Multiplex Funcub 2010

Ik ga mij ook in de FUN van de CUB begeven, en wel met onderstaande configuratie... Hoop dat het trillen van de neus mij niet overkomt :nooo:. Ben speciaal op zoek gegaan naar een motor die qua KV dicht bij de MPX versie komt.

Turnigy 3648 Brushless Motor 850kv (met een APC 13x4 prop)
D-MG16 Metal Gear 2.9kg/.08sec/18.8g
HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo
Turnigy 3 Channel Servo Speed/Direction Regulator
Hobbywing Pentium-60A ESC

Spullen zijn gisteren bestelt dus zal nog effe duren voordat het binnen is...

:idea: Op of aanmerking zijn welkom...:teacher:

Trouwens weet iemand waar je die alu motor mount kan bestellen?.. HK heeft er 1 maar die is in BK.

ik heb dezelfde motor en bij mij geen trillingsprobleem met een gebalanceerde 13x4 prop.

:thumbsup: kijk dat is een hele geruststelling...

Ik moet toch eens kijken hoe je zo'n prop makkelijk balanceerd, heb geen prop balancer tool/gadget... dus zal anders moeten.

Iemand huis, tuin en keuken tips hier voor :confused:

en hier een foto van de mijne met een kleine aan passing de accu omhoog geplaatst dmv een plankje
full

genoeg koeling zo dacht ik

en de ontvanger ook gelijk maar een schap gegeven
full

en een foto vanaf het neusje

full

mvg sander

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi olap nee dat lijkt zo ik heb net onder het motorspant een stukje uitgesneden en zo naar de regelaar gevoert zal zo wel een betere foto plaatsen

mvg sander

hier dan foto van een verderweg zoals je ziet heb ik een stukje weg gesneden waar de draden uit de motor komen .
full

ik kwam niet lekker weg met de draden en vond dit wel een nette oplossing. en ja voor de netheid kan ik er een stukje overblijfsel op plakken .

mvg sander

Laatst bewerkt door een moderator:
Funcub krijgt vandaag zijn maiden :yes:, filmpje zal er niet zijn omdat ik met iemand mee ga vliegen ;) Foto's wel ;)

Groetjes,

Lindert

Ja eigenlijk wel, maar de batterijen van de Camera en fototoestel zijn leeg, dus geen foto's :( zullen een andere keer gemaakt worden.

Geen maiden vandaag, heb een uurtje aan het veld staan wachten voor de wind te gaan liggen, en het begon te regenen....

Morgen een nieuwe dag :D

De maiden is geslaagd, wel geen foto's...
het vliegt en relaxed, met 5 BFT, nog goed te doen. Taxiën is iets anders 8).
Ik ben hier DOL gelukkig mee, echt een TOP kistje

Huh nee ;)

Hier even het voledige verhaal:

Ik had afgesproken met partick, (Spit op het forum).
We waren er toegekomen en er was iemand met zijn heli aan het vliegen, raf.
Patrick ook zijn zwever maar opgegooid, en op 10 Sec ? op ooghoogte, maar met zoveel wind zou je niets anders verwachten ;)
Hij had veel moeite met het landen door de cross wind. Dus is hij eigenlijk op ons moeten komen vliegen en horizontaal op het veld moeten landen. Een meter voor de prikkeldraad is hij neergekomen 8)

Ik dacht niet te vliegen met het weer. Dus nog even staan praten en naar de heli's kijken. Dan kwam de clubvoorzitter af met een schaalheli van hem.
Hij eens kijken naar de funcub, Wow dat zit er goed uit ;).
Zet em anders es klaar voor te taxiën, zo gezegd zo gedaan.
Dus alles aangesloten en laten taxiën, maar met dit weer niet makkelijk te doen, hij vloog telkens opzij. De wind was wat gaan liggen en aangezien hij toch op het veld stond hem in de lucht gestuurd. Willy heeft even gevlogen want de wind kwam weer op en hem geland. Ja da's wel te doen met dit weer zenne ;) Ok weer de lucht in, nu ik aan de knuppels na 6 maand 8)

In de lucht kan je moeilijk bij trimmen met dit weer, maar eignelijk merkte je er niet veel van. Even over het veld geraast, en volgas tegen de wind in, en hij kroop gewoon in de lucht, misschien 10KM/uur ? Dit zegt al genoeg over de windsterkte ;)

Dan nog even een poging tot fly-by maar de wind was te hard dus het lukte niet. Dan de zender aan willy gegeven en hij heeft hem op een meter geland, zonder de flaps ;)

Na het demonteren zag Patrick dat mijn flap naar beneden ging, dus er was een linkage stopper verdwenen:( zit wel al een nieuwe op hoor ;)

Al bij al een goed vliegend vliegtuigje en meer meer wind te vliegen ;) Ik hier nog ZO veel plezier aan beleven :) Alleen een beetje meer batterijen nodig denk ik ;)

Mijn setup : MPX tunig set en 3cel 3000 MAH en CG is net voor de koolstof staaf in de vleugel.

Dus voor wie er nog geen heeft! Aarzel niet om te kopen, is zijn geld meer dan waard!

Groetjes,

Lindert

Back