Multiplex Spacescooter Topic.

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door sven, 15 jan 2005.

  1. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Kijk ook even uit met die elastiek die de "motorkap" op zn plek houd. Dat kun je beter doen met een klein dotje UHU por ofzo. Ik heb ze dr al es af zien vliegen zo.
     
  2. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    De SpaceScooter heeft in middels z'n maiden gehad.
    Vliegen doet ie wel ;) power heeft ie ook zat ;)

    Hij heeft nog wel wat werk nodig.
    Graag zou ik veel meer uitslag op rol hebben, rollen is niet echt overtuigend.
    Ik ga ook maar het richtingsroer aansluiten, ik verwacht alleen niet veel van de meskant-capaciteiten van de SpaceScooter.

    Ook zal ik op zoek naar een mooie klapprop, gaat dan vast veel beter landen ;)
     
  3. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Nice :D mooi dattie vliegt.

    Het richtingsroer moet je je niet in vergissen, dat heeft behoorlijk veel invloed zoals je in het filmpje van de maiden van mijn scoot kan zien!!!

    En de postbode kwam vandaag al langs met de accu's voor me scootje.... alleen was er niemand thuis :(
    nu kan ik dus MAANDAG pas de accus op het postkantoor ophalen.... grrrrrr. waarom kan dat niet meteen??????
     
  4. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    Link?

    Ik denk dat als je de SC meskant wil vliegen dat je dan met veel rol moet tegensturen...
    Eerst maar eens een servo'tje aansluiten en dan maar weer eens kijken,
    het is natuurlijk ook geen f3a-achtig toestel.
    Voor mij is dit een toestel voor het laagvliegen en hilarische momenten :evil: :D
     
  5. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
  6. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    hier werkt het niet ze filmke:p
     
  7. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Oeps, sorry ;)

    Kijk hier maar en in dit topic staan nog wat filmpjes en text erbij.

    Bij het filmpje wat ik hier de link van geef had het richtingsroer nog wel te veel uitslag hoor!
    Dat hebben we wat terug getimmerd ;)
     
  8. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Filmpje werkt prima. Je computer werkt niet. :p Tis gewoon DiVX video.
     
  9. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    hoi,...

    beetje D/R en Expo,... lijkt me wel nodig
     
  10. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Das ook n goeie optie, maar dat heeft zijn zendertje niet. :)
     
  11. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Nope, heb een simpele zender....
    en ik vermaak me zo ook prima ;) en daar gaat het om :p

    Ik heb dit toestel niet gekocht om er meteen alles uit te halen wat er in zit, en alle gekke dingen mee te doen die er bestaan. Het is mijn 1e vliegtuig wat ik zelf bestuur, en ik moet eerst alles maar eens leren ;)

    Ik ga iig wel sparen voor een computerzender, maar dat komt nog wel....
     
  12. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ach, de rudder is maar als "extra". :p En technisch gedoe en met 5mm uitslag doettie et ook al vrij leuk hoor. :p Maar op 10mm uitslag wordt et echt een beest. Ik durf dr eigenlijk geen gelijktijdige rudder/roll uit te trekken, omdattie dan mischien net iets teveel op zn donder krijgt. ;) Et blijft immers een toestel dat een klitteband/elastiek vleugelbevestiging heeft, zonder wingspars. :p
     
  13. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Zo, heb voor het scoot model van AFPD ff het BMPtje aangepast van de texture van het model :p

    Ziet er nu bijna exact hetzelfde uit als mijn echt model ;)
    [​IMG]

    Weet er iemand trouwens of het mogelijk is het richtingsroer werkend te maken bij dit model voor AFPD???

