Beste modelbouwforumleden en in het bijzonder Ton van Munsteren. Even voorstellen mijn naam is Arno Regeling (AER) en ik ben begonnen met modelbouw in 1997. Op zeer jonge leeftijd 8 jaar had ik al interesse in modelvliegen en dat kwam door een buurjongen die moest trainen omdat hij wedstrijden vloog in Europa. Heel veel later kreeg ik een collega die zich hier ook mee bezig hield en toen sloeg het vuur over. Zelf een Robbe Charter gekocht en zelf gebouwd met zo nodig advies van mijn collega. Toen ik klaar was met de bouw kwam ik er achter dat ergens vlakbij s'avonds in een kantine van een bedrijf er een modelbouwclub was die zich bezig hield met vliegen. Ben er heen gegaan om kennis te maken, ze wilden mij helpen en adviseren met mijn eerste kist. Ik zei dat dat niet hoefde want ik had zelf al een Charter gebouwd. Ze zeiden dat het niet de goede volgorde was maar de volgende keer moest ik hem maar eens mee brengen. Ze dachten zeker dat er veel op aan te merken zou zijn maar ze konden er niks over zeggen alleen dat het goed gebouwd was. Iedere keer als ik op het veld was was er altijd een clublid die er even mee wilden scheuren door de lucht omdat hij wist dat hij goed in elkaar stak, ik heb hem nog steeds. Later volgden twee laagdekkers die ik nog heb en enkele zwevers. Door mijn werk was en ben ik niet ieder weekend en vrij uurtje te vinden op het veld. Ik vind mijzelf niet zo fanatiek op dit gebied, een soort recreant. Zoals je misschien gezien hebt kom ik al een paar jaar op dit forum maar nu wil ik dan iets toevoegen aan deze topic, laatste keer toch al een tijdje geleden.
Waarom ik hier ben is dat ik drie jaar geleden een bouwdoos heb overgenomen van iemand. Het is een Mustang P51-D een kit van RBC kits met een spanwijdte van 1150 mm en een vlieggewicht van 1350 gram. Op het eerste gezicht kwam ik hier een zelfde kist tegen maar toen ik goed keek zag ik overeenkomsten maar ook grote verschillen met name de bouw van de romp. Nu blijkt de huidige Mustang kit van RBC kits versie 2 te zijn ontworpen naar wat ik begrijp door Ton van Munsteren, de gene die ik heb is versie 1 ontworpen door RBC kits toch al een aantal jaren ouder dan versie 2, hier wordt nog gesproken over een Speed 600 motor en een acht cel Nimh accu pakket. Voor geinteresseerden en die het leuk vinden wil ik hier een verslag geven over de bouw van mijn Mustang P51-D. Al is mijn kit niet helemaal het zelfde toch heb ik in dit topic veel informatie gehaald die ik kon gebruiken.