Multiplex Funcub 2010

Gisteren lekker gevlogen nadat de buien weg trokken, machtig mooie lucht.
Plaatje van de Funcub van MijnheerJeroen :cool:
20120607_215030.jpg

Beetje offtopic, maar was toch aan het uploaden...

20120607_212808.jpg

20120608_regenboog_samengevoegde_plaatjes2.png

Hallo allemaal,

Ook ik ben in het bezit van een Funcub. Heb hem nu 3 accu's gevlogen en heb tot nu toe 1 hele mooie landing gemaakt, de overige waren vrij harde landingen. Maar nog steeds geen vlieg schade op de prop na. Hier zijn wat happen in gekomen aan het uit einde. (nieuwe prop is onderweg)

Maar nu mijn vraag; De FC heeft een tijdje in mijn hobby kamer gestaan, met de vleugel langs zij. Leunend op de staartvleugel en het verenstaal van de voor wielen. Nu zijn er een paar kleine deukjes in het schuim getrokken. Is hier een manier voor om dit weer uit te deuken? Misschien met warm water ofzo..

Om e.e.a. duidelijk te maken een foto van de vleugel met de deukjes.

full

Groeten Quinten

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey, nog iemand uit Hoofddorp met een FunCub.

Ben je ook lid van dehlc? Of heb je een wildvliegplek, waar je vliegt? Wild vliegplekken zijn hier in Hoofddorp een beetje schaars.

Hoe bevalt de FunCub? Leuk vliegtuig om te vliegen.

Elapor van multiplex is over het algemeen goed "uit te deuken" met warm water. Mijn Easystar heb ik ook diverse malen hiermee weer netjes gekregen. Google even op Elapor soup, moet je genoeg oplossingen en voorbeelden op leveren.

Hou hem heel.

Hallo allemaal,

Ook ik ben in het bezit van een Funcub. Heb hem nu 3 accu's gevlogen en heb tot nu toe 1 hele mooie landing gemaakt, de overige waren vrij harde landingen. Maar nog steeds geen vlieg schade op de prop na. Hier zijn wat happen in gekomen aan het uit einde. (nieuwe prop is onderweg)

Maar nu mijn vraag; De FC heeft een tijdje in mijn hobby kamer gestaan, met de vleugel langs zij. Leunend op de staartvleugel en het verenstaal van de voor wielen. Nu zijn er een paar kleine deukjes in het schuim getrokken. Is hier een manier voor om dit weer uit te deuken? Misschien met warm water ofzo..

Om e.e.a. duidelijk te maken een foto van de vleugel met de deukjes.

full

Groeten Quinten

Bij mij zitten er deuken in maar dat komt meer van het raggen met de kist en daar is deze ook voor.:rolleyes::rolleyes:

Ja inderdaad nog iemand uit hoofddorp. Ik ben niet lid van een club. Is de club die benoemd de club in Abbenes? Ik ben daar welleens wezen kijken, maar vind het net even te ver om steeds daar te vliegen.

Ik woon aan de Toolenburgse plas. Van de winter wil ik daar gaan vliegen. Nu vlieg ik nog bij de Bos eilanden. Daar kun je makkelijk met de auto komen en er ligt genoeg asfalt om makkelijk te kunnen opstijgen en landen. En het is er redelijk rustig (in vergelijking met de plas nu).

Ik ga eens kijken of ik de deuken eruit krijg met deze tips. Bedankt in ieder geval.

Groeten Quinten

Ja inderdaad nog iemand uit hoofddorp. Ik ben niet lid van een club. Is de club die benoemd de club in Abbenes? Ik ben daar welleens wezen kijken, maar vind het net even te ver om steeds daar te vliegen.

Ik woon aan de Toolenburgse plas. Van de winter wil ik daar gaan vliegen. Nu vlieg ik nog bij de Bos eilanden. Daar kun je makkelijk met de auto komen en er ligt genoeg asfalt om makkelijk te kunnen opstijgen en landen. En het is er redelijk rustig (in vergelijking met de plas nu).

Ik ga eens kijken of ik de deuken eruit krijg met deze tips. Bedankt in ieder geval.

Groeten Quinten

Hey, dat is idd de club die nu in abbenes zit. Ik ben er ook lid, maar voor het mooie, om effe snel een lipootje leeg te vliegen is het net te ver. Ik woon zelf in de Floriande, dus dat is eigenlijk om de hoek bij je.

De Boseilanden, is dat hier?
https://maps.google.nl/maps/ms?msid...0&ll=52.320757,4.632282&spn=0.030324,0.077162

De Toolenburgse plas is een mooie gelegenheid om te water vliegen, als het rustig is, maar ik heb me laten vertellen dat dat niet echt wordt gewaardeerd, als je daar met RC-vliegtuigen aan de gang gaat. Je zou nog beter op de nieuwe voetbal velden tussen de twee Bennebroekerwegen in kunnen vliegen, als er niet wordt gespeeld.

Wellicht een keertje samen vliegen?

Welke setup gebruik je? Ben je tevreden over je gekozen setup?

Grtz.

