Multiplex Spacescooter Topic.

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door sven, 15 jan 2005.

  1. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik heb ook een space scooter gekocht :D Voor de aandrijving hen ik een typhoon 15-10 besteld en een 30 a regelaar. Hebben jullie goede tips voor het inbouwen van die motor ?
     
  2. Noah

    Noah

    Lid geworden:
    8 aug 2005
    Berichten:
    2.323
    Locatie:
    Oss
    Ik heb mijn motor ingebouwd door de standaard vertraingsplaat eraf te halen en om te draaien. Die in de romp op een iets hogere locatie verwerken en het past perfekt.

    Een andere manier voor die 15/10 moet je even bij Sanka checken.. die heeft die erin zitten.
     
  3. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Dat is alvast een handige tip ! Sanka zal best meelezen en wellicht heeft hij ook nog tips, Ik heb de motor nog niet binnen, accu wordt een 3s 2200 mah.
     
  4. Noah

    Noah

    Lid geworden:
    8 aug 2005
    Berichten:
    2.323
    Locatie:
    Oss
    Sanka heeft thuis geen internet dus dat zal maandag worden wellicht ;)

    (collega van me op het werk)
     
  5. sanka

    sanka

    Lid geworden:
    22 aug 2005
    Berichten:
    1.302
    Locatie:
    Veghel
    @ Rhelie

    Vaste 8x6 prop is goed. 2200Mah lipo 10C minimaal. komt helemaal goed. Lees ook vorige posts...
    Het neusschot waar de motor bij mij aanzit is ondertussen vervangen door van dat printplaat materiaal. De triplex variant was gesneuvelt door een paar grove landingen. Dit werkt alweer een heel aantal vluchten.

    Ik kan eventueel een paar foto's mailen van mijn scooter. Zorg wel voor voldoende koeling, bij mij is de motor warm na een gemiddeld vluchtje.

    Gooien is makelijk. als het maaromhoog wijst, trekt ie aardig weg....
     
  6. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Hoe heb jij het motorschot vastgemaakt ? ik zie geen andere mogelijkheid dan een motorschot tegen de neus aan te lijmen.

    En de 3s accu ? de accuruimte uitsnijden omlaag ?
     
  7. sanka

    sanka

    Lid geworden:
    22 aug 2005
    Berichten:
    1.302
    Locatie:
    Veghel
    Klopt allemaal.. Zit bij die van mij ook zo....
     
  8. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Jep, hier ook, met scherp scalpeltje de ruimte voor de accu uit snijden, en met een punt tang de kip een beetje leeg plukken :p ;)

    Ding is sterk zat :p
     
  9. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik heb zojuist besloten een 3s lipo op de standaard motor te zetten.
    Gewoon eens kijken hoe lang die dat uit gaat houden. :)
    Ik vind het toch wat zonde om de neus van het maagdelijke scootertje nu al te gaan verzieken.
     
  10. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    En denk je dat je die niet gaat verzieken door een 6v motortje op te stoken? ;) Dat wordt volgens mij bere warm.
     
  11. Noah

    Noah

    Lid geworden:
    8 aug 2005
    Berichten:
    2.323
    Locatie:
    Oss
    Scheelt wel.. hoef je je lipo gat niet meer te maken.. dat doet de motor dan wel :p
     
  12. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    [​IMG] heheh! Kun je meteen je IR thermometertje testen, Rhelie!
     
  13. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik moet echt drasties gaan hakken om dat motortje een beetje ruimte te geven ! Het achterhuis van de motor moet draaien dus heeft best ruimte nodig.
    [​IMG]
     
  14. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik zou zoiso de as omdraaien. Dan heb je meer "vlees" om je motormount in te bouwen, en zitten je draden ook meteen wat makkenlijker.
     
  15. sanka

    sanka

    Lid geworden:
    22 aug 2005
    Berichten:
    1.302
    Locatie:
    Veghel
    Daarom heb ik bij die van mij de neus ook met een glasmat versterkt... Anders was er niet veel materiaal meer om dat motorspant mee vast te houden....
     
  16. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Het zal wel aan mij liggen want ik ben een newbee op borstellos gebied, maar wat bedoel je precies ?
     
  17. Noah

    Noah

    Lid geworden:
    8 aug 2005
    Berichten:
    2.323
    Locatie:
    Oss
    Er zit bij de motor een inbus sleuteltje.. in het moterhuis zit een gaatje (beide kanten)... iets losdraaien en je kan de as eruit halen.. via de andere kant er weer in en inbus weer aandraaien.
    dan heb je de as omgedraaid en de connectors aan de juiste kant. mocht de as te lang zijn kun je hem op die manier ook stellen.. ce tout ?
     
  18. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Yep, nu moet het wel gaan lukken, ik maak het plastic spant van de vertraging na van triplex, daar schroef ik de motor op en hol de rest uit.
    De motor steekt wel iets uit aan de voorkant dan. Lijkt mij nog best stevig :p
     
  19. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Het is gelukt :D de motor zit erin. De motor op een stuk triplex gezet en een beetje in de romp gedremeld en gesneden.
    [​IMG]

    Het deksel heb ik hetzelfde bewerkt en past gewoon nog.
    [​IMG]

    Ruimte genoeg rond de motor dus koeling lijkt mij geen probleem
    [​IMG]

    Nu nog wachten op de 30 amp regelaar van 14 euro :)
     
  20. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Dat ziet et mooi uit! :p Dat beestje heb je flink uitgewoond.
    Ik ben benieuwd hoe dat vliegt, ik heb ook nog een werkloze 15/10 en een kakelverse ongebouwde scooter liggen namenlijk.

    Dit zal waarschijnlijk nog een tandje harder gaan dan een fietsbel, dus ik raad je ten zeerste aan om mijn "heavy duty" ombouw methode toe te passen, of zelf even iets stevigs te verzinnen. Zonder versteviging gaat die vleugel geheid n keer los. :p En anders de accu wel.
     

Deel Deze Pagina