Multiplex Funcub 2010

Ik lees hier dat de funcup soms last heeft van motortrilling wat kan ik daar aan doen?
Een steviger motorschot? de prop uit de winkel zou toch redelijk gebalanceerd moeten zijn?
Mijn 2ehansje heeft kleine wielen wat is de diameter van de bushwielen?
Deze Funcub is ingericht om te slepen daarvoor moet ik gaan oefenen.
De motor leverd 350 tot 400 watt

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Laatst bewerkt:
Dia meter is zo'n 6-7 CM, De trillingen kwamen toch door te veel spoed in de prop ? Ik heb geen last van trillingen

ik heb nu een prop van 10 x 7
Het verschil tussen 6 of 7 voor de wielen vind ik nog erg groot mij kwamen ze opzicht zelfs nog groter over.
alvast bedankt

In de eerste post staan alle setup's an zwaartepunt beschrijvingen. Sommiga hebben last van trillingen, andere weren niet

gegevens

meten is weten :-)

De diameter van de originele wielen is 12 cm.
Ik vlieg met een 13x4 APC en gebruik een 3S lipo van maar 1800Mah ; hiermee 10-12 min vliegtijd (bijna nooit meer als halfgas)

Dia meter is zo'n 6-7 CM, De trillingen kwamen toch door te veel spoed in de prop ? Ik heb geen last van trillingen

ik heb nu ultra lichte wielen van 75 mm aangeschaft. die er op zaten waren slechts 40 mm. Ik heb een HC motor towerpro 3015-7 met de volgende specificatie's. ik vlieg hem 4S
Kv (rpm/v) 1000
Weight (g) 133
Max Current (A) 40
Resistance (mh) 0
Max Voltage (V) 14
Power(W) 470
Shaft A (mm) 5
Length B (mm) 41
Diameter C (mm) 37
Can Length D (mm) 16
Total Length E (mm) 60

Prima motor maar je moet voor de zekerheid de magneten nog een keer nalopen met lijm
Klusje van 15 min

Laatst bewerkt:
Ben alvast wat spullen aan het inkopen voor de funcub, wat voor prop moet je hier voor kopen?
Lees her en der 13x4 is de standaard maat, maar welk merk?
Zit er nog verschil in .. Hobbyking? Slowflyers? Ik heb echt geen idee..

Hallo Solex_nl,

Dit motortje (A3536-9 KV910) heb ik ook in mijn Funcub zitten, en ook bij RC-Timer besteld. Persoonlijk vind ik deze motoren beter dan de Turnigy's; better gewikkeld en de magneten zitten goed vast. Ik vlieg mijn Black-Horse B-25 (2,7kg) met twee van deze motoren; vermogen meer dan voldoende.

Ik heb de 13X4 van APC erop zitten, de motor trekt dan in stand 23A.
Deze motor is ook nog lichter dan de originele setup, ik heb mijn accu (3s 2200 MAh) dan ook bijna helemaal voorin liggen. Wel moet je de motorsteun iets aanpassen om alle 4 de schroefjes van de motor erin te krijgen; twee passen er goed de andere moeten iets meer naar binnen. Persoonlijk vind ik twee schroefjes net iets te weinig. Ook prettig is dat deze motor een 5mm as heeft.

groet,

Franklin

hij is klaar voor de maiden :banana:
funcub.jpg

funcub2.jpg

funcub6.jpg

funcub5.jpg

funcub4.jpg

Zo die ziet er ook mooi strak uit.
Klaar voor de maiden.
Het weekend redelijk vliegweer dus gaan.

Is dat een 13x4 die er op zit.
Let dan wel op met landen, ondanks mijn versterkt landingsstel raakte de prop toch de grond.
Gevolg een kromme 5 mm as en 2 gebroken bevestigingstrippen.
Tja dan heb je een sterkere as en dan breekt de rest.

Succes
Ton

Wie weet waar onderdelen van de Funcub te koop zijn.
Ik heb 2 nieuwe montage strippen nodig die in de zijkant van de romp neus zitten.
Waarmee je de motorplaat op de romp schroeft.
Bedankt
Ton

Weet iemand of de montage strippen van de Easycub of de Mentor hetzelfde zijn als die van de Funcub?

Laatst bewerkt:
Vandaag 2 13x4 props binnen gehad voor de nog te kopen funcub..
Wat een lange dingen zeg! Heel anders dan de 4.75x4.75 van de BMI Arrow!

Back