Multiplex Funjet: Nu ook "bouwverslag"

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
En wat voor prop maat zou je aanraden voor die 380L 2700Kv.?
De reviews zitten tussen 4.75x4.75 en 6x4 in, dus kweet niet wat nou het beste is.
Als propellor een APC-E 5x5 of 6x4. De eerst is wat sneller, de tweede meer kracht (met de 6x4 in ieder geval eindeloos vertikaal 8)).

Als je al 3S 2200mAh 25C hebt dan zouik die gewoon gebruiken. Scheelt je weer investeren en je kan dan altijd nog naar meer/groter gaan. ;) Zorg dat het zwaartepunt zo'n 5mm voor het originele zwaartepunt ligt. Je zult zo'n 40 tot 80 gram lood in de neus moeten plakken. 8O Maar dan vliegt-ie superstrak en kun je ook mooi langzaam landen.

En wat voor prop maat zou je aanraden voor die 380L 2700Kv.?
De reviews zitten tussen 4.75x4.75 en 6x4 in, dus kweet niet wat nou het beste is.

Ik gebruik de 5 X 5 een ben daar zeer tevreden mee. Na vertrek kan hem direct verticaal trekken en doorgaan tot op zeker 100- 130m hoogte. Heeft ook een goeie snelheid :). Mijn zwaarte punt ligt precies op de bolletjes (dus vlak) en dat zit voor mij goed :)

EDIT: Ik gebruik geen extra lood. De batterij is een 3C 2350 mAh en kan nog naar voor.
Grtz Matanza

Lood erin, welles nietus. :oops:
Ik ga dr maar gewoon mee fladderen op 2200mAh, komt allemaal wel goed.
Ik heb een bonk lood liggen dus dat is zo gebalanceerd, sommige draaien er gewoon een dikke houtschroef in.

Ik bestel gewoon bijde props mee, bij hobbyking ga je dr iig niet dood aan. ;)
Alleen zie ik dat de APC selectie bij hobbyking erg verkleind is.
Welk merk zal ik dan nemen?

En ohja, moet er nog wat veranderen aan de motormount of past die 380L er gewoon in?

Laatst bewerkt:
De 380L past er zo in. :thumbsup:

En in principe voldoet elke propellor van die afmeting. Verschil tussen nitro en elektro props is dat het gewicht bij elektro props zoveel mogelijk aan de binnenkant gehouden worden. Bij een nitro prop wil je meer roterende massa om je motor makkelijker aan de gang te houden. ;) Let er alleen op dat die Hongkong propellors niet altijd goed in balans zijn. Bij 25.000 toeren gaat dat een aardige rol spelen. :?

Fijn dat je die motor er gewoon in kunt plempen,
scheelt weer een hoop geknutsel.

Hmm ohja, dit is wat anders dan een fietsbelletje dus balans wordt nu toch wel belangrijk.
Is dit wat?
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGS Sport 5x5E Precision propeller $1.54
en
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGS Sport 6x4E Precision propeller $1.64

Ik ken het merk niet, maar volgens mij zijn het electro props?

Er zijn ook zat folding props, maar volgens mij kun je die bladjes gaan zoeken als je er 25k toeren op zet.

Fijn dat je die motor er gewoon in kunt plempen,
scheelt weer een hoop geknutsel.

Hmm ohja, dit is wat anders dan een fietsbelletje dus balans wordt nu toch wel belangrijk.
Is dit wat?
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGS Sport 5x5E Precision propeller $1.54
en
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGS Sport 6x4E Precision propeller $1.64

Ik ken het merk niet, maar volgens mij zijn het electro props?

Er zijn ook zat folding props, maar volgens mij kun je die bladjes gaan zoeken als je er 25k toeren op zet.

Ik heb die eerste > 5x5 erop zitten

Knal je hem dan nogsteeds vertikaal weg, Matanza? :P
Ik heb namenlijk geen idee what voor thrust deze setup zal geven.

