Multiplex Funjet: Nu ook "bouwverslag"

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Ik heb de zelfde vektor setup gehad ben echter terug gegaan naar de 320/2800 want om continu in de gaten te houden om energie te besparen vond ik niet leuk, vliegen voor shows e.d. gooi ik de 330 er wel op. Wat stevigheid van de romp betreft zit het wel goed het servo plakje neemt over.
Maar een funjet met vektor besturing is echt dubbel fun en verslavend.

@ Rob Nijhuis

Heb jij toevallig ook wat gegevens gemeten met jou 330/2800 motor?
Ik kom namelijk op veel anderen waardes uit dan wat er op de site van vector-technick staat aangegeven.
Ik gebruik echter wel een andere regelaar (phoenix 80).
Zo meet ik bijvoorbeeld bij volgas 64amp en hun meten 48amp.
dit vindt ik nogal een groot verschil.

Ik zit er zelf dan ook over te denken om een andere motor aan te schaffen in de toekomst, maar voorlopig houdt ik het hierbij.

groeten remie

De gegevens die jij meet heb ik ook gemeten ik kwam op 62A en ik heb wel hun Dualsky 60A regelaar, prop 6,5 x 6,5 en 3s 2500 en dit zou volgens hun gegevens 57,5 A zijn dat weet ik nog. De 320/2800 komt ook hoger uit deze zit bij mij op 45A met dezelfde regelaar
toen ik deze waarde gemeten had dacht ik een afwijking in mijn meter te hebben

Ik heb gisteren met mijn nieuwe funjet gevlogen met een Axi 2814/10 en 4S 3450 dit gaat echt abnormaal hard prop was een APC 6.5x6.5 ik heb de vektor besturing zelf na gemaakt en de kunstof kogellinks vervangen door een alu versie die je kunt krijgen bij Conrad.
Ik krijg de indruk dat dit direkter stuurt. Ik moet dit setje nog na meten maar ik ben momenteel in Tjechië dus heb de meter niet bij de hand.

vandaag is ook mijn funjet verzonden van lindinger :D
mijn setup voor zover:
mega 16/15/5
3cellen lipo 2200
2x 9grams servo`s (voldoende?)
en een 35A regelaar

dit is om eerst een beetje aan de kist te wennen , als ik hier mee kan vliegen wil ik er een het-rc 3w motor ind oen op 4 cellen 2200 lipo :D

mike

Multiplex Twinjet Brusshler

Hallo,

Sinds korte tijd ben ik in het bezit van deze prachtige twinjet
Er zijn een paar vragen over : heeft 2 regelaars , wie kan me
zeggen over de instellingen ?

En de aansluiting van de regelaars op de spektrum dx6i aan de
ontvanger ar6200 ?

mvg jean.

Hallo allemaal,
Ik vlieg de funjet met deze setup:
motor:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Turnigy2836 brushless Outrunner 2350kv $17.57

regeling:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : TURNIGY Sentry 40amp Speed Controller $33.95

en voor de lipo's 2 x in serie ivm dat ze nog geen 4 S hebben:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY-H 2500mAh 2S1P 30-40C Lipoly Pack $28.29

de prop is een apc 4.74 x 4.25 , vliegtijd ongeveer 6 a 6,5 voluit en natuurlijk langer als je een beetje met het gas speeld.
Ik heb de snelheid gemeten en was een max .van 204 kmh en een doorsnee snelheid van ongeveer 180-190 kmh.

ik hoop dat dit voldoende info is:
gr vosje :)

PS ik heb ook nog de buis die er bij zat vervangen door een carbon buis van 6 mm , ivm mijn haakse bochten werk.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Sinds korte tijd ben ik in het bezit van deze prachtige twinjet
Er zijn een paar vragen over : heeft 2 regelaars , wie kan me
zeggen over de instellingen ?

