@Roel: ik ken N.J. en R.J. al jaaaaren (N.J. is ondertussen een werk collega geworden)
@Rob: maak je het waterroer optrekbaar ?? Het verschil (omhoog/omlaag) is merkbaar bij het starten en landen , maar niet heel erg groot.
@Mavlo: ik denk ook dat het niets uitmaakt, waarschijnlijk wel in draai cirkel.
Achteraf gezien, denkende aanhet motorkoppel zou ik hem nu misschien eerder op de rechter drijver zetten ivm het gewicht. (op de ene drijver heb ik nu 2 servo's en de andere heb ik niet zwaarder gemaakt)
Uit experimenteren samen met vliegman en zijn minimag bleek dat het waterroertje achter aan de staart erg veel weerstand gaf,(eerst steeds iets hoger maar bij het loskomen bleef hij toch nog in het water komen).
Na het demonteren ervan ging het opstijgen een stuk beter.
Taxien met een klein beetje gas en DOWN gaat ook redelijk goed als er niet te veel wind staat.
Vandaar dat wij meteen een optrekbaar roertje aan de drijvers hebben gemaakt.
Als ik het waterroertje heb opgetrokken schakel ik ook de waterroer-richtingsroer mixer uit (om de BEC ietjes te sparen
)
@Rob: maak je het waterroer optrekbaar ?? Het verschil (omhoog/omlaag) is merkbaar bij het starten en landen , maar niet heel erg groot.
@Mavlo: ik denk ook dat het niets uitmaakt, waarschijnlijk wel in draai cirkel.
Achteraf gezien, denkende aanhet motorkoppel zou ik hem nu misschien eerder op de rechter drijver zetten ivm het gewicht. (op de ene drijver heb ik nu 2 servo's en de andere heb ik niet zwaarder gemaakt)
Uit experimenteren samen met vliegman en zijn minimag bleek dat het waterroertje achter aan de staart erg veel weerstand gaf,(eerst steeds iets hoger maar bij het loskomen bleef hij toch nog in het water komen).
Na het demonteren ervan ging het opstijgen een stuk beter.
Taxien met een klein beetje gas en DOWN gaat ook redelijk goed als er niet te veel wind staat.
Vandaar dat wij meteen een optrekbaar roertje aan de drijvers hebben gemaakt.
Als ik het waterroertje heb opgetrokken schakel ik ook de waterroer-richtingsroer mixer uit (om de BEC ietjes te sparen

Laatst bewerkt: