haha

Inderdaad, motor max 26 amps. Ongekoeld waarschijnlijk ;-)
Ik heb nog eens een vluchtje gedaan met die setup, maar nu met RPM en temp meter van de motor aangesloten :
165 km/h
31000 RPM
motor max 45°C gedurende vlucht en opklimmend tot max 60°C na de vlucht.
Bij een tweede vlucht met de master airscrew prop was de topsnelheid 165 km/h. Redelijk consistent dus.
Iemand van de club zei me dat APC propjes harder gaan dan master airscrews. En gelijk had em, volgend grafiekske is met dezelfde setup, enkel propje veranderd naar APC 5.5x4.5 ipv master airscrew met dezelfde maat.
Topsnelheid nu 175 km/h maar ampdraw ook hoger : 58A ipv 53A. Het toerental van het APC propje is lager (negeer de piek van 41000RPM dat is warschijnlijk een meetfoutje), dus ondanks dat ze dezelfde getallen hebben heeft de APC toch een hogere pitch. Vooral aan de root is dit duidelijke merkbaar.
Merk ook op dat die Zippy-R 2500 mAh 4S lipo (5 cycli) netjes de aangegeven capaciteit levert (2487mAh en was gevlogen tot cutoff) De lipo was handwarm toen em deruit kwam. Motor gaat tot 70°C na het landen, dus die zit wel zowat aan zijne max lijkt me. Volgende week een alu koelringske frezen dervoor.
Je ziet Z900 dat ik maar 2x een halve minuut onder de opgegeven 23A vlieg. De bijhorende temp kan je op de grijze lijn aflezen...