat heeft niet iedereen.
Mijn accu's wegen 210 gr.
Wat weegt jullie accu en waar ligt hij nu?

Ton
 
Laatst bewerkt:
Vliegman
Waar ligt jou CG en wat voor gewicht accu heb je.
Het zal vast wel ergens terug staan maar kan het niet zo gauw vinden.
Je hebt hem dan waarschijnlijk heel veel neuslastig?
Ton
 
Ik heb ook nog een vraagje. Toen ik vandaag de vleugels van elkaar wilde halen, kreeg ik ze met geen mogelijkheid los. Er is denk ik een beetje secondelijm tussen het plastic tussenstuk en de buisjes gegaan. Ik heb toen het buisje losgesneden uit de vleugel en helemaal uitgeboord. Die is dus nu compleet verdwenen.

Ik heb wel een nieuwe nodig, en weet iemand of ik die bij bijvoorbeeld Quartel kan krijgen? De maat is: 8 buiten- x 6 binnendiameter x 100mm lang. Het materiaal is CRP tube volgens het boekje.

Eventueel kan mijn broertje een buisje maken van plastic op school.
 
De motor die er nu bij mij in zit is behoorlijk zwaar,
als et goed is dan zit de CG nu ongeveer goed met de accu achterin.
Maar dat moet ik nog eventjes nakijken.

Wel heb ik net al even een meting gedaan op volgas.
Statisch 40A - 450w. Valt nog mee dus, maar het voelt nu wel een stuk beter.
 
Mooi zo dat klinkt goed. (BadBert)
Je zou dus ook een stuk van de neuslengte er netjes recht af kunnen snijden.
Dan kun je er lekker bij om alles gemakkelijk te monteren.
Daarna kun je de neus er weer op lijmen want die heeft daarna toch geen draagkracht meer.
Klopt dit een beetje?


Ook ben ik nieuwsgierig hoe het CG nu is met die zware motor voor op.
Het gewicht is nu door de omgekeerde montage gedeeltelijk naar achter gegaan.
Uiteraard compenseren jullie dat met een vrij zware accu, maar dat heeft niet iedereen.
Mijn accu's wegen 210 gr.
Wat weegt jullie accu en waar ligt hij nu?

Ton
Dat klopt helemaal! En was ook 1 van mijn ideeen, uiteindelijk voor deze manier gekozen door sven.

Je zou op die manier die jij noemt, de neus zelfs "afneembaar" kunnen maken met wat hout, en schroefjes ;)

CG lag tot nu toe vrij ver naar achter, dus wat extra gewicht mocht hij vooraan wel hebben. (aldus sven :P )
 
De hele neus eraf slopen moet je wel HEEL netjes en recht voor kunnen snijden, of een bandzaag hebben.
Anders gaat het er denk ik niet zo lekker uit zien.
 
Ik heb er een accu van 2600mAh in zitten en deze weegt 240 gram, en de motor weegt 163 gram komt nog bij propmenemer en de propellor.
Ze geven op op CG 8 cm. van de neuslijst ik heb deze op ongeveer 5 cm liggen.

Vliegman
Waar ligt jou CG en wat voor gewicht accu heb je.
Het zal vast wel ergens terug staan maar kan het niet zo gauw vinden.
Je hebt hem dan waarschijnlijk heel veel neuslastig?
Ton
 
Vliegman,

Hangt de neus dan nog naar voren of horizontaal?
Heb je ook de standaard trhust instellingen er op.
Bedankt
Ton
 
Daar heeft johan gelijk in :D

Ik vlieg nu met 3s 3000 Mah op de originele setup. Heeft iemand die met de zelfde batterij vliegt lood in de kont moeten stoppen ?
 
Back
Top