    Morgen eindelijk mijn 3s 2200mAh lipo's ophalen op het postkantoor, kunnen de stekkers eraan en kan ik ze gaan laden :D :)
     
  14. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik ga in dortmund een nieuwe spacescooter halen, want mijn oude is een beetje gammel aan het worden. Toch wil ik graag nog iets leuks doen met mijn oude beestje, dus ik zat te denken aan een combinatie van het volgende:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Een waterscooter dus. :lol: Maar door al die nattigheid komen er wel wat dingetjes bij kijken waar ik nog niet mee temaken gehad heb. :p

    Dus hier even een vragenvuur:
    De accu en ontvanger kan ik in een ballon proppen, maar wat moet ik doen om tegen te gaan dat de linkages in de staart niet roesten? En kunnen de servotjes tegen een beetje spetteren, of moet ik die echt afdekken? Is de rudder op dit toestel groot genoeg om op het water te kunnen sturen? Het toestel weegt nu vliegklaar iets van 575 gram, is dit licht genoeg voor de GWS floats? De motor is een 1750Kv fietsbel, sterk genoeg voor opstijgen vanaf t water? De prop is een bescheiden 7x5", blijft et toestel hoog genoeg drijven om te zorgen dat die prop et water niet raakt? De motor zit extern op et toestel, moet ik nog iets toen tegen et nat worden? En ALS et nat wordt, is dat een probleem voor een brushless motor?

    Kwa snelheid durf ik em wel op t water te zetten, hij kan lekker langsaam binnen glijden.

    Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. :p
     
  15. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Servo's hoeven volgens mij niet echt afgeschermd te worden, heb ik op mijn gravel hound ook niet , en die heeft al meerdere malen blank gestaan, achter de ingang van de servo zit nam allemaal vet.
     
  16. sanka

    sanka

    Lid geworden:
    22 aug 2005
    Berichten:
    1.299
    Locatie:
    Veghel
    Ik denk er zwaar over om er ook een te halen in Dortmund. Mijn easy heeft mijn zwaar belastende vliegstijl niet overleeft.

    Maar nu nog een leuke motor vinden voor erop...

    Ik heb liggen:
    2x zwatre fietsbel.
    Typhoon 6/3D
    Typhoon 6/15
    Typhoon 15/10
    diverse regelaars. 15/17/25A.

    Wat zou de leuktste combo zijn??
    De 6/3D met 10a100 Watt lijkt me wat licht. Evenals de fietsbellen..

    De 15/10 lijkt me weer overkill.. Alhoewel dat wel in mijn vliegstijl past..
    10V met 17A 170 watt ingaand...

    Iemand een visie hierover?
     
  17. sanka

    sanka

    Lid geworden:
    22 aug 2005
    Berichten:
    1.299
    Locatie:
    Veghel
    Zo, ze vliegt....

    Met de 15-10 en 8x6 klapprop....

    Leuke prestaties, maar de snelheid mag wat meer zijn....
    8x7 zoeken dus.... Prophangen lukt haast...

    De wind kan ze ook goed aan , zaterdag en zondag al verschillende vluchten gemaakt...
    De Scooter zweeft ook best aardig.... Ik moet mijn landingen beter plannen als met mijn easy, want door de snelheid met het zweefvermogen gecombineerd is ze zo het veld over....
     
  18. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    hej super,...
    foto,foto ,..als ie kan prop hangen wil ik er ook een.
     
  19. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    Sanka heb je soms daar ook foto's van de inbouw van 15/10?
    ik heb op dortmund ook een 15/10 gekocht dus :wink:
     
  20. sanka

    sanka

    Lid geworden:
    22 aug 2005
    Berichten:
    1.299
    Locatie:
    Veghel
    Heb nog geen digicam, maar ik hoop deze week nog een paar foto's te krijgen die er van gemaakt zijn.

    Ik heb een ongeveer hetzelfde gedaan als Ben, alleen is de 15-10 langer, dus wat verder weg moeten schuren..
    Heb ook dat losse neus-deel doorgezaagt zodat de neus overals de volle breete heeft. Het voorste deel zit nu vast maar wel flink uitgeschuurt zodat de motor er nog uit kan. Het multiplex plaatje zit vast met wat CA, en daaroverheen een 18 grams glasmatje met epoxy wat ongeveer de hele neus bedekt... Anders zat ie niet lang vast, want die elapor was erg dun geworden.
    Alleen dat achterste deel waar de regelaar thuis hoort is nog los. Die clip die vastklikt is er ook af, meer koeling... Ik moet dit deel nog met magneetjes maken, want nu zit het met een paar stukjes stikker geborgt, het zat al redelijk vast alleen door het klemmen...

    Al met al een uurtje of 4 werk.. Waarvan ongeveer 1 uur wachten op de epoxy...
     

Deel Deze Pagina