Oh en mensen, ik zie nu dat er vrij veel gepraat wordt over een losse BEC.
Is dat nodig bij dit soort beesten?
Mijn 12A vliegtuigjes vinden het allemaal best om het van de ESC te krijgen,
maar ik weet niet hoe de zaken staan als er 30A doorheen geboerd wordt.

En de turnigy regelaars zijn uitverkocht,
heeft hobbyking nog andere goede alternatieven?

Laatst bewerkt:
Ik zou dan even wachten, ik heb zeer goede ervaring met turnigy regelaars :)

Wat ik kan doen... (zelf) afwerpen, door trekken naar verticaal. Hij bleef dan doorgaan tot ik hem echt wel klein vond, ik schat 100 - 130 m, en begon dan te vallen. Oke, geen ongelimiteerd, maar hij was echt wel al klein hij kan dus wel wat aan. Als ik hem vast neem bij de neus en vol gas geef heb ik de indruk dat net niet weg kan :) had anders ook wel tof geweest. Kan mms wel met een 6x4 prop :)

Grtz Matanza

Ik bestel allebij de props wel, ik heb nog een watts-up meter liggen om meteen maar te kijken wattie daarmee zal doen.
Ik vlieg voorlopig toch even liever op kracht dan op snelheid,
van die filmpjes wordt je gewoon bang af en toe. :p

Het probleem is dat de Assan hack module nu eindelijk weer op voorraad is.
Straks is die turnigy weer terug op voorraad, zul je zien dat die hack module weer op is..

En gebruik jij een BEC, Matanza?

Ik gebruik geen aparte BEC. Ik gebruik de gene die op de regelaar zit. Deze geeft 3A. Moet ruim voldoende zijn met mijn HTX 900 servo's. Ik lees dat deze servo max 550mA gebruiken( X2 ). Is dus ng zeker genoeg :)

update:
Ga binnekort de setup bestellen die eerder dit topic is langs gekomen:
[23606] multiplex-funjet-nu-ook-bouwverslag-20
Is kijken wat dat gaat geven ;)

Grtz Matanza

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat dacht ik ook al wel, dat een BEC niet erg nodig is.
Maar de 2.4Ghz systemen zijn geloof ik wel een beetje gevoelig voor spannings schommel.
Heeft die ESC zijn BEC daar geen last van als je 30A ineens door dat ding jaagt?

En die ESCs van hobbyking zelf, zijn die geen aanrader?
Dat zijn eigenlijk nog de enige die bij rond de 40A nog in voorraad zijn.

Laatst bewerkt:
Geen problemen tot nu toe, en er zijn vele andere die met dezelfde vliegen en niet klagen. :)

De hobbyKing regelaars hadden een nadeel ... Ik dacht dat die geen BEC hadden ... Dus die moet je ng bij kopen...

Grtz Matanza

Laatst bewerkt:
Het was dus een beperking in toeren en aantal cellen...

Die heb ik, deze werkt zeer goed ! :) Die balancer zorgt er voor dat ook in de vlucht je baterij gelijk leeg loopt ... voordeel ... ik weet het niet, iig geen nadeel :p

Grtz Matanza

Goed, dan kan ik die wel gewoon meepakken dan.
Doettie et ook gewoon als ik beslis dat ding dr finaal af te slopen?
Dus gewoon *knip*? :)

Dat zal dan wel werken ja. Het voordeel van die balancer aansluiting is gewoon dat je je lipo pack ook "gebalanceerd" leeg trekt. Dus hij houdt per cel de spanning in de gaten, komt hij bij 1 cel onder de ingestelde waarde, kapt hij af (alsof je accu bijna leeg is). Op die manier gaat je lipo wel langer mee iig (als hij niet geheel gelijkmatig ontlaad, wat vaak het geval is)

Ja dat weet ik ook wel. ;)
Et gaat er mij om dat die ESC niet gaat zeiken als er geen waardes binnen komen.

Nope, dat doet hij niet, want je kunt (zo was het bij iemand op de club) kiezen welke aansluiting je gebruikt :)

Back