Ik vlieg met een Turnigy 1000KV met een 40A ESC en 2200 MaH 3s. Als prop gebruik ik nu nog een 13x4 APC, maar die is al flink beschadigd. Ik heb reeds een 11x6 APC besteld. Denk dat deze een stuk minder snel tegen de grond zal slaan.

Ik heb nog nooit eerder gevlogen, vegelijkings materiaal heb ik dus niet. Maar ik moet wel zeggen dat ik het vliegen erg leuk vind! Al moet ik nog wel wat oefenen qua landen.

Lijkt mij leuk om een keer samen te gaan vliegen.

Dat zijn inderdaad de boseilanden. ik heb op het kaartje nog even 2 markers gezet. Bij marker 1 kan je met de auto naar binnen. En bij marker 2 zet ik deze meestal neer. Er ligt een mooie lange strook asfalt. En er is verder veel open ruimte met wat lang gras.

full

Het kaartje is wat klein. Maar de ingang is net voor die kleine rotonde van Zwaanshoek.

Groeten

Het verschilt eraan hoe hard het waait. Bij harde wind heb ik 'meer' flaps dan met windstil weer. Maar gemiddeld heb ik hem op 60% staan.

Ja tot het zo hard waait dat je bij full flaps niet meer beneden komt. Want als je te weinig gas geeft ga je dan achteruit. Geef je zoveel gas om vooruit te gaan, dan krijg je hem niet meer aan de grond ;).

Hoi Pebbles,

ja heb maandag nog even gevlogen. Ik gebruik normaal gesproken het asfalt als strip. Maar de wind (best een stevig windje) stond er nu haaks op. Dus heb um vanuit de hand laten opstijgen en dan uitstallen in het hoge gras.

Ik zal van de week eens kijken op het plekkie wat jij omschrijft. En die PB komt eraan!

Ik heb vandaag trouwens mijn nieuwe prop binnen gehad. Omdat die 13x4 snel tegen de grond slaat (landen heb ik nog niet echt onder controle) ben ik gegaan voor een 11x6. Ben benieuwd hoe die het daarmee doet. Zal wel iets meer stroom trekken, maar mijn elektronica blijft nu erg koud, dus dat zal geen probleem zijn.

Groeten

Laatst bewerkt:
Ik heb er nu een klap camprop 11/6 op zitten, en dat bevalt me wel de loop is mooi en trillen is weg en kan bewegen bij een harde landing

Hoi Pebbles,
Ik zal van de week eens kijken op het plekkie wat jij omschrijft. En die PB komt eraan!

Groeten

En, nog kans gehad, tijdens het waaien door, om je nieuwe prop/motor combo te proberen?

Nog wezen kijken op het gras veldje, aan de spieringweg? Het gras bij de boseilanden staat nu wel erg hoog. Ben van de week nog even wezen vliegen daar, om mijn easystar af te stellen.

Groeten Ron

Funcub zender instellen op remkleppen

goedendag,

wellicht heeft iemand de oplossing voor mijn probleem.
Ik heb een funcub gekocht en inmiddels bijna af.
deze wordt bediend met een mx 12 6 kanaals zender. so far so good.
Nu heb ik ook de sleephaak gemonteerd en kom daar door 1 kanaal tekort.
De remkleppen zijn uitgesneden af fabriek in de vleugels. Indien ik de remkleppen met een V kabel monteer waardoor ik 1 kanaal gebruik gaan ze tegenovergesteld van elkaar werken. tevens zou het mooi zijn als ze met een servo delay zouden werken. is dit de oplossing?
anders moet ik 1 servo opnieuw insnijden in de vleugel en omgekeerd monteren.
Ik hoor graag.
Martin

goedendag,

wellicht heeft iemand de oplossing voor mijn probleem.
Ik heb een funcub gekocht en inmiddels bijna af.
deze wordt bediend met een mx 12 6 kanaals zender. so far so good.
Nu heb ik ook de sleephaak gemonteerd en kom daar door 1 kanaal tekort.
De remkleppen zijn uitgesneden af fabriek in de vleugels. Indien ik de remkleppen met een V kabel monteer waardoor ik 1 kanaal gebruik gaan ze tegenovergesteld van elkaar werken. tevens zou het mooi zijn als ze met een servo delay zouden werken. is dit de oplossing?
anders moet ik 1 servo opnieuw insnijden in de vleugel en omgekeerd monteren.
Ik hoor graag.
Martin

Hoi Martin,
Dit doet precies wat jij wilt : Turnigy 3 Kanaals Servo Snelheids/Richting Regelaar - afstandbestuurbare vliegtuigen en auto's

Het vertraagt het uitslaan/teruglopen (snelheid instelbaar) en kan 1 van de 2 aangesloten servo`s reversen, en dat is bij de FC noodzakelijk.
Je hebt er 1 kanaal voor nodig, deze regelaar verdeelt die over 2 servo`s.

werkt perfect,
Succes,
Jan

Ik heb er terug mee leren vliegen, maar ik kon het al van vroeger. (lang geleden)
Aan de andere kant, lang geleden begonnen we ook met houten trainers, maar wel met meer zenuwen en vaak ook brokken.

Voor mijn zoon te laten beginnen, heb ik nu toch een Easystar II gekocht. Ik vrees dat de Funcup anders wel wat schade zou krijgen.

Patrick

Back