Multiplex Funcub 2010

het is niet de mijne ;) die lag een dag later (voor de eerste keer) op zijn kop in het water
De prop was los gekomen en tegen een drijver geslagen daardoor 1 drijver los.

Het gebeurde vrij laag vandaar : plons

gelukkig allemaal zonder te veel schade (geen uitgebrande regelaars oid) :p

Watervlieg locaties in de buurt van Leiden

Hoi Allemaal

Ben nu bezig om mijn drijvers af te maken voor de FC. Is er een plek in de buurt van Leiden waar iemand wel eens vliegt? Ik heb zelf een boat zo ik kan overal komen maar het lijkt me wel verstandig (en wat leuker) om mijn water maiden te doen met een ervaren watervlieger erbij.

Groeten

Rishi

Een keer wat anders, vorige week op het veld van Ailesportiragnaises gevlogen (in Portinagres, hierrrrr kaartje). Ze houden het veld vrij van begroeiing. Na een buitje op deze zand/leem/klei bodem krijg je dan dit resultaat.... :rolling:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Dan hebben we ook nog een "storm" cub ;)...

Afgelopen vrijdag, windkracht nam flink toe. Op gegeven moment bleef ie niet meer staan. In de video moest ik bij stilstand al de ailerons gebruiken om de vleugel recht te houden... Dus ik was al aan het vliegen op de grond....

Laatst bewerkt door een moderator:
Die wind was gisteren avond ook al zo krachtig , heb een poging gewaagd met miijn seabee maar dat ging nergens over , maar snel geland en weer naar huis gegaan.

Mvg,

Bart

het was hier gisteren ook een rare wind, niet erg aangenaam vliegen.

Mijn indruk is dat de fun cup nogal gevoelig is voor wind, je ziet het toestel schokkend door de lucht gaan dan en bij het bochten durft ie nogal weggeduwd worden.

Ik moet ook eens een aanpassing doen aan het landingsgestel, dat begint nogal door te plooien. Misschien eens een elastiek ertussen spannen aan 2 haakjes, iemand hier ervaring mee? Ik wil namelijk toch nog genoeg verende werking voor mijn soms onzachte landings.

Patrick

Hee mannen, ja, zo ook opgestegen. Als ie wat meer snelheid maakt (op droog stuk) vliegt het meeste er weer af, met het nodige kabaal (klodders vliegen ook naar voren, door de prop dus). Lol gehad, wel een tijd aan het schoonmaken geweest, met veel water, wielen piepen nu, keer wat vet ofzo in smeren :-P

zo-ma-di en vandaag rondje gemaakt met Funcub, inderdaad een sportief briesje

@patrick, landingsgestel kan erg veel hebben, kijk hier maar eens :rolling:

Hierrrrrr is een fraaie oplossing te vinden, scroll maar eens stukkie naar beneden :cool: Volgens mij zo te koop, heb het verder niet doorgelezen, geen idee of het goed werkt, is misschien wel terug te vinden. Post 11021 is nog een alternatief te vinden.

Ik heb in dit MBF draadje ook al aangepaste versies gezien, even zoeken, dan kom je het wel tegen. Hoe zwaar is je accu (of hoeveel mah ongeveer?)?

Roel H heeft experiment met elastiek gedaan, was er niet over te spreken, neem anders eens contact met 'm op hoe dat bij hem zat.

<edit> Om het af te leren, nog ééntje :-P

mijn accu is 2100mah, Hyberion.

Ik zie dat er al veel pogingen zijn geweest. Ik vind het eigenlijk geen zicht dat ie zo door zijn wielen zakt - en vooral bij het taxieen denk ik dat ik nogal veel het gras afdoe zo. Dat zie je al aan de prop.

Patrick

Ik heb al een tijdje een tay-rip strak getrokken om de veerpoten aan de basis van de platic houder. De veerpoten worden zo wat bij elkaar getrokken waardoor hij niet meer doorzakt.

Ik blijf dit een geweldige make over vinden. Ik heb alle buisjes en stangetjes allemaal al gehaald maar had er nog geen zin in om het na te gaan bouwen. Nu begint mijn landingsgestel wel behoorlijk zwak te worden dus zal me er denk ik toch eens toe gaan zetten...

[media=youtube]16jx7E4YQ4E[/media]

Gr. Mickael

HD

ook eens een filmpje plaatsen

Ik zal ook eens een filmpje plaatsen van mijn Funcub activiteiten.

Was vrij winderig, maar redelijk te doen.
Filmpje is ernstig ingekort, om het nog enigszins interessant te houden.

Eerst geplaatste filmpje, en tevens ook de eerste in elkaar geflanst, dus ging niet helemaal soepel, maar ik ben tevreden.

Hallo ,

Heb voor de verandering ook een Funcub gekocht ,ipv weer een heli, in de RR versie.
Ik had een vraag: hoever mag/kan ik de airbrakes uitslag geven ?
Want dat vind ik niet terug in de handleiding.
Heb ze op kn 5 en 7 gezet en airbrake ''on'' in de f7 zender.
Gr Barry

Back