Ik had een vraag: hoever mag/kan ik de airbrakes uitslag geven ?
Het verschilt eraan hoe hard het waait. Bij harde wind heb ik 'meer' flaps dan met windstil weer. Maar gemiddeld heb ik hem op 60% staan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik had een vraag: hoever mag/kan ik de airbrakes uitslag geven ?
Hallo allemaal,
Ook ik ben in het bezit van een Funcub. Heb hem nu 3 accu's gevlogen en heb tot nu toe 1 hele mooie landing gemaakt, de overige waren vrij harde landingen. Maar nog steeds geen vlieg schade op de prop na. Hier zijn wat happen in gekomen aan het uit einde. (nieuwe prop is onderweg)
Maar nu mijn vraag; De FC heeft een tijdje in mijn hobby kamer gestaan, met de vleugel langs zij. Leunend op de staartvleugel en het verenstaal van de voor wielen. Nu zijn er een paar kleine deukjes in het schuim getrokken. Is hier een manier voor om dit weer uit te deuken? Misschien met warm water ofzo..
Om e.e.a. duidelijk te maken een foto van de vleugel met de deukjes.
![]()
Groeten Quinten
Ja inderdaad nog iemand uit hoofddorp. Ik ben niet lid van een club. Is de club die benoemd de club in Abbenes? Ik ben daar welleens wezen kijken, maar vind het net even te ver om steeds daar te vliegen.
Ik woon aan de Toolenburgse plas. Van de winter wil ik daar gaan vliegen. Nu vlieg ik nog bij de Bos eilanden. Daar kun je makkelijk met de auto komen en er ligt genoeg asfalt om makkelijk te kunnen opstijgen en landen. En het is er redelijk rustig (in vergelijking met de plas nu).
Ik ga eens kijken of ik de deuken eruit krijg met deze tips. Bedankt in ieder geval.
Groeten Quinten
Het verschilt eraan hoe hard het waait. Bij harde wind heb ik 'meer' flaps dan met windstil weer. Maar gemiddeld heb ik hem op 60% staan.
Multiplex
Hoi Pebbles,
Ik zal van de week eens kijken op het plekkie wat jij omschrijft. En die PB komt eraan!
Groeten
goedendag,
wellicht heeft iemand de oplossing voor mijn probleem.
Ik heb een funcub gekocht en inmiddels bijna af.
deze wordt bediend met een mx 12 6 kanaals zender. so far so good.
Nu heb ik ook de sleephaak gemonteerd en kom daar door 1 kanaal tekort.
De remkleppen zijn uitgesneden af fabriek in de vleugels. Indien ik de remkleppen met een V kabel monteer waardoor ik 1 kanaal gebruik gaan ze tegenovergesteld van elkaar werken. tevens zou het mooi zijn als ze met een servo delay zouden werken. is dit de oplossing?
anders moet ik 1 servo opnieuw insnijden in de vleugel en omgekeerd monteren.
Ik hoor graag.
Martin