En de aansluiting van de regelaars op de spektrum dx6i aan de
ontvanger ar6200 ?

mvg jean.
De twee regelaars met een Y-kabel aansluiten. Denk er hierbij wel aan dat je van één van de twee regelaars de + los laat anders loop je kans je regelaar (en zelfs de ontvanger) naar de eeuwige jachtvelden te helpen. :? De gemiddelde regelaar levert namelijk ook de spanning voor de ontvanger en servo's (BEC). De - moet je wel aan elkaar knopen anders gaat de aansturing van de extra regelaar mis.

Sinds vanmiddag ook de bezitter van een Funjet. Het hoeft allemaal voor mij nog niet zo snel dus begin met de volgende setup:

- Turnigy 2845 2700Kv Inrunner
- Graupner Genius 40 ESC (had ik nog liggen)
- Graupner 3S1P 2000mAh LiPo (had ik ook nog liggen)
- APC Speed-E 5.25x4.75 (had ik ook nog liggen)
- HXT900 Servo's (gelijk aan de TowerPro SG-90)
- Spektrum AR500 ontvanger (op Spektrum DX6i zender)

De bouw tot nu toe... :? ;) :lol:

funjet-i_got_one.jpg

Zoals gezegd, je zal niet de enige blijven. Ook zal je hier geen spijt van krijgen, wat is dat vliegtuigje leuk om te vliegen. Snaar strak en lekker snel. Prima met flink wat wind te vliegen en wil ook nog wel wat zweven.

Kortom, nu een mooie paint job en gaan met dat ding :)

*ziet Sleur binnenkort met een grote glimlach staan te vliegen*

Sinds vanmiddag ook de bezitter van een Funjet. Het hoeft allemaal voor mij nog niet zo snel dus begin met de volgende setup:

- Turnigy 2845 2700Kv Inrunner
- Graupner Genius 40 ESC (had ik nog liggen)
- Graupner 3S1P 2000mAh LiPo (had ik ook nog liggen)
- APC Speed-E 5.25x4.75 (had ik ook nog liggen)
- HXT900 Servo's (gelijk aan de TowerPro SG-90)
- Spektrum AR500 ontvanger (op Spektrum DX6i zender)

De bouw tot nu toe... :? ;) :lol:

funjet-i_got_one.jpg

En wat is hij nog maagdelijk wit he Sleur ;)
Funkjet nummero zwei op Hoogtij :rtfm: before flight my friend :rolling:

En wat is hij nog maagdelijk wit he Sleur ;)
Funkjet nummero zwei op Hoogtij :rtfm: before flight my friend :rolling:
Zoveel staat er niet in dat vodje wat erbij zit. Er wordt meer geschreven over welke materialen in de doos en de handleiding zitten dan werkelijke informatie. Die nutteloze info doe je in 6 talen en je voegt er nog een foldertje en klachtenformulier (8O) bij in 6 talen. Dan heb je best een dik boekwerk. :? ;)

Met jou praat ik niet meer, het is jouw schuld dat ik weer een vlieger erbij heb. :evil: :lol:

En in Engeland via eBay de FlightPower EVO Lite 2500mAh 3S1P voor weinig besteld. Lang leve de crisis. :thumbsup:

Sorry, maar je zal de laatste niet zijn denk ik. Wel mooi dat je die accu's voor die prijs kunt krijgen, ik zoek me het leplazerus naar die dingen.

Wanneer komt je verslag van de bouw? Jou kennende moet hij al bijna in elkaar zitten :)

Die verkoper op eBay is een (3 letters, rijmt op op krul). Koop je twee accu's zegt-ie dat-ie er maar één heeft en ik voor de andere GBP 13,00 moet bijbetalen. Vriendelijk verteld dat hem een naar iets mag overkomen en een klacht ingediend bij eBay vanwege het schenden van de rechten en verplichtingen. :p :evil:

En dat bouwen hangt af van hoe snel ik hem verf. :D Ik heb wel een paar ideetjes ondertussen dus misschien inderdaad deze week plak-klaar. Ik wacht nog op de motor, dat zal eind volgende week worden. :(

Back