Multiplex Funjet: Nu ook "bouwverslag"

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Ervaring met de Easy Star heeft geleerd dat na een paar maanden intensief roeren de hoeken van de roeren beginnen los te laten. Dus even aan de onderkant glasvezeltape plakken. In ieder geval op de hoeken, misschien over de hele lengte. ;)

Posted via Mobile Device

funjet

wat is er mis met deze setup van mijn funjet ? want de motor blijft haperen op 3/4 gas en ik heb al diverse proppies geprobeerd van klein naar groot

3s lipo 2200 25c (LRP)
phoenix 60 regelaar
hype IL28-4004L inrunner

Wordt motor niet te warm?
Ik gok eigenlijk op je accu, ik denk dat deze het vermogen niet kan leveren en dat de spanning daardoor instort.

wat is er mis met deze setup van mijn funjet ? want de motor blijft haperen op 3/4 gas en ik heb al diverse proppies geprobeerd van klein naar groot

3s lipo 2200 25c (LRP)
phoenix 60 regelaar
hype IL28-4004L inrunner
Wordt motor niet te warm?
Ik gok eigenlijk op je accu, ik denk dat deze het vermogen niet kan leveren en dat de spanning daardoor instort.
Check!!! Uit ons avontuurtje met de IL28-4004's op de Easy Stars weten we dat de stromen tot 80A op kunnen lopen. Uitgaande dat je accu ook echt 25C levert, stokt de energietoevoer op 55A. De Phoenix regelaars zijn bij diverse mensen uitgefikt of hadden inderdaad allerlei problemen als het spontaan uitvallen. De een heeft toen een andere motor genomen (Robbe Roxy), de ander heeft wat lopen knoeien met de firmware van de regelaar en de instellingen, weer anderen hebben een andere regelaar genomen (lees omgeruild bij de winkel). Conclusie: De Phoenix regelaars en Hype 4004 liggen elkaar niet zo.

Ook kan het zo zijn dat je motor teveel toeren maakt. De regelaar krijgt dan last van teveel stromen die terugvloeien en zal dan in beveiliging springen. 4000Kv op een 3S resulteert in ruim 40.000 toeren. Da's achterlijk snel en waarschijnlijk kan je propellor hier ook niet tegen, controleer dus ook de maximale snelheid van je propellor.

-edit-
Even wat zitten rekenen. Wat heeft het voor nut om bijna 1000 gram static thrust te hebben op een vlieger van 670 gram? Met MACH 1 omhoog? :? ;) Eindeloos vertikaal ga je ook redden met een 2700Kv à 2900Kv en een 5.5x4.5 prop maar dan bij zo'n 30A... 8)

Laatst bewerkt:
Hi al,

Ben ook gestoken door de funjet bij....
Gelijk maar ff in de kleur gezet.
Laat het betere weer maar komen :-)

full

grtz
Nickos

Laatst bewerkt door een moderator:
Strakke vlieger. Leuk om te zien, jammer dat de gemiddelde camera het niet goed kan volgen. :? ;)

Vanavond bijna het verfwerk afgerond. Door al het indoorvliegen en andere bezigheden schiet het niet echt op. :evil:

Opvallend ander kleurtje aan de onderkant:
funjet-build13_paintjob10.jpg

En de bovenkant is nu ook zo goed als klaar. Alleen het cockpitraampje nog parelmoerblauw met een donkerblauw randje en de wingtips even fluor oranje maken:
funjet-build14_paintjob11.jpg

Close-upje van de herstelwerkzaamheden van de draak (sjabloon bleef plakken aan de verf). Volgende keer maar echt bladgoud gebruiken. :rolling:
funjet-build15_paintjob12.jpg

Ja, gaat een gezellige boel worden met die dingen. Zowel op HoogTij (nu 3 maar worden er vast meer) en op de vliegclub komen er ook steeds meer. Weer een reden om naar Almere te komen of jullie richting HoogTij (hoewel ons vertrouwde stekkie sinds vorige week is gebarricadeerd door illegaal vuil dumpen en motorcrossers die niet luisteren). :evil: :cry:

Posted via Mobile Device

Ik krijg er ook een gestuurt .:D

Motor die er op komt is de Mega 16/25/4 op 5S

Weet iemand welke prop het beste past en welke regelaar ?

Mijn drive calculator kent de motor niet .:confused:

Moet anders gaan veel testen en meten.

Mvg Johan

Ik krijg er ook een gestuurt .:D

Motor die er op komt is de Mega 16/25/4 op 5S

Weet iemand welke prop het beste past en welke regelaar ?

Mijn drive calculator kent de motor niet .:confused:

Moet anders gaan veel testen en meten.

Mvg Johan
Even de gegevens bijvoorbeeld hier wegplukken en dan alsnog uitrekenen. Beste prop zal ergens tussen de 4,75x4,75 en 6x5 zitten, stroom maximaal rond de 25A (volgens specs). ;)

Ja, gaat een gezellige boel worden met die dingen. Zowel op HoogTij (nu 3 maar worden er vast meer) en op de vliegclub komen er ook steeds meer. Weer een reden om naar Almere te komen of jullie richting HoogTij (hoewel ons vertrouwde stekkie sinds vorige week is gebarricadeerd door illegaal vuil dumpen en motorcrossers die niet luisteren). :evil: :cry:

Posted via Mobile Device

Gaat zeker goed komen deze zomer Sleur :-)
De Funjet is ineens een rage aan het worden, terwijl het model inmiddels al nostalgie aan het worden is hahaha.

He kerel jullie laten je toch niet aan de kant zetten door een paar motorcrossers :confused:
Ik zou zeggen wie niet luisteren wilt moet maar Funjet happen hahaha..

Beste prop zal ergens tussen de 4,75x4,75 en 6x5 zitten, stroom maximaal rond de 25A (volgens specs). ;)

Ik heb even een paar tests op een testbank gedaan .

6 x 6 cam prop 16A
6,5 x 6,5 speed prop Graupner 21A
7 x 5 APC E thinner 22A

Zal dus op een 7 x 6 of 7 x 7 uitlopen , maar zijn die er wel .
RC-Technichs heeft maar tot 7 x 5 .

Mvg Johan

Back