Multiplex Spacescooter Topic.

een 7x6 prop is meer als afdoende. van het weekend getest.

Gaat nog steeds als een speer.... Merk eigenlijk geen verschil met de 8x6 prop.

Mijn vleugel zit vast met de daarvoor bestemde stiek, maar dan wel om de romp heen, en niet met dat pinnetje... En mijn accu ligt vast in het elapor... Geen klitteband of wat dan ook...

Ik had de vleugel eerst ook gewoon met een stiek op de romp, maar ik merkte bij et vliegen dat de vleugel zichzelf een beetje optilde bij een harde pull, en dattie een beetje speling had naar links/rechts bij een stevige roll. Met een plak klitteband ertussen (in et schuim verzonken en gelijmt met epox) blijft et ding goed op zn plek.

Dat je accu vast moet, daar kom je nog wel n keer achter dat in elapor klemmen alleen niet voldoende is, sanka. ;) Dat dacht ik eerst namenlijk ook, tot de accu voor de schietstoel koos. :P

Nu nog kijken hoe ik dat deksel ga vastzetten, ik ga het motorspant aan 1 kant vastlijmen. Ik vind de aansturing van de roertjes prima en ik heb geen idee hoe snel die kip gaat vliegen dus wacht ik dat maar af. De vleugel gaat er echt niet afschieten want ik maak alles idiot-proof.

Ik denk dat ik het deksel met een paar druppels epoxi ga vastmaken zodat ik het weer kan loshalen. Dat rubber ringding zal het niet gaan houden :roll:

Gebruik anders gewoon UHU por? Dat spul is lekker flexibel, maar houd et zaakje toch mooi op zn plek. Als je et eraf trekt heb je alleen wat lange snotpieken. ;)

Freakazoid zei:
Dat je accu vast moet, daar kom je nog wel n keer achter dat in elapor klemmen alleen niet voldoende is, sanka. ;) Dat dacht ik eerst namenlijk ook, tot de accu voor de schietstoel koos. :P

Is bij mij ook al een keer gebeurt, maar dat was met een heel harde landing. Bij mij zit de accu in de lengte en hoogte vast in de romp, alleen aan een zijkant is het open. Maar het is wel beter om daar ook een keer iets voor te maken...

Ik heb et in volle vlucht voor elkaar gekregen. :P Et ding kwam net uit een duik, en ik dacht eens even een hoge snelheids roll te proberen. :lol:

Accu slingerde vol overgave met een kleine 50km\u. een molshoop in (allang blij dat et geen koeievlaai was! 8O), en mijn model ging even over op vrijevlucht waardoor hij na 3 zelfstandige loopings als vanzelf plat op zn buikje neerstreek int midden van et veld. :P

De lipo accu heeft wonderbaarlijk genoeg de val zonder enig schrammetje overleeft, maar de de bewoner van de hoop kon wel een parasetaMOL gebruiken denk ik. ;)

Spacescooter120.jpg

Duh? :P

Huh, wat een klein pakketje ! die van mij is een stuk langer :? Ik heb de Perba 2200 mah. voor de scooter.

Het zal wel meevallen ! ik ga nog ff niet snijden in de accubak totdat de besturing kompleet is, bij jou zit hij dus helemaal voorin.

Yessss!! m`n 14 euro regelaartje is binnen :D Het setup menu moest ik wel even downloaden, nu zit er in menu 3 timing mode setting, 2,7 15, en 30 graden. Welke moet ik nemen ? motor is typhoon 15/10

Hé die space scooter ziet me er een tof toestel uit, en zo te zien kan ik de onderdelen van men minimag er ook voor gebruiken. Denk dat ik men volgende vrije moment maar eens langs de hobbystore ga passeren :)

Jajajjaa, eindelijk het fly-by filmpje :D

Mjep, en wat kun je toch lekker gooien met een scoot ;)

Ik zal blij zijn als ik weer eens tijd heb om mijn gebakje de lucht in de smijten, want het is al te lang geleden....

Leuk deuntje eronder Freak ;)

(btw voor de niet-kunnen-afspelers: zelfs met realplayer, standaard install speelt ie :P )

Mijn scoot is klaar :D kolere wat een power heeft dat ding :D
Die hoef ik niet te gooien maar gewoon los te laten :D

Ik heb de neus dichtgeplakt met Uhu por, de verticale vlakjes kun je beter niet insmeren :? maar ach er zitten gelukkig genoeg stickers bij :wink: Ik weet nog steeds niet wat die timing van de motor behelst.

Volgende week vliegvakantie en ga ik savonds lekker raggen met de scoot.

Kga me een van dezer ook een ss halen, als opvolger van men easystar... Is de plaatsing van de servo voor het richtingsroer achteraf makkelijk doenbaar??
grtz

Back